budućnost bez dima

Izvješće kompanije Philip Morris International o poslovnim rezultatima za četvrti kvartal i za cijelu 2024. godinu

PMI
Ilustracija/Shutterstock
21.02.2025.
u 11:08

Financijski rezultati za 2024. potvrđuju uspjeh u transformaciji prema budućnosti bez dima; PMI sada posluje na 95 tržišta s portfeljem bezdimnih proizvoda, uključujući uređaje za grijanje duhana (IQOS), oralne nikotinske proizvode i e-cigarete. Procijenjena baza korisnika bezdimnih proizvoda povećana je za pet milijuna tijekom godine, dosegnuvši ukupno 38,6 milijuna punoljetnih korisnika, od kojih je 72% potpuno prestalo pušiti cigarete.

Philip Morris International Inc. (PMI) (Kratica na Njujorškoj burzi: PM) objavila je rezultate za četvrti kvartal i cijelu 2024. godinu.12024. godina je bila izvanredna za PMI. Ostvarili smo vrlo snažne godišnje rezultate, potaknute kontinuiranim rastom IQOS-a i ZYN-a, uz stabilan učinak klasičnih duhanskih proizvoda,“ rekao je Jacek Olczak, glavni izvršni direktor PMI-ja. „Dugo očekivano odobrenje američke Agencije za hranu i lijekove (FDA) za sve ZYN nikotinske vrećice koje su trenutno na tržištu u SAD-u dodatni je dokaz pouzdane znanosti koja podupire bezdimne proizvode. Nadamo se da će FDA ubrzati proces odobravanja naših preostalih zahtjeva. Također se nadamo da će druge zemlje slijediti primjer SAD-a i prihvatiti učinkovite mjere smanjenja štete od duhana. To je posebno važno na tržištima gdje su bezdimni proizvodi zabranjeni, što rezultira nastavkom konzumacije klasičnih cigareta. Uz snažan rast u svim kategorijama, uvjereni smo da će naša transformacija prema budućnosti bez dima i jedinstven portfelj brendova nastaviti ostvarivati izvrsne rezultate i stvarati vrijednost za naše dioničare u 2025. i dugoročno.“

Istaknuti rezultati

  • Poslovanje segmenta bezdimnih proizvoda (SFP): Tromjesečne isporuke jedinica grijanog duhana (HTU-ova) i oralnih proizvoda bez dima premašile su 40 milijardi jedinica po prvi put, pri čemu je godišnji neto prihod porastao za 14,2 % (16,7 % organski), a bruto dobit porasla za 18,7 % (22,7 % organski). U četvrtom kvartalu ostvaren je rast neto prihoda od 9,2 % (9,0 % organski) i rast bruto dobiti od 15,1 % (prijavljeno i organski). Poslovanje segmenta bezdimnih proizvoda činilo je 40 % ukupnog neto prihoda i oko 42 % bruto dobiti (povećanje od 0,7 postotnih bodova i 0,9 postotnih bodova u odnosu na četvrti kvartal 2023.), uz procijenjenih 38,6 milijuna odraslih korisnika bezdimnih proizvoda (porast od 5,3 milijuna u odnosu na prosinac 2023.), koji su sada dostupni na 95 tržišta.

  • Bezdimni proizvodi (SFP): IQOS nastavlja jačati svoju ukupnu poziciju kao drugi najveći brand u kategoriji proizvoda koji sadrže ili isporučuju nikotin na tržištima gdje je prisutan (ostvarivši rast od 0,7 postotnih bodova u kombiniranom udjelu cigareta i HTU industrije u četvrtom kvartalu) te potičući rast kategorije grijanog duhana (koja sada čini više od 75 % globalnog volumena kategorije). Prilagođeni obujam prodaje HTU proizvoda na tržištu, koji isključuje neto utjecaj procijenjenih kretanja zaliha distributera i veletrgovaca, porastao je tijekom cijele godine za procijenjenih 12,6 %, uz ubrzanje, kako se i očekivalo, u drugoj polovici godine na gotovo 14 %, s rastom od oko 13 % u četvrtom kvartalu.

  • U Japanu je ILUMA potaknula rast IQOS-a, pri čemu je prilagođena prodaja unutar tržišta (IMS, in-market sales) porasla za oko 13 % tijekom cijele godine i u četvrtom kvartalu, obilježavajući deveti uzastopni kvartal dvoznamenkastog rasta. Prilagođeni tržišni udio HTU-a koji se koristi s IQOS-om povećao se za 3,1 postotni bod na 30,6 % u četvrtom kvartalu. U prosincu je ukupna kategorija HTU proizvoda premašila 50 % ukupnog tržišnog udjela nikotinskih proizvoda u 10 glavnih gradova i 5 prefektura.

  • U Europi je prilagođeni tržišni udio HTU-a koji se koristi s IQOS-om porastao za 0,9 postotnih bodova u četvrtom kvartalu, dosegnuvši 10,6 %. Prilagođeni IMS porastao je za procijenjenih 9,4 % tijekom cijele godine, uz ubrzanje u drugoj polovici godine na gotovo 11 %. To uključuje procijenjeni rast od gotovo 10 % u četvrtom kvartalu, uz snažan dvoznamenkasti rast na mnogim tržištima, uključujući Španjolsku, Bugarsku, Rumunjsku, Grčku i Njemačku. Tržišni udio HTU-a koji se koristi s IQOS-om proizvoda dosegnuo je nekoliko važnih prekretnica u ključnim gradovima, premašivši 40 % u Budimpešti, 30 % u Rimu, 15 % u Beogradu i približavajući se 10 % u Londonu i Beču, dok Madrid također bilježi snažan rast.

