Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 193
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
podravska magistrala

Cesta koju su političari obećali izgraditi, ali su besramno lagali

'18.06.2010., Koprivnica - Promet Podravskom magistralom odvijao se jednim trakom do popodnevnih sati zbog zemlje koju je kisa nanijela na asfalt.  Photo: Marijan Susenj/PIXSELL'
'Marijan Susenj/PIXSELL'
16.12.2012.
u 10:20

Državna cesta D2 i dalje je 'cesta smrti', a sva su obećanja političara pala u vodu

Čitav tjedan Večernji je list bezuspješno pokušavao od Ministarstva prometa i od Hrvatskih cesta doći do suvisloga odgovora na pitanje kada će se napokon izgraditi nova trasa državne ceste D2, poznate pod nazivom Podravska magistrala.

Europski koridor

Takvo pitanje nismo postavili bez valjanog razloga. Riječ o prometnici koja je - da su se ispunila obećanja što su ih davali političari svih boja tijekom zadnjih desetak godina - obično uoči ovih ili onih izbora - već davno trebala biti izgrađena.

Nova Podravska magistrala trebala je postati poveznicom između hrvatskog Zapada i Istoka, a u širemu smislu koridor koji prometno i, naravno, gospodarski povezuje zapadnu i jugoistočnu Europu.

Od Ministarstva prometa i Hrvatskih cesta uspjeli smo dobiti samo neslužbene informacije o tome da državna cesta D2 nije prioritet i da se vjerojatno neće naći u Planu građenja prometnica za iduće četverogodišnje razdoblje, koji bi Vlada trebala amenovati sredinom siječnja iduće godine.

- To je prometnica od životne važnosti ne samo za sve hrvatske županije uz rijeku Dravu, nego i za sve susjedne zemlje - izjavio je jučer dr. Dragutin Feletar, sveučilišni profesor u mirovini i dugogodišnji član HAZU-ova Znanstvenog savjeta za promet.

Ideja o gradnji nove trase Podravske magistrale - ceste od slovenske granice kod Ormoža, preko Varaždina, Koprivnice, Virovitiice, Osijeka i Iloka do srbijanske granice potječe s konca 90-tih godina prošlog stoljeća. Kao jedan od prioriteta godine 2000. uvrštena je u plan gradnje koji je donijela tadašnja koalicija predvođena SDP-om, no iduća, HDZ-ova Vlada, od tog projekta odustaje 2005. godine bez obrazloženja, iako je tada "koprivnički dečko" Damir Polančec u njoj ministar.

'Koprivnički dečki'

Iduće godine u Koprivnici je održana sjednica te iste Vlade, na kojoj se donosi odluka o ponovnom pokretanju projekta i osniva se "Povjerenstvo za ocjenu studije isplativosti Podravske magistrale" s Polančecom kao predsjednikom, no niti se to se povjerenstvo ikad sastalo, niti se nova Podravska magistrala počela graditi.

U isto to doba i oporbeni SDP gradnju te prometnice isticao je kao predizbornui adut, ali to nije pomoglo. Ništa nije pomoglo što je Josip Friščić, drugi "lokalni dečko" uskoro potao potpredsjednik Sabora.

- Za dionicu od Varaždina i Koprivnice već odavno postoje izvedbeni projekti, a nova trasa Podravske magistrale odavno je čak i ucrtana u prostorne planove županija, gradova i općina. Pitate me zašto, onda, dosad nije izgrađena? Politika - rekao je dr. Feletar.

U međuvremenu se bilježe nove i nove prometne nesreće u kojima pogibaju ljudi na "staroj" Podravskoj magistrali, a ta prometnica - kojom dnevno prođe između 15.000 i 20.000 vozila - zbog toga već godinama nosi neslavni naziv "cesta smrti".

Smjer kojim ide Podravska magistrala povezuje europski Zapad i Istok. Mađari planiraju izgraditi autocestu u istome smjeru, ali znatno sjevernije od Drave, a drugi prometni pravac koji postoji, onaj u Hrvatskoj uz Savu, nije dovoljan. Uopće nije sporno da je gradnja nove trase Podravske magistrale od ključne važnosti za gospodarski razvoj Koprivničko-križevačke i Varaždinske županije - kazao je dr. Dragutin Feletar, dugogodišnji član HAZU-ova Znanstvenog savjeta za promet. On tvrdi da je u tome smislu Podravska magistrala mnogo važnija od gradnje Podravsko-bilogorskog ipsilona, u vezi s kojim se u zadnje vrijeme lome koplja.

Ključne riječi

Komentara 3

HA
hacker
12:36 16.12.2012.

-Također postoji već godinama gotovi projekt brze četverotraćne dionice Virovitica - Slatina. Biseri su umjesto toga išli graditi nadvožnjak kod Jugovog polja, Slatinsku obilaznicu (bezpotrebno uz novu trasu podr. magistrale), te uglavnom praznu sjevernu obilaznicu Virovitice. Da su sve te novce koje su potrošili na te nepotrebne ceste utrošili na dionicu brze četverotraćne ceste VT - SL već smo se mogli voziti po njoj.

SU
suncobran
19:59 16.12.2012.

ovaj novinar bi mogao otiči pitati onog strojara iza kamiona kaj je dogovoril njegov gazda sa Janahom ide li cesta ili nejde več vam slike govore koliko privatni strojevi rade u državnim poduzečima i za šta a to kaj se obečava več osam godina nije stvar da se sjetil sad pisat za samo godinu dana mandata jer ionako treba namirit novac i za ove započete radove za koje nije bilo ništa osigurano ali bilo je obečano med i mlijeko samo nije se reklo dali od vrabca ili deve

MO
modovisisajteMaraschino
17:08 16.12.2012.

@adokrmpot istina ali Adlešička je vukla koliko je mogla... ne volim ju ali to joj jedino priznam jer je jedina vukla iz Zagreba u Bjelovar... stara kasarna je obnovljena u gradsku upravu i sveučilište upravo novcem iz Zagreba.... a Bajs je stručno upropastio projekt nove bolnice u Bjelovaru.... grad je platio milijune kuna za projekt i sve a onda je županija i tadašnji župan Bajs upropastili cijeli projekt i on je stao... gdje lova završila tko zna.... i nisu to jedini ministri koji su bili iz Bjelovara.... bio ti je prije i onaj ministar prosvjete pa isto ništa nije napravio....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije