Na temelju uvida u dokumentaciju i različitih opisa situacija dječaka roditeljima, navedenih u pisanim izjavama roditelja te nepostojanja drugih svjedoka događaja, nemoguće je utvrditi jesu li dječaci bili zatvoreni na tavanu. Iz izjava odgojiteljice, osobne asistentice i roditelja može se pretpostaviti da je odgojiteljica u postavljanju granica prilikom neprihvatljivog ponašanja dječaka, koristila pedagoški neprihvatljiv postupak – stoji u izviješću Agencije za odgoj i obrazovanje o provedenom stručno-pedagoškom nadzoru u jednom karlovačkom vrtiću.
Pokrenut je na temelju prijave roditelja, koji je tvrdio da su dvojica 4-godišnjaka zbog neposluha bila po najvećoj vručini zatvorena na tavanu. Slučaj je izazvao brojne reakcije u javnosti. Posebno nakon suspenzije tete s višegodišnjim stažem, na čiji rad do tada nije bilo nikakvih prigovora.
Došli do vrata?
Ona je tijekom nadzora tvrdila da je dječake dovela nekoliko koraka prema stepeništu da im ukaže na neprihvatljivost ponašanja. Osobna asistentica potvrdila je da je vidjela odgojiteljicu i dječake da se penju prema odmorištu ispred tavana i da su bili dvije ili tri stepenice od vrha. Otac jednog dječaka pisao je da ih je teta uzela za ruke i odvela na tavan. Predškolac je pak detaljno opisao koje je sve stvari teta pomaknula da bi došli do tavana. Po priči drugog mališana, odvela ih je do vrata i otvorila.
– Takav postupak nije primjeren iz nekoliko razloga. U razvojnom smislu kod djece raste strah od mraka i samoće što nikako ne treba pojačavati, nego im dati zaštitu. U istoj dobi djeteta ljutnja se manifestira ružnim riječima, dijete čini ono što je zabranjeno, a može čak u ljutnji nanijeti povrede sebi ili drugome, te načiniti materijalnu štetu. Odgojitelj kao stručna osoba treba poznavati razvojnu psihologiju djeteta, znati kako reagirati na njegove emocije i sukladno tome djelovati u odgojno-obrazovnom radu – stoji u nalazu.
Gledali su crtić
Navodi se i da je ponašanju dječaka prethodilo gledanje vrtića što se po Agenciji isto tako ne može okarakterizirati razvojno poticajnim i mališanima zanimljivim tog trenutka. Podsjećaju na Konvenciju po kojoj dijete ima pravo na izbor aktivnosti, a odgojitelj ih treba osigurati.