Naslovnica Vijesti Hrvatska

Bombonom i žvakom protiv krize: Favorit zbraja milijune od izvoza

U cijelom konditorskom sektoru u Hrvatskoj zauzimaju 7 posto, a u 2010. proizvest će 700 tona tvrdih bombona.
07. listopada 2010. u 12:55 3 komentara 1168 prikaza
\'06.10.2010., Brac-Nerezisc- Tvornica tvrdih bombona Favorit. Jure Smajo pomocnik direktora Photo: Ivana Ivanovic/PIXSELL\'
Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Jeste li znali da je prva žvakaća guma na području jugoistočne Europe proizvedena u Nerežišću na Braču? U tvornici koja je prije više od pola stoljeća nastala od poljoprivredne zadruge.

Danas iz tvornice Favorit, osim žvakaćih guma, "izlaze" popularni bomboni helf, krovni brend. Bogata tzv. zelena linija: helf mentol, helf eukaliptus i helf herba baziran na prirodnom bilju s dodatkom meda. Pakirani u vrećicama ili rolama. U Favoritu se proizvodi i energy linija, naranča, gvarana i voćni mix, kavabon u dvije verzije (original i capuccino), nutrafruit, lizalice..., od kojih je daleko najpopularnija rolly du-da. Za kojom ne luduju samo djeca.

Uglavnom radnice

– Posljednje dvije godine zaposlili smo mlade i puno uložili u redizajn proizvoda koji, osim vrhunskom kvalitetom, tržište osvajaju i atraktivnom ambalažom – kazuje Jure Smajo, pomoćnik direktora u tvornici Favorit u Nerežišću. Vlasnik koje je od 1997. Aquarius grupa.

Tvornica zapošljava 46 radnika, od kojih je 57 posto žena, uglavnom Bračanki. Pretežito rade u dvije smjene. Lani je u Favoritu proizvedeno više od 500 tona tvrdih bombona i 10 tona žvakaćih guma, a ove godine proizvest će 700 tona. U cijelom konditorskom sektoru u Hrvatskoj zauzimaju vrijednih 7 posto. Izvoze u Srbiju, Makedoniju, Crnu Goru, BiH, Sloveniju, a 2010. će završiti s izvozom vrijednim oko milijun eura.

Bez umjetnih boja

– U našim proizvodima nema umjetnih boja. Upotrebljavamo samo prirodne iako su zahtjevnije i skuplje – kaže Nikola Bekavac, voditelj proizvodnje. Naglašava da su za razvoj i redizajn proizvoda uvelike zaslužni ing. Josip Pantelić, priznati stručnjak u području konditorskih proizvoda, "majstor" za kuhanje bombona, Ivana Jakšić, procesni tehnolog, i Gorči Lokas, tehnički direktor.

Favorit ima "aduta u rukavu" za još veće osvajanje tržišta. Startat će uskoro s novom linijom osmišljenom u suradnji s nutricionistima. Bit će to funkcionalni, vrlo kvalitetni artikli kojima će zasigurno konkurirati brojnim proizvođačima konditorskih proizvoda. S nestrpljenjem ih čekamo.

Kavabonom će nakon sajma osvojiti i veli

Kavabonom će nakon sajma osvojiti i veliko kinesko tržište
Vlasnici i vrijedni zaposlenici tvornice Favorit, preko Hrvatske gospodarske komore uspjeli su uspostaviti i kontakt s Kinom. Nastupili su u lipnju ove godine s grupom hrvatskih gospodarstvenika na međunarodnom sajmu u Kini gdje su prezentirali bogatu paletu svojih proizvoda, linije tvrdih bombona te poglavito njihov brend, kavabon. Idućih mjeseci, najavljuje Jure Smajo, očekuju ih razgovori u Veleposlanstvu Kine, a potom, nadaju se, i početak izvoza kavabona na kinesko tržište. To je zasigurno put za veće prihode i zaposlenost.

  • ribarpalunko:

    Eto zašto nam je loše, nitko nema interesa za dobre vijesti, dobre primjere. Niti jednog komentara na ovaj tekst? Mogli bismo se okrenuti k svjetlijoj strani svijeta. Kako ćemo naprijed ako u sebi ne pronađemo optimizam?

  • boston:

    @ribarpalunko Dobro se podrazumijeva, i nije sokantno kao zlo. Dobro se uzima zdravo za gotovo. Bonaca nije novost, orkanska tramuntana ili bura jeste.

  • mala ulica:

    Neka se Favorit čuva od National Confectioners Association NCA i neka se postave kao rovinjska TDR prema svijetskim kapitalistima tako da svi šoldi i radna mjesta ostanu doma na Braču.