Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 64
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMO

Holistički pristup razvoju djece u DV Dobro Drvo ostvaruje se i kroz logopedski, STEM i dramski program

DV Dobro Drvo
07.04.2021.
u 15:47

Nova generacija dječjih vrtića

Dijete je cjelovito biće koje pune potencijale posjeduje već od rođenja. Kako bi ih maksimalno iskoristilo, potrebno je da ono raste i razvija se u poticajnoj okolini sa svim potrebnim uvjetima za čije su stvaranje najčešće zaduženi njihovi roditelji i odgajatelji. Osvrćući se na pandemiju i potrese, s čijim se posljedicama suočavamo i danas, važno je ne samo zaštititi djecu, već im i stvoriti poticajno okruženje u kojem će svatko od njih moći razvijati najbolju verziju sebe. Upravo to su uvidjele magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Snježana Punčikar i Ana Štefanec, koje su osnovale dječji vrtić Dobro Drvo.

Dobro Drvo nositelj je EU projekta „Dječji vrtić za skladniji obiteljski život i kvalitetniji razvoj djeteta“ koji se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda (ESF). Projekt je odobren u sklopu poziva „Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja“ koji je raspisalo Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, a njegov cilj je doprinijeti usklađivanju poslovnog i obiteljskog života roditelja s djecom uključenom u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Kako bi sve to ostvarili, djelatnici vrtića dječjem razvoju pristupaju holistički, a u samom se vrtiću nudi opcija upisivanja djece u tri posebna odgojno-obrazovna programa.

Holistički pristup razvoju djece  

U odgojno-obrazovni tim dječjeg vrtića Dobro Drvo uključeni su stručnjaci iz različitih znanstvenih i praktičnih disciplina – odgojitelji, magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, pedagozi, psiholozi, logopedi, kineziolozi i medicinska sestra. Na taj se način pridonosi cjelovitom razvoju djetetove osobnosti i potiču se njegove sposobnosti i stvaralaštvo, kako bi ono izraslo u zdravu, sposobnu i sretnu odraslu osobu.

Odgajatelji djetetu pristupaju kao jedinstvenoj osobnosti koja je više od zbira različitih socijalnih, emocionalnih, intelektualnih i fizičkih osobina. Dijete je za njih snažno i kompetentno biće puno potencijala od dana svog rođenja, a njihova uloga u razvoju djece jest stvoriti sve potrebne uvjete za njihov potpuni psiho-fizički razvoj. Osim novih znanja, polaznici vrtića tako istovremeno usvajaju i nove vještine i iskustva, u pažljivo osmišljenom i poticajnom okruženju u kojem slobodno izražavaju svoju prirodnu kreativnost.

Pristup vrtića djetetu i učenju, osim toga, podrazumijeva i usmjerenost na odgoj slobodnog djeteta koje istražuje svoje okruženje i kritički o njemu promišlja; kreativnog djeteta koje izražava svoja promišljanja i ideje, te razvoj savjesnog, tolerantnog i odgovornog djeteta osjetljivog za svoje i tuđe potrebe.

Imajući na umu da je svaki od polaznika drugačiji, odgajatelji kontinuirano tragaju za pristupom koji odgovara individualnim potrebama pojedinog djeteta te istražuju načine na koje će potaknuti njihov interes za stjecanje dodatnih znanja i vještina. Upravo zbog toga su razvili i novu mrežnu aplikaciju, Učilicu Dobro Drvo koja polaznicima omogućuje usvajanje novih znanja i vještina, a roditeljima praćenje njihovog napretka.

Izgrađena na bogatom iskustvu odgajatelja dječjeg vrtića Dobro Drvo, Učilica ima tri glavna cilja: djeci pružiti mogućnost rješavanja interaktivnih zadataka i materijala, roditeljima dati uvid u njihov razvoj, a odgajateljima omogućiti rad na daljnjoj izgradnji djetetovih kognitivnih sposobnosti, dodavanjem novih materijala u aplikaciju - za učenje kroz igru. Uči se na dnevnoj bazi, a djeca i roditelji zajedno mogu odabrati o kojem području žele saznati više te zadatke iz odabranog područja rješavati onoliko puta koliko žele. Osim opisanim aktivnostima, Dobro Drvo se ističe i svojim jedinstvenim programima koji su financirani iz EU fondova.

Jedinstveni programi u Hrvatskoj 

Dramski program stvoren je kako bi dijete od najranije dobi razvilo socio-emocionalne vještine. U vrtiću Dobro Drvo, zajedno s odgajateljima, djeca svakodnevno uvježbavaju dramske i scenske aktivnosti te na taj način grade samopouzdanje, vježbaju metode uživljavanja u različite uloge i usvajaju vještine za kreativno izražavanje. U okviru ovog programa djeci se omogućava i samostalno scensko izražavanje te samostalno osmišljavanje dramskih predstava. 

STEM program osmišljen je s ciljem usvajanja vještina potrebnih za razvoj kritičkog promišljanja i samostalno donošenje zaključaka. Na osnovu pokušaja i pogrešaka, djeca usvajaju tehnike i znanja potrebna za samostalno istraživanje i ohrabruju se za učenje kroz eksperimentiranje. Na tragu toga, djeci se u sklopu STEM programa omogućava i pristup praktičnim eksperimentima i specijaliziranoj didaktici, programima koji su uvijek prilagođeni njihovoj dobi. 

Logopedski program stvoren je kako bi se djeci koja se suočavaju s usporenim razvojem govora, nedovoljno razvijenim govorom, dislalijom, disfazijom, afazijom i dispraksijom od najranije dobi pružila pomoć. U Hrvatskoj se suočavamo s malim brojem stručnjaka edukacijsko–rehabilitacijskog spektra koji su dostupni djeci i roditeljima po razumnoj cijeni. U okviru dječjeg vrtića Dobro Drvo angažirani su stručnjaci koji provode program za djecu s poteškoćama, a uključivanje u ovaj program omogućeno je i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih skupina kako bi im se osigurala pravovremena integracija i pomoglo savladavanje poteškoća.

Sva tri programa kombinacija su odgojno-obrazovnih i pedagoških pristupa kojima se stvara poticajno okruženje i zadovoljavaju različiti aspekti dječjeg razvoja te individualne potrebe i interesi svakog djeteta. Dječji vrtić Dobro Drvo ima 16 stalno zaposlenih djelatnika i, uz navedene, provodi redoviti program za 90 polaznika za koje je osiguran posebni program učenja engleskog jezika i sportski program.  

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije