Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 152
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
zaokret

'Mediteran kakav je nekad bio' – uskoro prošlost

'zrce_brala'
Filip Brala/PIXSELL
27.05.2013.
u 11:35

Novi turistički slogan Hrvatske bit će dio sasvim novog pristupa u promociji turizma

Turistički slogan "Hrvatska, Mediteran kakav je nekad bio" od iduće godine postaje prošlost. S kojih nekoliko riječi će se turiste ubuduće uvjeravati da je Lijepa naša najbolji izbor, znat će se krajem godine, do kada bi trebao biti osmišljen cijeli paket svježih i modernijih promidžbeno-marketinških alata. Opseg promjena i detalje zacrtat će Strateški marketinški plan za razdoblje 2014.-2020., koji će biti spreman potkraj ljeta. Međunarodni natječaj za autore tog dokumenta otvoren je još svega nekoliko dana, a Glavni ured Hrvatske turističke zajednice za taj je posao rezervirao četiri milijuna kuna.

"Mediteran kakav je nekad bio", pak, napušta se nakon što je služio dulje od desetljeća. Formalno je bio jedan od samo dva službena slogana nacionalne turističke promocije. Prvi slogan, "Mala zemlja za veliki odmor", koristio se praktički od osnivanja Hrvatske turističke zajednice početkom devedesetih do 2001. kad je turizam dobio "Mediteran kakav je nekad bio".

U međuvremenu se, doduše, odigrao neslavan pokušaj sredinom devedesetih da Hrvatska postane "Raj na zemlji", koji je tadašnjeg ministra turizma Niku Bulića stajao i funkcije. Ispostavilo se, naime, da je autorica tog nikad zaživljenog slogana bila njegova supruga, pod djevojačkim prezimenom, a stvar nije mogla spasiti ni činjenica da je dobiveni honorar od 12.000 kuna donirala u dobrotvorne svrhe. U turističkim kuloarima se tada govorilo kako je "Raj na zemlji" bila želja samog predsjednika Tuđmana, kojoj se nije moglo reći ne.

Suzdržani Bulić to nikada nije potvrdio, a tog je iskusnog turističkog lisca promocija još jednom dovela u nepriliku. Gola guza u turističkom spotu, u vrijeme prošle Vlade i ministra Damira Bajsa. ondašnju je premijerku Jadranku Kosor jako naljutila, proglasila je to seksizmom i predložila da se sporna scena od nekoliko sekundi izreže. "Prijedlog" je bespogovorno i ekspresno usvojen, a Bulić je taj put preživio. Inače, iz Bulić – Bajs faze, uz temeljni slogan "Hrvatska, Mediteran kakav je nekad bio" te njegove inačice, turizam prate i kampanjski slogani "Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska", za domaće tržište, te za strana "Tako lijepa, tako blizu", "Kad srce kaže ljeto, kaže Jadran" i "Hrvatska, svijet različitosti", koji je aludirao na turističku ponudu u unutrašnjosti zemlje.

Novi turistički čelnici, ministar Darko Lorencin i direktorica HTZ-a Meri Matešić, slažu se da je vrijeme za temeljite promjene. Iz Glavnog ureda HTZ-a poručuju da je sazreo trenutak "za sveobuhvatnu inovaciju nacionalne strategije marketinga u turizmu".

– Novi Strateški marketinški plan trebao bi detaljno definirati okvir strateškog i operativnog djelovanja HTZ-a u pogledu strategije branda i marketinga po proizvodima/clusterima, tržišne komunikacije odnosa s javnošću, unaprjeđenja marketinške infrastrukture, razvoja proizvoda... Izradit će se i novi vizualni identitet, a predviđeni su i iskoraci u brendiranju našeg turizma s potencijalno većim brojem elemenata, od slogana, preko standarda vizuala do nove kreative za sve vrste medija. Želimo vidjeti nove ideje i biti što prepoznatljiviji s novim, svježim rješenjima – pojašnjava Viviana Vukelić, voditeljica Službe za informiranje HTZ-a. Promidžbeni brod hrvatskog turizma u tom je smjeru, inače, već zaputio bivši ministar Veljko Ostojić.

>>Hrvatska je druga europska i peta svjetska turistička sila

 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije