Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Ljudi ne znaju da im sjeda ovrha. Uvedite obavijest o tome!'

Zvono na uzbunu: 375.000 nezaposlenih, 242.000 blokiranih računa, dakle gotovo milijun ljudi bez sredstava za život
05. ožujka 2013. u 18:11 10 komentara 819 prikaza
'22.12.2011., Zagreb - Ilija Rkman, predsjednik udruge Potrosac.  Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL'

Ovrhe su obilježile prošlu godinu, potvrđuju i više od 242.000 blokirana računa građana. Uz 375 tisuća nezaposlenih, brojke zvone na uzbunu, upozorava Ilija Rkman iz Potrošača jer broj blokiranih računa valja množiti s dva, tri ili četiri člana obitelji koji privremeno ostaju bez sredstava za život i ne mogu zadovoljiti osnovne životne potrebe.

– Možemo govoriti o brojci od 484.384 do 968.768 građana koji nemaju sredstava za život, osim „sredstava koja se izuzimaju od ovrhe“, a strah građana da će ih sutra sačekati rješenje o nekoj ovrsi stvara ozračje posvemašnje pravne nesigurnosti – kaže Rkman, voditelj Savjetovališta za zaštitu potrošača Zagreb i predsjednik Saveza „Potrošač“. Ususret Svjetskom danu prava potrošača (WCRD), od Ministarstva pravosuđa i financija traži žurno organiziranje okruglog stola o temi prijepora o ovršnom zakonu i iznalaženju načina podizanja pravne zaštite građana tijekom ovršnog postupka. Prozvani su se već jednom oglušili na ovo traženje u siječnju. Potrošač ponajprije predlaže da se smanje troškovi ovršnog postupka, koji ispadnu neusporedivo veći od samog duga. Ovisno o protoku vremena od nastanka dugova, troškovi se uvećavaju za javnobilježničku nagradu, odvjetničku naknadu, dobivanje pravomoćnosti, trošak izlista blokade po računu. Dakle, da bi dužnik uopće vidio tko ga je i koliko ovršio, potom i naknada za deblokadu računa...

– Za dug od 240 kuna odvjetnički ured “napumpao” je 900 kuna troškova. Što je dug stariji, veća je kamata na glavnicu i na troškove. Naplaćuju pravomoćnost ovrhe, a ona nastupa tek nakon suda. Fina neopravdano naplaćuje izlist blokade po računu, prije je bilo 50, a sada više od 70 kuna. Zatim, kad se ovrhovoditelj naplati, više od 200 kuna naplaćuju deblokadu – nabraja Igor Vujević iz Potrošača pitajući zašto ne postoji model obavijesti kad se zna da 75 posto građana nema pojma da im sjeda neka ovrha. To je jedini način da se riješe golemi problemi ovrhe jer, pita se Vujević, ako interes države nije zaštititi građane, onda ne znamo koji jest. Potrošač traži i da se ovršni zakon dopuni odredbom po kojoj bi svaki građanin mogao otvoriti zaštićeni podračun na koji bi tvrtke i mirovinski zavod usmjeravali dio plaće ili mirovine sukladno članku 172. Ovršnog zakona. Smatraju i da se ovršni postupak treba učiniti transparentnijim. Također iniciraju i zaustavljanje prakse odugovlačenja ovršnog postupka i pogodovanje ovrhovoditeljima te definiranje preciznog odnosa ovršnog zakona i zastare iz Zakona o obveznim odnosima.

>> Borci za pravdu: Potrošači, naučite svoja prava

Elipso

  • -obrisani-:

    Ma neka blokiraju , sve treba radit na crno i ko ih sljivi . Ovaj sistem da ti neko nesto uzme i bez da te obavijesti o tome je u najmanju ruku lopovski . Da ne spominjemo firmu zvanu "FINA" ... prikaži još!NA" koja nikom netreba osim takovoj vlasti tu smo gdje jesmo.

  • vordag:

    Cijeki sustav je tako postavljen da kad se jednom upadne u problem sa dugom, više se ne može van .. lešinari navale i ne odustaju dok ne oglođu do kosti ... SVE PO ZAKONU

  • Avatar žič
    žič:

    a država to sve lijepo gleda,jer i ona dobiva dio,,opljačkanog,,novca,zakej tu linić malo ne porine svoj nos.......