Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

NASA-in rover na Marsu će tražiti tragove života. Postavit će temelje za slanje ljudi u duboki svemir

Rover će prikupiti 30 uzoraka tla koji će biti vraćeni na Zemlju budućom svemirskom letjelicom koju planira NASA.
28. prosinca 2019. u 11:34 4 komentara 597 prikaza
NASA Land Rover
Foto: NASA

NASA se približava dovršetku svog robotskog rovera koji će iduće godine tražiti dokaze o životu na Marsu i postaviti temelje za misiju slanja ljudi u duboki svemir.

NASA Land Rover NAPREDAK ZA ČOVJEČANSTVO Šest velikih znanstvenih otkrića koja su promijenila desetljeće na izmaku

Američka svemirska agencija u petak je predstavila svoj Mars 2020 rover čije će službeno ime biti izabrano početkom iduće godine.

NASA će u veljači poslati rover u floridski svemirski centar Kennedy gdje će biti sastavljen do kraja. Bit će lansiran u srpnju, a odredište mu je osušeno korito jezera na Marsu koje je veličine Manhattana.

Rover s četiri kotača, veličine automobila, istraživat će Marsov krater Jezero, imenovan po općini u središnjoj Bosni i Hercegovini. Tamo bi trebao sletjeti u veljači 2021. godine.

Vjeruje se da krater sadrži velike količine 3,5 milijardi godina starih sedimenata za koje se znanstvenici nadaju da bi mogli sadržavati fosile života na Crvenom planetu.

Zamjenik projekta Matt Wallace otkrio je da bi uzorci mogli na naš planet stići 2026. godine. Čovječanstvo zasad još nijednom nije to učinilo. Misija na Mars bit će ključna i za buduće ljudske misije na tom planetu, uključujući i potencijal stvaranja kisika na njegovoj površini, kazao je Wallace.

PROPALO LANSIRANJE Boeingova kapsula za astronaute Starliner bit će vraćena na Zemlju zbog kvara

Rover će ponijeti opremu koja može pretvoriti ugljični dioksid u kisik.

Ako bude uspješan, ovaj rover će biti peta NASA-ina misija na Marsu. Jedina druga država kojoj je uspjelo sletjeti na taj planet bio je bivši Sovjetski Savez.

ski
Veliki vodič kroz Nassfeld
Isprobajte lokalne specijalitete, zaplešite uz legendarnu Nenu i skijajte na 110 km besprijekornih staza
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima
  • Immanuell:

Kad sam bio 10 tak godina počeo sam puno čitati, starci su mi omogućili atlase s enciklopedijski obrađenim tekstovima, enciklopedije, raznu drugu literaturu........ Čitao sam od korica do korica, pokušavao shvatiti sve, hvatao se knjige između izlazaka s klapom, potrajalo ... prikaži još! je do odsluženja vojnog roka u nekadašnjoj državi....... Shvatio sam između ostalog i to da je odlazak ljudi u, kako autor teksta navodi, "duboki svemir", uvjetovan s bar 4 neizbježna tehničko - tehnološka rješenja....... Dovoljno velik brod sa sadržajima koji će omogućiti lakše svladavanje dosade, višečlana posada različitog spola i dobi ne preko 45 godina života, hibernacija tijela s pouzdanim i laganim povratkom u punu metaboličku aktivnost organizma i izvor energije tj. pogon svemirskog broda koji na dosadašnji konvencionalni način ne može dovoljno ubrzati putovanja da bi ona za posadu bila prihvatljiva, niti dati dovoljno rezervi u slučaju prinudnog skretanja s putanje. Dok se to ne riješi, zaboravite na planove o "dubokom svemiru".

• Banijeza:

Ako još netko vjeruje u ove bajke OTVORITE OČI 2020godina je!!