Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 67
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Ministar obrazovanja
Povratak na članak

Fuchs: U gimnazijama 10 predmeta manje, a uvest ćemo i malu maturu

Govori 
zašto treba uvesti malu maturu, a smanjiti broj predmeta u gimnazijama, o školarinama, stipendijama...

Komentari 19

OB
-obrisani-
21:44 10.04.2010.

Prije 3 mjeseca otvorila se nova prilika da se izvučete iz financijske krize. Ta prilika je www.gdi-wealth.ws. Ova web stranica pomogla je više od 400 ljudi da se spase od \"propasti\", tj. bankrota, a neki od njih ne samo da su se oduprli krizi, već su i osigurali mjesečne prihode veće od 8000 kuna! Ukratko, www.gdi-wealth.ws je pomogao mnogima da promijene svoj život. Zašto ne bi i VAMA?

VL
L3
luka_37
14:26 10.04.2010.

MINISTRE požurite molim Vas sa tim smanjenjem broja obaveznih predmeta po srednjim školama...ovo je katastrofa. Idioti koji se smatraju profesorima Etike,Vjeronauka i sličnih niš korisnih predmeta uništavaju nam djecu. Tko hoče nek izvoli ali dajmo djeci da ŽIVE a ne da 4 godine nemaju života osim knjige, stolca i klupe.

VL
PP
pp
13:30 10.04.2010.

Bravo! ovo su prave riječi, sad ih treba provesti u djelo...matura nam je trebala, možda ju treba mjenjati, možda treba nešto popraviti ali nam je trebala...zašto...pa zato što ocjene kakve su se djelile nisu imale veze s ničim...niti sa znanjem na nivou škole niti sa znanjem između više škola, pa je tako učenik u Miocu imao 3 iz fizike, a onaj iz desete gimnazije 5, a bolje je znao onaj prvi...i tome se nije moglo stati na kraj do državnom maturom...svi pišu isti ispit pa da vidimo tko što zna...i svakako bi trebalo napraviti reformu predmeta u školama...recimo napraviti A i B razinu...pa npr. svi slušaju nižu razinu, a iz onog šta te zanima odabereš A razinu...nema nikakve potrebe da genijalca iz matematike i fizike opterećujemo bezvezarijama iz hrvatskog i povijesti...osnove treba znati ali davljenje s nepotrebnim stvarima je bespotrebno...

VL
KA
kacavida
14:08 10.04.2010.

Gospodine ministre, a što je s ovom žrtvovanom generacijom maturanata ?! Kažete kako ćete broj predmeta u gimnaziji prepoloviti , sa sadašnjih 20 na skorašnjih 10 (!). A što je s ovom generacijom koja mora tegliti svih tih 20 predmeta, k tomu još i tu istodobnu, paralelnu s redovitom nastavom, državnu maturu ??!! Ne znate kakva je psihoza nastala među velikim brojem učenika i roditelja, učenici ne stižu jedno i drugo ! Hoće li ih u gimnazijama na kraju ovoga zadnjeg razreda kažnjavati zbog toga, slati na popravne ispite ili čak rušiti jer neki jednostavno nisu bili kadri nositi se s, kako i sami kažete, pretjeranim teretom nastavnih obaveza i državne mature ? Hoće li im zbog toga propadati eventualni dobri rezultati na maturi za koju su se pripremali a koji u slučaju neuspjeha iz nekog predmeta padaju u vodu ? Mislite li na roditelje koji su se dobrano istrošili nastojeći djeci omogućiti dodatnu nastavu za pripremu mature i svakojake instrukcije ? Kako toj djeci slijedi i priprava za upis na fakultete, napravili biste častan i human čin kada biste u škole uputili dopis kojim profesore upućujete na razumijevanje izvanrednih ovogodišnjih okolnosti u kojima se nalaze maturanti.

VL
BA
baš
14:36 10.04.2010.

