Naslovnica Vijesti Hrvatska

Hajdaš: Propadne li koridor, ipak ćemo graditi pelješki most!

Za ministricu Vesnu Pusić pelješki most nije političko nego financijsko pitanje
18. srpnja 2012. u 18:42 194 komentara 4 prikaza
'25.05.2012., Zagreb - Redovita sjednica Vlade RH. Slavko Linic, Sinisa Hajdas Doncic.  Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Hrvatska će graditi pelješki most ne uspije li se dogovoriti s Bosnom i Hercegovinom o gradnji koridora kroz Neum, kratko nam je kazao u srijedu ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i tako presjekao kontradiktornu priču o mostu kopno – Pelješac koji bi Vlada, nakon što je od tog projekta odustala i raskinula ugovor s izvođačima radova, sad opet gradila.

Redefinirani projekt

Kako doznajemo, u zabilješki Hrvatske s Europskom unijom o povezivanju krajnjeg juga Hrvatske s ostalim dijelom države, kao rješenje tog problema navodi se neumski koridor, ali isto tako, ako razgovori s BiH o tome zapnu, navodi se i alternativno rješenje, a to je gradnja mosta. No ne po projektu koji je ugovorila bivša HDZ-ova vlada nego po redefiniranom projektu.

Neslužbeno doznajemo i da je Hrvatska dobila potporu EU u inicijativi za gradnju koridora kroz Neum jer u Uniji smatraju da će i BiH jednom biti dio EU. Stoga su u EU spremni i sufinancirati gradnju toga koridora.

Do kraja godine bi se trebalo znati konačno rješenje povezivanja dubrovačkog kraja s ostalim dijelom zemlje. A prema dostupnim informacijama, pregovori s BiH o koridoru su počeli i zasad teku bez ikakvih uvjeta, odnosno BiH ne traži od Hrvatske ništa zauzvrat da pristane na gradnju koridora preko svog teritorija.

U slučaju pak da ti pregovori ipak propadnu, onda će se ići na gradnju mosta, ali jeftinijeg od starog projekta (bilo je ugovoreno 260 mil. eura) pa bi se za to raspisao i međunarodni natječaj za projektiranje novog mosta.

Pelješki most opet je postao aktualna tema nakon što su iz Vlade počele stizati informacije da bi ipak gradila taj most, i to uz pomoć fondova EU. I dok su jedni neimenovani visoki izvori iz Vlade tvrdili da se radi na tome, drugi Vladini dužnosnici na brifingu za medije to su opovrgnuli, tvrdeći da se s EU uopće ne razgovara o pelješkom mostu nego samo o koridoru kroz Neum.

Otvaranje pitanja pelješkog mosta mnogi smatraju čisto političkom stvari jer Vlada je osluhnula bilo javnosti, pogotovu na jugu Hrvatske, koja je s velikim negodovanjem primila raskidanje ugovora o gradnji tog mosta.

Za ministricu vanjskih poslova Vesnu Pusić pelješki most nije političko nego financijsko pitanje. Ona kaže da se ispituje mogućnost da se most gradi iz sredstava strukturnih fondova na koje ćemo imati pravo nakon ulaska u EU.

Kandidiranje ideje

– U ponedjeljak ću s Johannesom Hahnom, povjerenikom za regionalni razvoj, razgovarati i o mogućem projektu gradnje pelješkoga mosta iz sredstva strukturnih fondova. Zasad su signali pozitivni, odnosno moguće je kandidirati takav projekt –  kazala je u srijedu Vesna Pusić i dodala da nam tek predstoji, bude li sve pozitivno, dogovoriti i omjere nacionalnog i europskog financiranja.

A da u Vladi nisu usklađeni oko pelješkog mosta, svjedoči i izjava njezina potpredsjednika zaduženog za europske fondove Branka Grčića koji je kazao da Vlada ne razgovara s EU o mostu nego isključivo o koridoru.

Mostovi iz sredstava fondova EU MOST RI

Mostovi iz sredstava fondova EU

MOST RION – ANTIRION spaja Peloponez i kopnenu Grčku

- duljina: 3 km, ukupna cijena: 770 milijuna, od toga iz fondova EU: 308 milijuna eura

MOST VIDIN – CALAFAT preko Dunava između Bugarske i Rumunjske

- duljina: 1971 m, ukupna cijena: 226 milijuna eura, od toga iz EU fondova: 70 milijuna eura

MOST MEGYERI preko Dunava, sagrađen u sklopu velike obilaznice oko Budimpešte

- duljina: 1862 m, cijena: nema preciznih podataka jer je građen u sklopu većeg projekta obilaznice, udio EU fondova: 85 posto

SAAREMAA planirani most između tog otoka sa 40 tisuća stanovnika i kopnene Estonije

- duljina: 7 km; cijena: 185 milijuna eura (procjena); udio EU fondova: nepoznato. Vlada Estonije još pokušava dobiti financiranje iz EU fondova

Elipso

  • -obrisani-:

    gradite i most i koridor. to je najbolje

  • skakavac:

    Blago nama, hidroelektrana sa Dodikom, Koridor sa Federacijom i sve tako, jedino je veza Tadić Josipović prekinuta.

  • -obrisani-:

    18.07.2012. u 21:00h Django kad bi bilo 8m super....tunel bi bio u razini....još bolje