Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

U Škotskoj pronađena fosilizirana stonoga, najstarija poznata kopnena životinja

Prvi kopneni kralježnjaci, vodozemci koji su se razvili iz riba koje su živjele u plićaku, pokazali su se prije 375 milijuna godina i to su bili preci gmazova, ptica i sisavaca kakve danas poznajemo.
01. lipnja 2020. u 08:16 0 komentara 760 prikaza
Arheologija
Foto: GettyImages

Fosilizirano stvorenje nalik stonogi otkriveno u Škotskoj možda predstavlja najstariju poznatu kopnenu životinju, skromnog pionira života na Zemlji prije 425 milijuna godina.

arheološki eldorado Iz slavonskog tla najveću senzaciju tek treba iskopati. Sfinga?! Ma i to je moguće

Znanstvenici kažu da je fosil iz doba silura, otkriven na otoku Kerrera na škotskim Hebridima i nazvan Kampecaris obanensis, naseljavao područje uz jezera i hranio se raspadajućim biljkama.

Fosil najstarije biljke s peteljkom, nazvane Cooksonia, također je pronađen na istom području.

Premda je Kampecaris najstarija kopnena životinja za koju se zna iz fosila, vjeruje se da su joj prethodili crvi u tlu, vjerojatno prije 450 milijuna godina, kazao je paleontolog Michael Brookfield sa Sveučilišta u Teksasu, glavni autor istraživanja objavljenog u časopisu Historical Biology.

Kampecaris, dug oko 2,5 centimetra nalikuje suvremenim stonogama, ali je pripadnik izumrle vrste koja nije predak današnjim stonogama. Kampecarisove noge nisu sačuvane u fosilu.

Bio je člankonožac, pripadnik široke skupine beskralješnjaka koja uključuje kukce, pauke i stonoge.

SPAR Piletina, svinjetina ili mljeveno? Saznaj jesi li pravi grill majstor ili imaš još puno ćevapa za ispeći?

Život se prvo razvio u svjetskim oceanima, a eksplozija bioraznolikosti krenula je ugrubo prije 540 milijuna godina.

Trebalo je vremena da se život pojavi i na kopnu, počevši s biljkama poput mahovine prije 450 milijuna godina. Kasniji razvoj biljaka s peteljkom poput Cooksonije pomogao je razvoju kompleksnijeg kopnenog ekosustava.

Zaprati kanal Večernjeg | Autor :

KORONAVIRUS
Znanost još nije pobijedila virus: Što se zna, a što se pogrešno pretpostavljalo o COVID-19
Huawei Watch GT 2e