Ne mislim Primorca braniti, niti ga amnestirati od odgovornosti ali ne mislim niti da ga treba \"specijalno pljuvati\". Možda je baš Primorac u okruženju u kojemu je djelovao morao vikati o projektima a da bi ga netko poslušao i odobrio. Zna se da Primorac nije mogao odlučivati ali je pričao o izvrsnosti, pričao i tupio o maturi, o koječmu još. Ne vidim njegovu veliku pogrešku osim što odmah, kada mu je prvi puta blokiran bilo koji projekt, nije dao ostavku. No, i to se u određenim krugovima ne smije učiniti, kao što je sada bila priča kako se određena političarka ne smije vratiti u Saborsku klupu. Je li to samo priča ili stvarnost? Dakle, svi znaju da su djeca preopterećena, svi znaju da je u pojedinim školama kadar solidan a u pojedinim, ačuvaj me bože, svi znaju da država za malo novaca želi puno tj. neke svjetske standarde. Ukoliko je to moguće neka i milka bude jeftinija onoliko puta koliko je jeftiniji učenik u Hrvatskoj! Tko je zapravo skup? To je jedina i stvarna prednost mature (ako ne bude namještaljki) tu će se pokazati ono što se zna i zapravo samo moramo prikazati stanje stvari onakvim kakvo jeste jer smo svi pravednici pa krivca uvijek tražimo negdje drugdje. Osobno sam za to da udžbenici ne budu za sve besplatni. Neka se naplaćuju za one koji dobro žive ali je problem u tome što je netko odredio nizak prag \"dobrog življenja\". Tako smo nepisano svim mjerama proglasili da \"dobro živi\" obitelj u kojoj npr. rade dva intelektualca i koji imaju dvoje djece i čiji su prihodi po članu kućanstva veći od oko 3.000,00 kn. Ti nemaju pravo niti na doplatak za djecu, nemaju pravo prikazati pomagala za djecu kao rashod pri prijavi poreza, nemaju pravo na udžbenike, imaju pravo plaćati prirez po visokim stopama, imaju pravo plaćati dopunsko zdravstveno soiguranje kao ministar zdravstva koji je odredio tu stopu i ima sigurno mjesečno na ovaj ili onaj način 30-ak tisuća kuna. To vam je sušta istina Ministar i prosječan zaposlenik s VSS iako nemaju niti iste beneficije, niti približno iste plaće, a kamoli ukupnu korisnost jednako plaćaju dospunsko osiguranje. Sve u svemu učinili smo to da nije atraktivno završiti studij, zašto bi? Malo bolji zidar svakako ima znatno bolje prihode ima od prosječnog intelektualca. Jedini problem je danas opća nelikvidnost i dopuštanje razno raznih prijevara pa se onda tapka u mjestu. Pitam ja vas tko je i kada procijenio osim one glupe sindikalne košarice koja je zapravo rub egzistencije, koliko jedna četveročlana obitelj treba da bi živjela prosječno i nedajbože otišla u ljetovanje na naš plavi jadran (ne u grčku, ne u Tunis, ne u Markoko već na NAŠ plavi Jadran) u jedan prosječan hotel koji će eto imati pogled na more i klimu u sobi? Kada to odredimo onda i knjige ne trebaju biti besplatne za sve, a do tada ovo je svijet budalaština i podupiremo samo čistu potrošnu i neimaštinu. Osobno kada bih mogao ispočetka nikada ne bih više štedio već bi se prilagodio na minimume koje država daje, a ono na crno bih trošio na svoju guzicu a ne planirao kako da ostavim djeci. Toliko od mene.

VL
XX
xxxxx59
15:07 10.04.2010.

Nije problem u onome sto je G Primorac zelio nego je problem u tome kako je vidio provodjenje istog. On je zelio maturu, samo jednu smjenu u skolama, besplatne udzbenike i sl.....otprilike kao da ja zelim stan na Manhattanu s dizjnerskim namjestajem pa ga u glavi namjestam ....provesti matura za 6 mj...i sl. je megalomanski. Saudijci koji imaju neogranicen fond $ zele skolstvo dovesti do onoga sto imaju zemlje kod kojih je ono zavidno...nitko taj projekt nemoze ostvariti u 2 godine. Imati viziju je dobro ali i osjecaj sta i kojiko mozes da bi se to fakat realiziralo a ne palo u vodu je NEOPHODNO.

