Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 26
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
AKCIJSKI PLAN

Horvat predstavio novih 10 mjera: Rasterećenje gospodarstva za više od 686 milijuna kuna

Darko Horvat
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
1/4
30.04.2020.
u 19:39

Ovogodišnjim planom najviše se planira rasteretiti gospodarstvo uvođenjem digitalizirane građevinske knjige e-Građevinski dnevnik i to u vrijednosti od 487,9 milijuna kuna.

Vlada Republike Hrvatske je današnjoj sjednici usvojila novi Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva 2020., kao dio reformskog paketa za poticanje gospodarskog rasta i sastavni dio Nacionalnog plana reformi u okviru Europskog semestra. 

Predstavljajući predloženi Akcijski plan, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat naglasio je kako se radi o kontinuitetu Vladine politike kojom se želi dodatno potaknuti konkurentnost hrvatskoga gospodarstva, što će zajedno s uštedama biti od iznimne važnosti u trenutnim okolnostima.

„Radi se o sada već četvrtom Akcijskom planu, nakon što smo svim dosadašnjima otvorili prostor za rasterećenje od ukupno 2,7 milijardi kuna, odnosno malo više od 20 posto ukupnog administrativnog opterećenja u Hrvatskoj“, rekao je ministar Horvat.

Istaknuo je kako je ovim planom predviđeno dodatno rasterećenje od 686,6 milijuna kuna, te da se u njemu nalazi 10 mjera optimizacije i digitalizacije administrativnih postupaka koji najviše opterećuju poslovne subjekte.

„Ovo je još jedan u nizu dokumenata koje donosimo u suradnji s poduzetnicima. Digitaliziranje sustava je nešto što je danas neophodno kako bi se poslovanje dodatno ubrzalo i olakšalo te je to smjer u kojem ova Vlada ide“, napomenuo je ministar. 

Ovogodišnjim planom najviše se planira rasteretiti gospodarstvo uvođenjem digitalizirane građevinske knjige e-Građevinski dnevnik i to u vrijednosti od 487,9 milijuna kuna.

Slijedi mjera uspostava jedinstvene platforme za plaćanje obveznih naknada s rasterećenjem od 118 milijuna kuna, potom mjera digitalizacije postupka povrata isplaćenih naknada plaća za vrijeme privremene nesposobnosti/spriječenosti za rad s rasterećenjem od 25,5 milijuna kuna. Više od 22,6 milijuna kuna rasterećenja planira se kroz mjeru digitalizacije postupka evidencije podataka iz mirovinskog osiguranja, a 15,4 milijuna kuna rasterećenja planirano je kroz mjeru pojednostavljenja administrativnih zahtjeva za rad na izdvojenom mjestu rada.

Također, njegovom provedbom ispunit će se mjera iz akcijskog plana RH za pridruživanje europskom tečajnom mehanizmu (ERM) II i bankovnoj uniji.

Akcijski plan 2020. sadrži sljedeće administrativne postupke:

1. Optimizacija i digitalizacija postupka ostvarivanja prava u okviru mjera aktivne politike zapošljavanja
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za ostvarivanje mjera aktivne politike zapošljavanja te smanjenje opsega potrebne dokumentacije koju će poslodavci trebati dostaviti

2. Digitalizacija postupka evidencije podataka iz mirovinskog osiguranja
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje MPP-1 obrasca i digitalizaciju postupka kontrole podataka obveznika o kojima ovise prava iz mirovinskog osiguranja na način da se u elektroničkom obliku dostavlja rekapitulacija podataka, popis radnika s beneficiranim stažem te ostala potrebna dokumentacija od strane poslodavca i zapisnici o obavljenoj kontroli od strane Hrv. zavoda za mirovinsko osiguranje

3. Elektroničko podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja za korisnika mirovine (osiguranika) putem sustava e-Građani koristeći NIAS identifikacijski i autentifikacijski sustav

4. Digitalizacija postupka povrata isplaćenih naknada plaća za vrijeme privremene nesposobnosti/spriječenosti za rad
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za povrat isplaćenih plaća za vrijeme privremene nesposobnosti/spriječenosti za rad i popratne dokumentacije te smanjenje opsega potrebne dokumentacije koju će poslodavci trebati dostaviti

5. Uspostava jedinstvene platforme za plaćanje obveznih naknada
Optimizacija kroz razvoj nove e-usluge koja nudi popis određenih davanja koja je poduzetnik dužan podmiriti s kalendarom plaćanja odnosno rokovima za njihovo podmirenje i mogućnost izravnog plaćanja navedenih davanja

6. Pojednostavljenje administrativnih zahtjeva za rad na izdvojenom mjestu rada (rad u prostoru koji nije prostor poslodavca ili rad kod kuće) za male rizike
Optimizacija ukidanjem obveze poslodavca za dokumentiranjem procjene rizika na izdvojenom mjestu rada na kojem radnik želi povremeno obavljati rad za poslove s malim rizikom odnosno administrativne, uredske i slične poslove za koje je prethodno procijenjen i dokumentiran mali rizik i koje radnik redovito obavlja u prostoru poslodavca

7. Digitalizacija postupka ishođenja uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak za pravne osobe
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva za izdavanje uvjerenja i popratne dokumentacije putem sustava e-Poslovanje za pravne osobe

8. Uspostava elektroničke komunikacije između pravnih osoba i sudova
Optimizacija kroz omogućavanje komunikacije između pravnih osoba i sudova elektroničkim putem

9. Digitalizacija podnošenja zahtjeva za jednostavno priključenje na mrežu električne energije
Optimizacija kroz elektroničko podnošenje zahtjeva i popratne dokumentacije u slučaju promjena na priključku postojećih građevina

10. Uvođenje digitalizirane građevinske knjige e-Građevinski dnevnik
Optimizacija kroz elektroničko vođenje gradilišta i kontrolu građenja od strane svih sudionika u gradnji, građevinske inspekcije i inspekcije rada

Ključne riječi

Komentara 9

BI
Biker
23:28 30.04.2020.

Najbolje bi se rasteretilo gospodarstvo da bas ovakove i slicne likove , oteramo na goli otok , oduzme sve sto su pokrali jer su opljackali narod i sad bi jos da ga digitalno prate .... Prihvatit se treba posla , , pocet radit i stvarat ..

ST
stefj
20:10 30.04.2020.

Ovo je navodna optimizacija i digitalizacija, to nije rasterećenje. Ušpara se nešto vremena i goriva, no to nema veze s rasterećenejm. Osim toga ionako se i sada već dobivao izvod iz registra emailom... Ne znam za građevinski dnevnik, no to mi puno više liči na kontrolu nego rasterećenje. Molio bi da mi netko objasni kakva je razlika u vođenju građevinskog dnevnika on line i u papirnatom obliku, gdje je tu tolika ušteda... Ovo je žalosno i smiješno, a najviše je teško razočarenje. Nije ukinut ili smanjen niti jedan bitan parafiskalni namet, nije u planu niti jedna bitna reforma, ništa... A pogledajte interesantnu stvar - ne misli se niti malo smanjiti rashodovna strana proračuna, a planira se zaduženje "samo" do 86% BDP-a. To znači da nekako treba namaknuti novac, a to znači ili uvođenje poreza ili konfiskacija nečega (poput 2. stupa ili ušteđevina građana)...

MU
Muzakus
19:44 30.04.2020.

Dobro je i casom kaljuzu isusivati, no puno bolje bi bilo uzeti kanister.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije