Naslovnica Vijesti Crna kronika

Maserati i Lamborghini u daščari skupljaju prašinu

Vlasnici nisu mogli platiti trošarinu ili porez pa im auti sad čekaju dražbu
09. listopada 2014. u 08:40 21 komentara 38253 prikaza
maserati
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/15

Automobili vrijedni desetke milijuna kuna koje je zaplijenila Carinska uprava RH, a među kojima su skupocjeni Lamborghini Murciélago, Maserati Quattroporte i BMW X6 skupljaju prašinu u skladištu od trulih dasaka u Radničkoj cesti 222 u Zagrebu. Njihovi vlasnici uglavnom nisu platili carinu ili porez državi pa su ostali bez svojih limenih ljubimaca koji sada čekaju na red za prodaju na javnoj dražbi koja bi upotpunila državni proračun.

Nezaštićeni od vremena

A dotad, petnaestak najskupljih automobila propada u skladištu s napuknutim staklima i manjkom dasaka koje se ne doima kao da ih može zaštititi od vremenskih nepogoda. Prekriveni su tek najlonskim ceradama na kojima golubovi nerijetko ostavljaju svoje tragove. Izvan drvene daščare nalazi se ostatak voznog parka. Carinici zagrebačke podružnice od 2012. do lipnja 2014. godine oduzeli su ukupno 216 vozila. Opeli, mercedesi, volkswageni i drugi automobili stoje na otvorenom u dvorištu skladišnog prostora, a nad njima bdije zaposlenik HAK-a koji nam užurbano otključava lokot postavljen na ulaznoj ogradi. Skladište je to u kojem se osim zaplijenjenih automobila nalaze i automobili uništeni u prometnim nesrećama, a uz bok njima i vozila koja su nekad dostizala visoku vrijednost, ali nisu se uspjela prodati na javnoj dražbi.

– Operemo ih i "izglancamo" prije licitacije, to su onda sasvim drugi automobili od ovih koje sad vidite – odgovara voditelj HAK-ova skladišta na pitanje o održavanju zaplijenjenih vozila. U protekle dvije godine licitacijom na javnoj dražbi prodano ih je ukupno 238, u što su uračunata i vozila zaplijenjena prijašnjih godina.

– Vozila su pod carinskim nadzorom zbog povrede aneksa C Konvencije o privremenom uvozu – komentiraju u Carinskoj upravi najčešće razloge zapljene. Ta konvencija, poznatija i kao Istanbulska konvencija, propisuje da osoba ima pravo na privremeni uvoz vozila stranih registarskih oznaka ako ima sjedište, prebivalište ili boravak u drugoj državi. Drugim riječima, strani državljanin može hrvatskim cestama voziti da ne plati carinu, porez i trošarinu, najviše šest mjeseci u jednoj godini. Ipak, zapljena je manje otkad smo ušli u EU, objašnjava voditelj skladišta.

Mercedes za ministricu

U 10 mjeseci na njegovo je radno mjesto stiglo samo devet automobila, jer automobili iz članica EU ne podliježu carinskom nadzoru i plaćanju carine. Ipak, porez na motorna vozila ne mogu izbjeći, a kod skupocjenih automobila kao što je novi Lamborghini vrijedan 1,5 milijuna kuna, trošarina i PDV stoje 1,340.000 kuna. Jedan takav oduzet je Josipu Brkiću (34) zvanom Pope, čije je ime svojedobno često bilo na stranicama crnih kronika. U travnju 2007. netko je zapucao na Brkića ispred zagrebačkog restorana “Madera” na Prisavlju. Od 15-ak hitaca jedan je pogodio Lamborghini, a samo pukom srećom nije bilo ljudskih žrtava.

Dok se kršiteljima zakona automobili zapljenjuju, njih katkada kupuju i predstavnici vlasti. Ministarstvo graditeljstva na čelu s Ankom Mrak-Taritaš tako je primjerice 2012. godine od Carine otkupilo Mercedes s klase za 115.000 kuna.

>> Carina prodaje Mercedesov terenac za 417.099 kuna

Mercedes S Klasa

780.000 kuna početna je cijena novog modela najveće Mercedesove limuzine. Tzv. Genscher jedan je od najcjenjenijih poslovnih automobila. Dolazi u običnoj verziji dugačkoj 5,11 m i produženoj 5,24 m uz motore od 307 do 631 KS.

BMW X6

Od 707.000 do 1,3 milijuna kuna cijena je bavarskog mješanca terenca i kupea. Vrlo je popularan kod mlađih bogataša. Proizvodi se od 2009. godine, a uskoro dolazi obnovljeni model. Nudi se s motorima od 306 do 555 KS.

Maserati Quattroporte

427.000 kuna preko oglasa na Njuškalu traži vlasnik luksuzne petmetarske talijanske limuzine. Dolazi sa 404 i 530 benzinskih te 275 dizelskih konja. Najsnažniji model kao nov stoji 1,1 milijun kuna.

Lamborghini Murciélago Roadster

2,9 milijuna kuna cijena je supersportskog dvosjeda bez krova. Proizvodio se od 2001. do 2010. godine, pokreće ga 6.2-litreni V12 motor sa 580 KS. Od 0-100 km/h mu treba samo 3,4 s, a najveća brzina mu je 330 km/h.

Vrtovi Hrvatske
Vrtovi Hrvatske
100% domaće voće i povrće sad je svima dostupno!

A1 izdvaja za Vas

  • stefj:

    Tja, ako želiš malo bolji auto, onda treba kupiti još jedan takav za državu i uhljebe. Uopće ne čudi zašto je drastično pala prodaja automobila. Zadnji podaci pokazuju da je 70% ukupno prodanih automobila prodano državi, lokalnoj upravi ili javnim ... prikaži još! poduzećima... Zato niti ne čude previsoke cijene ovih polovnih automobila, toliko preplaćena vozila može si priuštiti jedino država...

  • mrki69tua:

    Oprosti im Bože jer ne znaju što čine tj. Pišu, u ovom slučaju tzv. Genscher se ne proizvodi već skoro 20 godina, a gore navedene cijene su za nova vozila, dok ovaj Lamborghini zasigurno puno vrijedi skupljajući prašinu bez održavanja ... prikaži još! i na poluotvorenome.

  • Fr@njo:

    bilo bi korisno cuti detaljniji opis od novinarke, gdje su zavrsili preostalih 14 metaka upucani u Brkica.