VL
BY
bpercinic@yahoo.com
15:07 10.04.2010.

Kćer mi muku muči s kemijom i fizikom. Ne samo ove godine nego kroz sva 4 razreda gimnazije. Uz instrukcije nekako je to ipak uspjela savladavati a dva puta je bila i na popravku. Ove godine sam joj uplatila pripremu za državnu maturu, išla je redovito i nakon prvih pismenih radova bila je jako zadovoljna. Sada je u velikoj brizi jer joj ponovo probleme predstavljaju fizika i kemija (s kojima se, naravno, u životu više ne misli sretati), jedan od ta dva predmeta nije uspjela ispraviti još od polugodišta kada je imala nedovoljnu ocjenu. Sva je u strahu da će je netko od profesora iz tih predmeta sada rušiti pa da će izgubiti sve ono dobro položeno u do sada polaganoj državnoj maturi. Hoće li to ministarstvo dopuštati s obzirom da je i samo krivo za prenapumpani program koji sva djeca ne mogu pratiti? Ako hoće, zašto djeci koja su dio ispita iz državne mature položila to neće priznati nego će ih dvostruko kažnjavati, popravnim ispitima i ponovnim polaganjem državne mature i to iz svih predmeta ? Za mene kao samohranu majku to će biti nepodnošljiv teret jer joj neću moći osigurati dodatnu pomoć u vidu instrukcija. Da li netko o tome u ministarstvu vodi brigu ? Ako ne, ne čudim se da se u nekim županijama pripremaju oštri protesti.

VL
Avatar Petrica Kerempuh
Petrica Kerempuh
16:01 10.04.2010.

Ovi fuchs izgleda ka da je ispa kravi iz gujice

VL
NE
numai_echitabil
16:11 10.04.2010.

Primorac je valjda prvi ministar koji je skrenuo pozornost na obrazovanje i na važnost obrazovanja. Nažalost, čini se na krivom mjestu i u krivo vrijeme, i zato za njegove projekte nitko ovdje nije imao sluha. Zato danas se neke javne ličnosti hvale kako nemaju fakultete, ali kao da je to bitno, jer unatoč nedostatku diplome kreću se u visokom društvu. To je stvarnost danas, a projekti kao što su bili besplatni udžbenici i prijevoz za sve (a 98% Hrvatske živi u takvim uvjetima da im to treba) na ovom djelu \"brdovitog Balkana\" neće zaživjeti i novinarka u svome uvodniku indirektno tako nešto pozdravlja. Tužno.

VL
PC
plaf_c
16:25 10.04.2010.

Članak zaslužuje više komentara ali za sada: slažem se s reformom gimnazija. Međutim, naš običaj je da u svim reformama mijenjamo samo jedan dio sustava a druge djelove ne diramo. Poslije nastanu problemi. U ovoj predlažemo smanjenje broja predmeta a povećanje broja izbornih. To je u redu ako ćemo istovremeno s takvom odlukom odmah donijeti i odluku: što s viškom nastavnika, kako financirati male grupe učenika, što male škole mogu ponuditi učenicima. Hoćemo li male škole zbog neracionalnosti ukidati. Kakv stav će sustav zauzeti prema repeticijama? Da li su to ilegalne privatne škole? Ne znam odgovore ali vjerujem da oni koji će se baviti izradom prijedloga reforme znaju.

VL
MB
MBritvic
19:26 10.04.2010.

Vrlo korektan intervju s novim ministrom Fuchsom. Matura je klučna stvar hrvatskog obrazovanja i samo nju da je uveo Primorac je napravio čudo. Ona nosi pravednost, objektivnost i mjerljivost. Slažem se s komentatorima s ovih portala da se prvi putt tijekom proteklih godina skrenula pozornost na obrazovanje. Bilo bi dobro da se od toga ne odustane jer sad kad je izgrađeno toliko škola, sveučilišta, veleučilišta od Knina do Vukovara treba naciju nastaviti mobilizirati i poučavati zašto je obrazovanje toliko važno. E, da ipak je meni najbolji Primorčev potez povratak velikog broja znanstvenika iz inozemstva u Hrvatsku i uvođenje drugog stranog jezika u osnovne škole. Iako me je Primorčevo forsiranje obrazovanja znalo i iritirati, danas vidim da je to bio jedini put da se nešto pokrene.

VL
RI
Ringo
21:27 10.04.2010.

U osnovnoj školi sam imao 3 sata tjedno Tehničkog odgoja, a sada moja djeca imaju 1 sat tjedno. Ali zato sada imaju 2 sata vjeronauka i sat više stranog jezika. Što mislite ministre da izbacimo i taj 1 sat tjedno (imaju 2 sata svako drugi tjedan)? Što će nam tehnika? To je bez veze. Na televiziji dodati još sporta i glazbe, izvještaja s modnih pista, još big brothera, još farme. O.K. zatvorili smo tvornice, otpustili radnike, skoro ukinuli tehnički u školi, na tehničke fakultete se rijetko tko i upisuje. Može li mi netko objasniti gdje mi to idemo a da nisu 3PM.

VL
ZA
Zagrebas
21:48 10.04.2010.

Gospodo bpercinic@yahoo.com, program za skole iz fizike i kemije definitivno ne da nije prenatrpan nego ga brdo nedostaje. Ako je ostalo prenatrpano zalite se na druge predmete, ali prirodoslovni predmeti su tesko zapostavljeni u nasem obrazovanju. Pogledajte samo koliko ljudi ima problema sa shvacanjem obicnog teksta o, kako je isto neuki novinari znaju nazvati, \"Bozjoj cestici\". Ne znam koga vi zavaravate da vam se dijete nece vise nikada baviti fizikom i kemijom; kemiju morate koristiti svugdje, od kuhanja i ciscenja stana (znate li zasto ne smijete cistiti npr. urin izbjeljivacem?), fiziku isto tako - znate li uopce ocitati temperaturu ili tlak u gumama? To su samo banalni primjeri, a ako cemo neke ozbiljnije mozemo raspravljati o referendumima oko izgradnje nuklearnih elektricnih centrala, tj. elektroprivrede i slicno. Zato nemojte nikome pokusavati racionalizirati da nekome kemija i fizika ne trebaju. Znam da mnogi isto misle o matematici i onda na kraju odluce da bi se zeljeli baviti necim i shvate da to vise ne mogu jer jednostavno vise ne shvacaju osnove matematike.

VL
AU
autoritet
00:50 11.04.2010.

reforma u 2 koraka: 1) uvesti mogućnost drastičnih kazni divljim učenicima; 2) kopirati finski obrazovni sustav... eto gac

VL
HB
HBoss
01:10 11.04.2010.

Ringo šta ti pametuješ...zato i je zagreb u banani jer ga vodi/e ljudi koji su nepismeni al zato znaju napravit maketu bunara i strujni krug...Ali sat više duhovnog obrazovanja i jezika koji je nužan u današnjem svijetu to je valjda naodmet...U ex jugi nisi smio biti vjernik i tad ste žalili za tim a sad ti to ne valja....aj šuti molim te

VL
ZA
Zagrebas
01:21 11.04.2010.

@HBoss, nije stvar u vjeronauku per se, stvar je u tome da se za taj predmet ne bi smjele moci davati ocjene ili koje bar nikako ne utjecu na prosjek ocjena. Ista stvar i za npr. tjelesni, likovni i glazbeni. Mozda cak ni informatiku u osnovnoj skoli. Za to je dovoljno da dobijes potpis da si prosao, osim za vjeronauk na koji se u sklopu skole ne bi smjelo ni biljeziti je li netko prisutan ili ne - neopravdani sati za vjeronauk nemaju smisla sto se skole tice, to je stvar lokalnog svecenika hoce li djeca biti pustena na potrebne sakramente. Jednostavno nije lijepo koristiti vjeronauk za podizanje prosjeka.

VL
Avatar florenz
florenz
08:27 11.04.2010.

