Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Do 2020. sto novih hotela, 90 mil. noćenja i 16 mlrd. eura prihoda

Prvi bi se rezultati primjene strategije vidjeli za dvije godine kad bi Hrvatska trebala uknjižiti 68 milijuna noćenja i 9,3 milijarde eura prihoda
24. rujna 2012. u 15:52 63 komentara 9 prikaza
'ljeto...makarska...08.07.2008.  makarska, turisticka patrola,  foto: Goran Stanzl'
Foto: ''
Pogledajte galeriju 1/4

Onoliko koliko turizam sada po godini donese Hrvatskoj, u hrvatski će se turizam za nepuno desetljeće vratiti kroz ulaganja. Do 2020. bi, naime, turističke investicije trebale dosegnuti oko 6,5 milijardi eura. Prosječna bi potrošnja stranih gostiju pritom sa 369 eura narasla na 541 euro, a ukupni prihodi od turizma dosegli bi oko 16 milijardi eura. Lavovski bi dio, dakako, otpadao na strane goste od kojih bi Hrvatska uprihodila između 12,5 i 14,3 milijardi, dok bi domaći turizmu donijeli od 1,8 do 1,9 mlrd. eura.

Još tri poglavlja

Investicijski zamah i rast broja gostiju otvorio bi i mogućnost zapošljavanja za najmanje još deset tisuća ljudi u turizmu. Tako autori strategije razvoja hrvatskog turizma, iz Instituta za turizam, projiciraju gospodarske učinke grane od koje zemlja puno očekuje. Od proteklog tjedna javno je, na internetskim stranicama Ministarstva turizma, dostupno deset od ukupno 13 poglavlja strategije koja će biti završena do listopadskog tradicionalnog susreta turističkih radnika, Dana turizma. Prema toj viziji, čiju izradu resorno ministarstvo plaća 4,5 milijuna kuna, hrvatski bi turizam u idućih osam godina trebao postati bogatiji i za desetak resorta, 60 do sto velikih hotela u okviru postojećih turističkih zona, mnogo malih hotela te šezdesetak kampova.

Novi milijuni noćenja

U skladu s rastućim trendovima, za osam bi godina broj turističkih noćenja sa sadašnjih 60 milijuna narastao na barem 86, a možda i 93 milijuna. A sve bi se to prodavalo pod brendom koji bi Hrvatsku predstavljao kao nadasve lijepu zemlju koja u tankom luku spaja Dubrovnik i Dunav i čija izuzetna raznolikost na malom prostoru omogućuje obilje različitih vrsta odmora i rekreacije. Pritom bi se zemlja dobrog vina i hrane “reklamirala” i kao zemlja s bogatstvom pitke vode. Sunce i more te nautički turizam neizbježno ostaju glavni turistički proizvodi i ubuduće, a slijede kulturni turizam, golf, zdravstveni i ruralni te ekološki turizam. Prvi bi se pak rezultati primjene strategije, o kojoj rasprava tek slijedi, vidjeli 2015. kad bi Hrvatska trebala imati 68 milijuna noćenja i 9,3 milijarde eura prihoda.

Istra: U budućnosti bi trebala biti prep

Istra: U budućnosti bi trebala biti prepoznata kao utočište dobrog života i cjelogodišnje zeleno utočište Mediterana

Kvarner: Zahvaljujući raznolikosti, od šuma do otočkog kamenjara, ideja je da postane jadransko mjesto revitalizacije

Lika – Karlovac: Ova bi se regija trebala pozicionirati kao krajolik snova, odnosno čarolija krša i vode

Dalmacija – Zadar: Europljanima najbliža dalmatinska regija prepoznavat će se po inovativnosti, maštovitosti, ali i tradiciji

Dalmacija – Šibenik: Imidž će graditi na prirodi, nacionalnim parkovima i izvornosti tamošnjeg stvaralaštva i povijesti

Dalmacija – Split: Milenijska kulturna baština, ali i cvrčci, lavanda... trebali bi postati brend ove regije

Dalmacija – Dubrovnik: Brend mora pričati o zanosnoj ljepoti, finoći i ugodi koje se moraju barem jednom doživjeti

Središnja Hrvatska: Mjesto slikovitih pitomih brega i doživljaja autentične baštine bit će i pojam zabavnog boravka

Slavonija: Širokogrudno mjesto izvornosti i tradicije prepoznavat će se kao prostor polaganog i mirnog odmora

Zagreb: Mjesto susreta, šarma i intime prodavat će imidž sadržajnog i zanimljivog grada koji nije izgubio ugodu i toplinu

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • i_tata_bi_sine:

    Nas i Rusa dvista milijuna :-)

  • Felicijen:

    Te godine najvjerojatnije šaljemo i astronaute na Mars. Natječaj za izbor astronauta će biti raspisan do kraja ove godine. Ili nešto kasnije...

  • Avatar Meggi
    Meggi:

    Ajme više neću imati di staviti šugaman na plaži.