Naslovnica Vijesti Hrvatska

Štrajk u špici sezone kad kompanija zarađuje je čisti autogol

Borba za prava pilota i stjuardesa ne bi trebala nikome smetati iako imaju velika primanja
03. kolovoza 2017. u 12:00 3 komentara 847 prikaza
Croatia Airlines
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Piloti, stjuardese i aviomehaničari Croatia Airlinesa odlučili su se na štrajk. Zakonsko pravo na to su stekli nakon propalih pregovora o novom kolektivnom ugovoru. I to ne bi trebalo biti sporno. No problematično je vrijeme kad su odlučili štrajkati. Usred turističke sezone. Tad su zrakoplovi hrvatskog nacionalnog prijevoznika najzaposleniji i tad u biti zarađuju plaće za cijelu godinu.

Krešimir Kučko IZ CROATIA AIRLINES PORUČUJU 'Unajmit ćemo zrakoplove s osobljem, štrajk bi mogao napraviti kolaps'

Poslovanje Croatia Airlinesa je sezonskog karaktera, zimi zbog manje putnika i posla kompanija posluje s gubitkom, dok je ljeti to druga priča. Piloti i stjuardese nezadovoljni su pravima koja su imali prema dosadašnjem kolektivnom ugovoru koji je sklopljen nakon štrajka 2013. godine kad je kompanija bila u procesu restrukturiranja.

Tad su im srezana neka prava. Kompanija je završila restrukturiranje, već godinama prikazuje dobit te piloti i stjuardese sad žele da im se vrati ono što im je oduzeto. Kad iz Croatia Airlines pak objave prosječne plaće pilota – 28.000 kuna i stjuardesa 11.000 kuna neto – veći dio javnosti neće imati razumijevanja za njihove probleme.

No te plaće ipak ne bi smjele biti nikome trn u oku. Avioindustrija je vrlo unosan biznis, potražnja za letačkim osobljem u svijetu je golema, piloti pa i stjuardese se plaćaju gotovo suhim zlatom. I zato bi iz Croatia Airlinesa mogli lako otići raditi vani. No mnogi od njih to (još) uvijek ne žele jer su im ovdje obitelji i imaju izgrađen život. Njihovo pravo na borbu za veća radnička prava ne bi trebala nikome smetati iako imaju velika primanja. No simpatije javnosti sigurno neće steći ako štrajk koji su najavili za sljedeći tjedan, i to do ispunjenja uvjeta, bude uzrokovao kaos u zračnom prometu. To je čisti autogol.

Brojni putnici koji su krenuli ili već došli na odmor u Hrvatsku letovi će biti otkazani, na povratku s odmora će završiti zarobljeni u zračnim lukama. Ako se nisu mogli dogovoriti s upravom oko kolektivnogugovora sve dosad, mogli su ipak štrajk organizirati nakon ljeta, kad kompanija ubere plodove turističke sezone. Sad će zbog štrajka imati još veće troškove.

Carinici Renata Rašović Carinici, taksisti i motoristi poput piromana usred turističke sezone Novi kolektivni ugovor Usred turističke sezone stjuardese i piloti Croatia Airlinesa idu u štrajk Zračna luka Franjo Tuđman Stručnjak upozorava: Za propuste na Zračnoj luci F. Tuđman kriv je loš koncesijski ugovor
Gorivo
UŠTEDA
Čak i najmanja sitnica može utjecati na potrošnju goriva u vašem automobilu

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Oluja
    Oluja:

    Jako zanimljivo. Kao da ce im netko dati nesto bez strajka. Strajkati bi trebalo onda kad se ne leti. Pametno. Istovremeno ce sefovi radije platiti strajkolomce 100 puta vise nego dati povisice.

  • tomisl:

    Svugdje zaposlenici strajkaju u slobodno vrijeme ili kad su na godisnjem , da se netko ne uvrijedi. Zivila Hrvatska !!!

  • burza:

    Strajka se kad najvise boli poslodavca ne po ljeti jer je sezona ne po zimi jer pada snjeg onda pitat gazdu kad mu najvise odgovara a on nek dalje gnjeci radnika