Sve se reforme \"kroje\" izvan škole, a sama škola postavljena je kao obični servis za realizaciju. No to je servis, koji osim ljudi (izuzev nekompletnosti stručnih suradnika - pedagoga, psihologa, socijalnog radnika, defektologa, socijalnog pedagoga), ..ima nedovoljno prostora, nedovoljno opreme, nedovoljno odgojnih instrumentarija, a sami voditelji nastave su bez adekvatnog društvenog statusa, ugleda i poštene naknade za svoj rad. Pod pritiskom su sve većeg obima raznih poslova (i nastavnih i nenastavnih) a roditelji imaju sve veći uticaj na stručnu problematiku (za koju su uglavnom nekompetentni), i sve manje odgovornosti za (ne)suradnju sa školom, nadzorom nad svojom djecom u domenu rada i ponašanja. Mislim da bi prvo trebalo reformirati reformu, stvarajući za nju potrebne uvjete. Ovako, samo ozakonjujemo svoje želje o školi. Pa naše školstvo je i prije svih ovih reformističkih pokušaja stvaralo odlične mlade ljude sa širokim općim znanjem koje se lako implementiralo u sva područja i oblike zanimanja i znanja a sada od njih pokušavamo stvarati \"jednosmjerne\" stručnjake, usmjerene na usko područje, bez cjelovitog pregleda područja života i stvaranja, humanističkog pogleda na svijet rada ( i satvaranja) kao osnovne životne vrijednosti i to ne samo za sebe već i okruženje u kojem život provode. Nekad su škole usmjeravale učenike prema njihovim pojedinačnim sklonostima i nadarenostima. Danas želje roditelja usmjeravaju škole bez obzira na stvarne mogućnosti i šanse učenika i tu se iscrpljuju i kadrovi i sredstva u formalističkom udovoljavanju nerealnih ciljeva, pa ako ne udovolje željama - ne valjaju. A rad učitelja je \"Sizifov posao\" ako i sami učenici ne prionu radu a roditelji poštenom izvršavanju svojih obveza prema svojoj djeci i školi.

VL
RI
Ringo
09:25 11.04.2010.

HBoss citat: \"U ex jugi nisi smio biti vjernik i tad ste žalili za tim a sad ti to ne valja....\" E moj prijatelju, nema te sile koja vjerniku može zabraniti da vjeruje. Nitko tada nikome nije branio biti vjernik,, jedino što vjernik nije mogao politički napredovati. Onaj komu vjera nije bila dovoljno jaka, sa lakoćom bi je se odrekao zbog \"napredovanja\" u KP. Evo ja kao vjernik (glupo mi je to naglašavati, ali da bolje shvatiš ono što ću reći) smatram da vjeronauku nije mjesto u školi iz dva razloga: 1. to nije predmet kojega treba ocjenjivati 2. smanjuje satnicu nekom drugom predmetu Vjeronauk bi trebao biti u crkvi kao nekad i da ga se ne ocjenjuje (kao nekad). Sjećam se da sam s guštom išao na vjeronauk utorkom i četvrtkom po 1 školski sat u crkvu u kontra smjenu. A moja djeca ga ne vole zato što im je obaveza i to poprilična. Mislim da je Crkva sa vjeronaukom u školi zabila autogol.

VL
RI
Ringo
09:35 11.04.2010.

Pitanje za ministra Fuchsa: Kada će se ukinuti glupi zakon da ravnatelj prilikom zapošljavanja ima odriješene ruke za izbor kandidata? Takvim zakonom je ravnateljima dozvoljeno da mogu profesore doslovno zapošljavati preko veze, neovisno o ocjenama na faksu i dužini studiranja. Tako se vrši negativna selekcija i mladima šalje pogrešna poruka da ocjene na studiju nisu bitne nego je bitno poznavati ravnatelja. Osobno znam dvoje profesora sa prosjekom ocjena iznad 4 koji su skupili svaki preko 50 odbijenica na natječajima, a na ta mjesta su zapošljavani kandidati sa prosjekom 2 i nešto. Trebali bi postojati kriteriji za posao: bodovi za ocjene, staž na birou, broj djece, ..... i sve transparentno, tko skupi više bodova dobije posao. Tako bi trebalo i na sve ostale poslove kojima je država poslodavac, a ne da se zapošljava \"preko veze\" kojekakve kretene.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.