  • Izvan Europe i Japana, snažan rast prilagođenog IMS-a nastavio se, a tržišni udio povećao se u ključnim gradovima diljem svijeta, uključujući Rijad, Kuala Lumpur, Jakartu i Mexico City.

U kategoriji e-cigareta, VEEV postaje sve pouzdaniji izbor među IQOS korisnicima punoljetne dobi koji koriste više proizvoda, te predstavlja važan dio naše strategije pokrivanja više kategorija bez dima, koju nastavljamo provoditi na našim tržištima. VEEV je među tri vodeća pod-brenda u 13 europskih tržišta, zauzimajući prvo mjesto u pet tržišta, uključujući Italiju, Rumunjsku i Češku.

  • Bezdimni proizvodi za oralnu primjenu (SFP2): Godišnji volumen isporuka posudica porastao je za gotovo 28 % u (gotovo 25 % u vrećicama ili ekvivalentima vrećica). U četvrtom kvartalu volumen isporuka posudica porastao je za 25 % (22 % u vrećicama ili ekvivalentima vrećica), što je potaknuto rastom ZYN nikotinskih vrećica u SAD-u, gdje su isporuke dosegle gotovo 165 milijuna posudica, što predstavlja rast od gotovo 42 % u odnosu na prethodnu godinu. Izvan SAD-a, tromjesečni volumen isporuka naših nikotinskih vrećica više se nego udvostručio, uz značajne doprinose iz Pakistana, Južne Afrike, Ujedinjenog Kraljevstva i Meksika. Broj tržišta na kojima su dostupne naše nikotinske vrećice povećao se na 37, uključujući nedavna lansiranja u Italiji, Rumunjskoj i na Tajlandu.

  • Gorivi duhanski proizvodi: Neto prihod za cijelu godinu porastao je za 4,0 % (5,9 % organski), uglavnom zahvaljujući snažnoj cjenovnoj politici. Neto prihod u četvrtom kvartalu porastao je za 6,0 % (6,2 % organski), potaknut još jednim kvartalom visoke jednokratne cjenovne prilagodbe i rastom industrijskih volumena na tržištima gdje su bezdimni proizvodi zabranjeni, uključujući Tursku, Indiju, Brazil i Vijetnam. Snažna cjenovna politika i poboljšanja produktivnosti rezultirali su rastom bruto dobiti od 10,7 % (10,8 % organski). Naš globalni portfelj brendova i Marlboro ostvarili su daljnji rast tržišnih udjela.

Philip Morris International: Stvaranje budućnosti bez dima

Philip Morris International (PMI) vodeća je međunarodna duhanska kompanija koja aktivno radi na stvaranju budućnosti bez dima te dugoročno razvija svoj portfelj kako bi uključio proizvode izvan duhanskog i nikotinskog sektora. Trenutni portfelj proizvoda tvrtke uglavnom se sastoji od cigareta i bezdimnih proizvoda. Od 2008. godine, PMI je uložio preko 14 milijardi dolara u razvoj, znanstveno potvrđivanje i komercijalizaciju inovativnih bezdimnih proizvoda za punoljetne osobe koji bi inače nastavili pušiti, s ciljem potpunog prestanka prodaje cigareta. To uključuje razvoj vrhunskih kapaciteta znanstvene procjene, osobito u područjima pretkliničke toksikologije sustava, kliničkih i bihevioralnih istraživanja, kao i post-tržišna istraživanja. U 2022. godini, PMI je preuzeo Swedish Match, lidera u oralnoj dostavi nikotina, stvarajući globalnog prvaka bez dima predvođenog IQOS i ZYN brendovima. Nakon detaljnog znanstvenog ispitivanja, Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) odobrila je stavljanje PMI-jevih IQOS uređaja i potrošnih materijala te General Snus Swedish Match-a i ZYN vrećice na tržište, što je prvi put da je takva dozvola izdana za ove kategorije proizvoda. Određene verzije IQOS uređaja i potrošnih materijala te General Snus po prvi su puta dobili autorizaciju kao duhanski proizvodi s modificiranim rizikom. Od 31. prosinca 2024. godine, PMI-jevi bezdimni proizvodi bili su dostupni za prodaju na 95 tržišta, a PMI procjenjuje da 38,6 milijuna punoljetnih osoba širom svijeta koristi PMI-jeve bezdimne proizvode. Segment poslovanja bezdimnih proizvoda činio je približno 39% ukupnog neto prihoda PMI-ja u 2024. godini. S jakim temeljima i značajnom stručnošću u životnim znanostima, PMI ima dugoročnu ambiciju proširenja na područja wellnessa i zdravstva s nastojanjem da unaprijediti život pružanjem besprijekornih zdravstvenih iskustava. Zamjenice „mi“, „naš“ ili „naši“ u ovom tekstu odnose se na Philip Morris International INC i njegove podružnice. Za više informacija molimo posjetite www.pmi.com i www.pmiscience.com.

Projekcije rezultata i upozorenja

Ovo priopćenje za medije sadrži projekcije budućih rezultata i ciljeva te druge izjave koje se odnose na budućnost, uključujući izjave o očekivanoj financijskoj ili operativnoj izvedbi. Za cjelovite izjave o budućim projekcijama i upozorenjima molimo posjetite stranice PMI-ja.

1 Objašnjenje PMI-jeve upotrebe rezultata dobivenih primjenom non-GAAP računovodstvenih načela navedenih u ovom dokumentu i njihove usklađenosti s najizravnijim usporedivim GAAP mjerama u SAD-u može se pronaći u odjeljku „non-GAAP načela, pojmovnik i objašnjenja” ovog priopćenja, u Prilogu 99.2 obrasca 8-K tvrtke od 6. veljače 2025. godine te na web stranici www.pmi.com/2024Q4earnings.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije