Avion Croatia Airlinesa koji je jutros iz Zagreba poletio prema Frankfurtu, vratio se nakon samo 20 minuta leta u Zračnu luku Franjo Tuđman, javljaju nam putnici. Kako doznajemo, avion se morao vratiti zbog tehničkih problema. "Manja tehnička neispravnost", rekla nam je čitateljica. "Sad sjedimo u avionu u Zagrebu", dodaje. Kako doznajemo, riječ je o turbopropelerskom zrakoplovu Dash 8 registarske oznake 9A-CQA koji je u floti nacionalnog prijevoznika od 2008. godine, odnosno leti 17 godina. Za takav model to je otprilike dvije trećine eksploatacijskog vijeka koji je dakle u Europi 25 godina u prosjeku.
Dakle, zrakoplov nije nov, a od pet takvih turbopropeleraca koje Croatia ima u floti, 9A-CQA je najstariji. U posljednjih sedam dana prosječno je imao sedam letova dnevno, a jutrošnji polazak u 6.40 bio je prvi danas.
Nacionalni avioprijevoznik u siječnju ove godine započeo je s umirovljenjem ovog tipa zrakoplova, a prvi primjerak krajem siječnja napustio je flotu i vraćen je u Kanadu odakle je prošlog ljeta počela isporuka 15 novih Airbus mlazih zrakoplova, točnije modela A220. Dva nova zrakoplova su u prometu, a preostalih 13 trebalo bi biti isporučeno do kraja sljedeće godine. Paralelno s isporukom novih, Croatia je najavila izlazak iz flote starih aviona i Dasheva i Airbusa A320 i A319 od kojih su neki stari i 25 godina.
U planu je dakle da se u sljedećih godinu i pol flota u potpunosti unificira i da u njoj budu samo novi A220 zrakoplovi. Koliko je vidljivo na Flight Radaru, isti je zrakoplov (9A-CQA) u 8.04 poletio prema Frankfurtu s nešto više od sat vremena kašnjenja u odnosu na planirano vrijeme.
Iz Croatia Airlinesa objašnjavaju što se dogodilo. "Tijekom početne faze jutrošnjeg redovitog međunarodnog leta Croatia Airlinesa iz Zagreba u Frankfurt došlo je do indikacije tehničkog kvara na zrakoplovu Dash 8-Q400. U skladu s propisanim sigurnosnim procedurama kompanije i proizvođača zrakoplova donesena je odluka o preventivnom povratku u zagrebačku zračnu luku, gdje se nalazi tehničko središte tvrtke. Treba naglasiti kako navedeni događaj nije utjecao na sigurnost letenja, koja je prioritet u poslovanju hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika", kažu.
Nakon što su stručnjaci tehničkog sektora tvrtke obavili sigurnosni pregled i utvrdili da je riječ o pogrešnoj indikaciji kvara, zrakoplov je ponovno vraćen u redoviti promet i putnici su u 8 sati i 5 minuta ponovno poletjeli prema svom odredištu.
Gospođo/gospođice čitateljice, dobro je...Barem ste "izvukli živu glavu". Uvijek može biti gore...