Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 129
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
SVE JE VIŠE I KVAROVA
Povratak na članak

Hrvati voze sve starije automobile: Gotovo 70 % vozila u prometu staro je 10 i više godina

Prosječna starost od čak 14,59 godina odnosi se na vozila koja su tijekom prošle godine pristupila redovitom tehničkom pregledu. Vozila s većim nepravilnostima pala su na tehničkom pregledu te su nakon otklanjanja kvarova trebala ponovno na pregled. Prema podacima za 2022. godinu, najviše je kvarova zabilježeno na svjetlima i kočnicama

Komentari 15

DU
Deleted user
18:31 19.01.2023.

A kako da si kupimo novi? Realno i oni što su prije korona krize bili 20 000 Eu sada su s novim opterećenjima na cijeni 26, 27 000.... Neću platiti jednu Opel Astru 30 000 Eu zato što taj auto ne vrijedi ni približno taj novac. Briga me što državi kao treba. I ja trebam neke stvari od države pa dobijem maunu.

VL
TO
Tomisl
18:21 19.01.2023.

Auti od 10 godina su preboljeli sve "dječje bolesti" i imuni su na koje kave bolesti moderne tehnologije. Novija i nova vozila su puna nepotrebne i digitalne tehnologije koja malo koristi a puno košta.

VL
MI
Mislav28
18:16 19.01.2023.

Onaj ko redovno mjenja ulje na 10 tisuća km , promjena guma na 50 tisuća km , mjenja amortizere na 100 tisuća km , promjena pragova na 150 tisuća km itd. ta sitna redovna servisiranja može bez problema voziti auto 30 godina star, jer mašina radi bez problema do 300 tisuća km bez totalnog servisiranja, a to je 30 godina sa 10 tisuća pređenih km po godini.

VL
FI
FiniGemišt
18:13 19.01.2023.

Članak da se potakne kupnja novih automobila. Preskupi su i točka. Manje je bitno koliko je auto star, a važnije je kako je održavan. Kod nas ljudi kupuju aute iznad svojih financijskih mogućnosti (prevelika snaga, previše nepotrebne opreme). Za isti novac si mogu kupiti auto s manje opreme ili manje snage. Kako ovdje pišu, najviše ih pada na tehničkom zbog svjetala i kočnica. To nema veze sa starošću vozila nego više s lijenošću vlasnika. Kočnice su vitalni dio vozila. Nisu skupe za održavanje, ali ih treba održavati redovno. Netko očito dođe na tehnički, a da nije provjerio da li mu rade svjetla ili žmigavci.

VL
TO
tolitol
18:03 19.01.2023.

Bio bi red navesti i to da je prosječna starost voznog parka u jednoj Finskoj 12,6 godina i da zemlje poput Češke, Grčke, Estonije, Rumunjske i Litve imaju stariji vozni park od Hrvatske. Slovenski vozni park je 12 godina star u prosjeku, u Švicarskoj je to 9 godina. Izvor je ACEA odnosno Europsko udruženje proizvođača automobila.

VL
DU
Deleted user
18:09 19.01.2023.

Ima nešto i u Poreznoj - npr. lokalni postolar (koji uopće nema zaposlenih) kupio Škoda Octaviu, odmah zvali iz Porezne, očitovanje, kontrola fiskalne blagajne itd. itd. Drugim riječima, neshvatljivo im da netko može kupiti nov auto - a da ga oni ne "pritisnu" i to učas. Na suprotnoj strani, imate vlasnike Porsche-a i sličnih 50-ak tisuća eura vrijednih automobila koji imaju 20-ak godina - e njih se ne dira niti poziva iz Porezne. Tako da država bi htjela i da građani imaju najnoviji vozni park, da ubere niz poreza i trošarina na njih, ali i da ih dodatno "odrapi" jer njima nije pojmljivo da ne voze "krntije" i idemo mi onda u provjere. Tako to ide kod nas. Raspitajte se uokolo, ima sigurno sličnih doživljaja i to niz...

VL
Avatar vila velebita
vila velebita
18:41 19.01.2023.

Pa.... voziti automobil cijeli njegov vijek trajanja je u skladu s prirodom. Potrošačko društvo s neprekidnim i nepotrebnim trošenjem prirodnih resursa je u potpunoj suprotnosti tome!!! Ajd još kada se dio materijala recikllira, ali puno toga ne može!!!

VL
JA
Janketz
18:00 19.01.2023.

A odakle da kupe nove?

VL
5S
505.scrtom
19:20 19.01.2023.

za mali novi autić od 30.000 somova si rađe napraviš robau kuću i za par godina možeš prodati za više, po potrebi.

VL
PV
prcko.vita
19:20 19.01.2023.

Pa zašto dragi Hrvati vozite sve starije aute? Jeste postali svi lagano obožavatelji oldtimera? Ili vam je Plenki omogućio plaće i mirovine dostojne građana EU-a i Šengena? Pitajte Plenkija koliko njemu piše na platnom listiću, e moj narode.

VL
PD
plavi-devet
17:59 19.01.2023.

Umjesto da se smanje porezi na nova vozila i pocne derat davanja na stare krntije mi naravno radimo obrnuto. I kako onda da se pomladi vozni park?

VL
BE
Berlioz
19:09 19.01.2023.

A ne kažete da su po prosječnom CO2 ispuhu od Hrvatske bolji tek Danska, Portugal i Norveška? Ne bi odgovaralo narativu priče koju servirate? Da je starost vozila u Njemačkoj koja je ne samo Europska nego i svjetska velesila u gospodarstvu i kvaliteti standarda i još nevjerojatno snažan proizvođač automobila - deset godina! Da je u Njemačkoj više od 23 posto vozila starije od 15 godina! Da, svaki četvrti auto u Njemačkoj je stariji od 15 godina!

VL
ST
stefj
18:49 19.01.2023.

Zelena tranzicija donijela nam je drastično skuplje automobile. Cijene su otišle minimalno 30% gore, a kod dobrog djela proizvođača i 50% gore. Danas auto kuće prodaju rabljene automobile po većim cijenama nego su ih bili prodali nove... Hvala zelenima... A najbolje je što su počeli raditi neki proizvođači, kupiš auto, pa onda dodatnu opremu plaćaš mjesečno posebno. Stvari poput grijanja sjedala i sl...

VL
EZ
ezer
22:15 19.01.2023.

Kakav standard takvi automobili. Imam osjećaj da je prije dvadeset godina bilo bolje, početkom tisućljeća ljudi su nekako više kupovali nove automobile, bilo je više novih vozila na cesti nego danas.

VL
DU
Deleted user
18:17 19.01.2023.

I novi se strasno kvare.Ugradjuju u njih svasta.Napouzdaniji su automobili stari nekoliko godina i na zalost ne euro proizvodjaca.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.