Liječnike koji koriste umjetnu inteligenciju pacijenti ocjenjuju lošije, tvrde psiholozi sa Sveučilišta u Wuerzburgu i iz sveučilišne bolnice Charite Berlin. Provedena studija otkrila je da se liječnici koji navode da koriste umjetnu inteligenciju u svom radu doživljavaju kao manje kompetentni, pouzdani i empatični. To se odnosi i na slučajeve u kojima se umjetna inteligencija nije koristila u dijagnostičke ili terapijske svrhe, već samo za administrativne zadatke.
Podaci su dobiveni nakon što su sudionici, 1276 odraslih iz Sjedinjenih Država, pogledali reklame za medicinske ordinacije i procijenili različite karakteristike prikazanih liječnika, prema studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu JAMA Network Open. Reklame su se razlikovale samo u jednom aspektu - izjavi koja ukazuje na to da liječnik koristi umjetnu inteligenciju u administrativne, dijagnostičke ili terapijske svrhe. Kontrolnoj skupini prikazana je ista reklama bez ikakvog spomena umjetne inteligencije.
Autori studije, Moritz Reis i Wilfried Kunde sa Sveučilišta u Wuerzburgu te Florian Reis s Instituta za medicinsku informatiku sveučilišne bolnice Charite u Berlinu, sumnjaju da bi jedan od razloga negativne percepcije mogao biti strah da će liječnici slijepo slijediti preporuke umjetne inteligencije. Kao i u mnogim drugim područjima, umjetna inteligencija igra sve značajniju ulogu u modernoj medicini.
Međutim, znanstvenici su primijetili da je odnos povjerenja između pacijenta i liječnika ključan za uspješno liječenje. "Kada liječnici informiraju svoje pacijente o korištenju umjetne inteligencije, trebali bi nastojati riješiti potencijalne probleme i istaknuti moguće koristi", saželi su autori u zajedničkom priopćenju. Liječnici bi, primjerice, mogli imati više vremena za svoje pacijente ako bi dio administrativnog opterećenja obavljala umjetna inteligencija. "Unatoč sve većoj tehnologizaciji, umjetna inteligencija bi na ovaj način čak mogla učiniti naš zdravstveni sustav humanijim", stoji u priopćenju.
ja pošaljem mail za pretragu na dvije lokacije iste medicinske usluge i obje odgovore generiranom porukom u točku istom, kako do kraja godine nema slobodnih termina.... samo da napomenem kako sam napisala kako me mogu kontaktirati ako netko odustane odod svog termina slobodno jer mi je frka... i ništa naravno... a onda prošli tjedan -odnosno mjesec dana od slanja mailova- svratim k istima usput jer sam ionako bila u laboratoriju na vađenju krvi i srećom da sam imala sa sobom stari povijest bolesti i eto termina 29.8. znači , ima termina ali IPAK treba hodati na šaltere jer nitko neće neki stari mail pogledati,... toga imaju previše da bi se s tim petljali... jedino je problem , ako čovjek stalno radi ujutro , a ovi imaju šalter za narudžbe otvoren samo od 9-11, onda nema šanse doći kada oni rade... tako je i sa ostalima, u bolnicama obično rade od 12-14, telefonske narudžbe u pravilu možeš zaboraviti , ali tko ima vremena hodati... isplati se...