Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Jako je lijepo, ali gdje je cesta u suprotnom pravcu?

12. prosinca 2008. u 16:52 96 prikaza

Državna cesta D-100 protegnula se od Porozine do Velog Lošinja, povezuje Cres i Lošinj, a oba otoka i s trećim, Krkom, te s kopnom, pa je, osobito u ljetnim mjesecima, prometno preopterećena.

Uređenje po fazama
Dobar dio ceste, osobito na Lošinju je preuređen, a na Cresu radnike i građevinske strojeve čekaju najkritičniji dijelovi. Odnosi se to osobito na dio koji prolazi kroz Tramuntanu. Cesta je za suvremena vozila preuska, a vozači nailaze i na dodatna suženja zbog odrona.

- Od pristaništa na Porozini do skretanja u Beli obnovljeno je samo nekoliko kilometara, premda su radovi na cijelom potezu trebali biti gotovi lani. Oni jesu u planu, ali trebalo bi ih ubrzati jer je to najopasniji dio, a od listopada imamo i suženje zbog odrona. Cresani znaju kakve ih zamke čekaju, znaju i kada dolaze trajekti pa stanu i pričekaju prolaz vozila, ali teško strancima – kaže predsjednica MO Dragozetić i vijećnica u creskom Gradskom vijeću Nevia Srdoč.

Potvrdu smo dobili od jednog turističkog djelatnika kojega je gošća iz Njemačke, vozeći se autobusom, pitala gdje je trasa ceste u drugom pravcu.

- O toj cesti ne smije se govoriti u kontekstu dva otoka. To je državna cesta čiju obnovu financiraju Hrvatske ceste. Dokaz da se nije odustalo je betonara koja čeka građevinske strojeve i radnike GP Krk, a zastoj je nastao zbog imovinsko-pravnih odnosa, jer se više ništa ne može graditi bez lokacijske i građevinske dozvole. Radovi će se nastaviti čim se riješe imovinsko-pravni odnosi, što je i jedini prioritet za pojedine dionice - kaže creski gradonačelnik Gaetano Negovetić.

Premda je za obnovu ostao najkritičniji dio, može se reći da je najosjetljiviji dio završen. To je dionica uz Vransko jezero koja je pomaknuta nešto dalje kako bi u slučaju prometnih nesreća vozila koja preveze opasne terete, jezero i cijelo vodozaštitno područje bilo sigurno, a završena je obilaznica kod Nerezina.

Još 30-ak kilometara
Cesta se obnavlja po dionicama, pa vozači malo voze suvremenom širokom prometnicom, nakon koje dolaze na dionice izgrađene šezdesetih godina, već tada preuske. Danas, kada turisti dolaze u velikim osobnim automobilima i autobusima na kat prava je sreća što nije bilo težih prometnih nesreća. Za obnovu je ostalo 30-ak kilometara, nakon čega će oba otoka imati suvremenu cestu.



SLAVNI HRVAT
Toni Kukoč otkrio detalje o najvećem: Ubojstvo oca prelilo je čašu, svi smo sjedili i plakali
udruga Prias
ZA LJEPŠI GRAD
Kako je jedna ekonomistica ljubav prema psima pretvorila u posao i pri tome došla na ideju o boljem okolišu