Ponovno najavljen bojkot svih trgovina za 31. siječnja najavio je Josip Klemen, savjetnik platforme "Halo, inspektore", na presici o detaljima novog bojkota. "Pozivam građane da ne naručuju dostave, ne plaćaju račune. Trebamo bojkotirati i banke. Također nemojte taj dan putovati, nemojte kupovati gorivo", kazao je Klemen u medijskom obraćanju za N1.
Osim toga, kazao je kako potrošači trebaju bojkotirati tri dućana na tjedan dana jer nisu prilagodili svoje cijene hrvatskom tržištu. "Treba lance bojkotirati, prvi lanac koji predlažemo je Lidl. Njih treba bojkotirati cijeli tjedan. Njihove cijene u Hrvatskoj daleko se razlikuju od ostalih cijena. Drugi lanac je i Eurospin. Kada je dolazio u Hrvatsku, rekao je da će imati povoljnije cijene, što nije istina. Također, lagali su kada su rekli da će imati kvalitetne proizvode, što nije istina. Treći lanac je dm. Njih trebamo bojkotirati u četvrtak, dan prije velikog bojkota i nastavit tako sljedećih tjedan dana", izjavio je Klemen. Osim toga, poziva građane da prestanu kupovati Coca-Coline proizvode.
S obzirom na to da je prvi bojkot uspio značajno smanjiti potrošnju, pitanje je koliko će građana sudjelovati u bojkotu ovaj petak. Podaci Porezne uprave koji su objavljeni u subotu pokazali su da je ukupan broj računa izdanih u trgovini na malo u petak 24. siječnja za 44 posto bio manji nego u petak tjedan dana ranije, a ukupni iznos izdanih računa bio je manji za 53 posto, dok je za sve djelatnosti broj računa manji za 29, a iznos za 36 posto. U djelatnosti "trgovina na malo, osim trgovine motornih vozila i motocikla", u petak je ukupan broj fiskaliziranih računa u Hrvatskoj bio 2,081.506, a iznos računa je iznosio 28,604.251,58 eura. U prošli petak, 17. siječnja, ukupno je fiskaliziran 3,697.571 račun, a iznos računa bio je 60,565.083,41 eura.
Dok jedni smatraju da će bojkot donijeti potrebne promjene, drugi su skeptični prema njegovoj učinkovitosti. S obzirom na aktualnu ekonomsku situaciju, važno je razmisliti o njegovim potencijalnim posljedicama za građane i tržište. Hoćete li i vi sudjelovati u bojkotu ili ćete nastaviti normalno kupovati?
>> FOTOGALERIJA Internet je pun memeova o bojkotu trgovina. Ovo su najbolje fore
E to, bojkotirati trgovačke lance koji imaju ogromnu razliku u cijeni Hrvatska-Njemačka. Takva velika razliku u cijeni nema opravdanje u PDV-u, birokraciji, logističkim troškovima i sl... Razlike u cijeni su moguće (npr. tjestenina u Italiji je 2% PDV-a i najjača domaća konkurencija na svijetu, dok je kod nas PDV na tjesteninu 25%), ali to mogu biti u određenom postotku, na primjeru tjestenine nešto preko 20%, ali ne mogu biti 50% ili 2-3 puta veće... Strani lanci s centralnom nabavom i "vlastitim" proizvodima su baš evidentan primjer razlike u maržama, LIDL prvi, jer ima potpuno isto organiziran sustav, od nabave do distribucije, isto podešen broj trgovina po prometu (kod nas je čak malo veći po trgovini nego u Njemačkoj), istu ulaznu cijenu za cijelu EU. Radi količine i ugovora, ima sigurno najmanje ulazne cijene (govorimo o vlastitim brendovima), te može staviti maržu prema zahtjevima tržišta, tako da često LIDL određuje okvirnu cijenu nekih proizvoda za sve lance. Drugi lanci, naročito domaći, rade sigurno s manjim maržama nego LIDL... Drugi faktor koji može pomoći je domaća proizvodnja, ali teško će za mas market itko tu konkurirati. Možda Podrvka za neke stvari.