Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 159
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Online kupovina

Naučite kako se zaštititi prilikom kupovine na internetu

Foto: Shutterstock
1/3
19.12.2025.
u 13:00

Hrvatska pošta pripremila je praktične savjete za korisnike

Kupovina putem interneta mnogo toga je pojednostavila. Praktički sve što poželite možete kupiti iz udobnosti doma ili s bilo kojeg drugog mjesta putem pametnog telefona. No s nezaustavljivim rastom i praktičnošću e-trgovine dolaze rizici koje možete jednostavno zaobići ako ih znate prepoznati. U nastavku vam donosimo ključne savjete kako se zaštiti pri kupovini na internetu. 

Ako ste kupili robu putem internetskog oglasnika ili u neprovjerenoj i nedovoljno poznatoj e-trgovini važno je da na vrijeme provjerite jeste li zaista dobili ono što ste naručili. To je pogotovo važno ako ste odabrali opciju plaćanja pouzećem, a najjednostavniji način za provjeru je da otvorite pošiljke prilikom preuzimanja. Naime, primatelj ima pravo u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama otvoriti pošiljku odmah pri uručenju, u prisustvu radnika Hrvatske pošte. 


Provjerite sadržaj paketa prilikom preuzimanja

Foto: Shutterstock

U skladu s člankom 54. st. 2. Zakona o poštanskim uslugama i člankom 56. Općih uvjeta za obavljanje univerzalne usluge primatelj odmah prilikom uručenja pošiljke mora podnijeti prigovor u slučaju oštećenja poštanske pošiljke, umanjenja njezina sadržaja ili sumnje na prijevaru. 

U slučajevima kada je uz pošiljku vezana dopunska usluga „plaćanje pouzećem“ te ako primatelj sumnja u prijevaru, on može zatražiti da se popuni Zapisnik o vraćanju pošiljke spornog sadržaja. U tom slučaju odmah mu se vraća naplaćeni iznos pouzeća i naknada za uplatu tog iznosa, a pošiljka se vraća pošiljatelju.

Ako je pošiljka uručena putem paketomata, tada primatelj u skladu s Člankom 60., Stavak 4 Općih uvjeta za obavljanje ostalih poštanskih usluga prigovor zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja mora podnijeti najkasnije u roku od jednog sata od trenutka kad je otvorio pretinac paketomata i preuzeo pošiljku. Nakon podnošenja prigovora iz ovog stavka korisnik je obvezan u najkraćem mogućem roku, a najkasnije do kraja prvog sljedećeg radnog dana poštanskog ureda, donijeti pošiljku u poštanski ured radi popunjavanja zapisnika u kojem se utvrđuje stanje pošiljke i nastala šteta.

Važno je napomenuti da Hrvatska pošta nema uvid u sadržaj pošiljke koji je tajan i radnici ne mogu znati što se nalazi u pošiljci niti je li baš tu pošiljku primatelj zaista naručio. 


Obratite pažnju na detalje u obavijestima

Foto: Shutterstock

No, pokušaji prijevara ipak se najčešće tiču komunikacijskog segmenta dostave i lažnog predstavljanja. Tako se u zadnjih nekoliko godina pojavio niz pokušaja prijevara koje su uključivale obavijest o nemogućnosti dostave paketa, lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike. U svim slučajevima pošiljatelj obavijesti se lažno predstavljao uime Hrvatske pošte. 

Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se osporila valjanost poruke.

Službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka - https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja.

Ključno je napomenuti da je plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu. Hrvatska pošta od korisnika SMS-om nikada neće tražiti dodatno plaćanje.

Ukratko, najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata