Napredak na hrvatskoj moto i osobito quadcross sceni vidljiv je na svakom koraku. I jedni i drugi bilježe znatan napredak, ponajprije zahvaljujući sve većem broju mladih vozača i sve boljoj međunarodnoj suradnji. Uspjesi na europskim prvenstvima i povećanje broja sudionika u utrkama potvrđuju rastući interes i potencijal ovih sportova u zemlji. Discipline su to koje okupljaju sve više zaljubljenika u brzinu i atraktivne vožnje po zemljanim terenima. Riječ je o mladim ljudima kojima su motori na dva i četiri kotača u srcu, a adrenalin u krvi. Motocross ima veći broj utrka, dok su u quadu zasad u kalendaru četiri utrke, no moguće je da će ih biti i više. Prva utrka u quadcrossu, gdje će se ujedno voziti Slavonska motocross liga, održat će se 8. lipnja u Malinu.
– Što se tiče quada u Hrvatskoj, on raste iz godinu u godinu. Podigli smo ga na zavidnu razinu i možemo se pohvaliti da je startna rampa sada puna. Radimo na uvođenju malih klasa, tako da ćemo ove godine uvesti klasu 125 kubika. Na nekoliko staza organizirat ćemo pokazne vožnje za sve zainteresirane i provesti selekciju u kojoj će talentirana djeca i roditelji koji su ih spremni poduprijeti biti temelj za sljedeću sezonu. Ta je dječja klasa zapravo temelj cijelog sporta. A sam quad je u usponu i nadam se da će se taj trend nastaviti i idućih godina – kaže Zoran Nožinić, sportski direktor za quadcross pri Hrvatskom motociklističkom savezu.
Još prije sedam godina Nožinić je odlučio zasukati rukave i u malom slavonskom selu Malinu s jedva 400 stanovnika osnovati extreme klub. Složena je momčad sastavljena od domaćih dečki i nekoliko vrhunskih vozača iz Slovenije, a rezultati nisu izostali. U novu su sezonu također krenuli izvrsno. Već u prvoj utrci motocrossa u Požegi trojica od pet vozača osvojili su prva mjesta. Malo se koji klub može pohvaliti takvim uspjehom. Sa zadovoljstvom ističu golem doprinos popularizaciji quadcrossa i motociklizma u regiji.
– S ponosom mogu reći da smo izrasli u jedan od nezaobilaznih čimbenika u Hrvatskom moto sportu kada su u pitanju zemljani sportovi, odnosno supercross i quadcross. Dajemo sve od sebe i ljudi su to prepoznali, u Malino se svi rado odazivaju. Neki vozači ne dolaze na druge utrke, samo kod nas. Motoristi iz drugih zemalja nekad su nas miješali s Milanom, danas svi znaju gdje je Malino – dodaje Nožinić, koji je ujedno predsjednik Extreme kluba Malino-Oriovac.
Za manje upućene čitatelje pojasnimo da je quad zapravo motocikl na četiri kotača, specifične konstrukcije i krupnije stražnje osovine. Upravljanje i tehnika vožnje u zraku i skokovima drugačiji su i zahtjevniji nego na motociklima, ali samim tim i atraktivniji. Iako naizgled jednostavan, quadcross je fizički veoma naporan i zahtjevan sport. Utrka traje 15 minuta plus dva kruga i jako će je teško izdržati netko tko prethodno nije prošao jake kondicijske treninge i rad u teretani. Oprema je skupa, osobito za djecu koja, kako odrastaju, često mijenjaju klasu, pa moraju kupovati nove, veće motore i sve što uz njih ide. Međutim, tu su i brojne prednosti.
– Djeca u quadcrossu stječu veliku životnu školu. Samim dolaskom na stazu oni moraju paziti na sebe i sve oko sebe, dakle uče se fair playu, pridržavanju normi i pravila, upoznaju se s tehnikom vožnje i motornih vozila uopće. Već s 12 ili 13 godina oni bi lakše prošli testove za vožnju motocikla od dvadesetogodišnjaka – ističe Nožinić.
U Hrvatskoj je quadcross trenutačno najpopularniji u Slavoniji. Među važnije centre ubraja se i Samobor, u kojem je ovaj sport prije dvadesetak godina i pokrenut, te Jastrebarsko, tako da je na sceni zapravo svojevrsni dvoboj između Slavonaca s jedne te Zagoraca i Prigoraca s druge strane. Taj dvoboj ispunjen je pozitivnim nabojem i velikim sportskim prijateljstvom koje tek dolaskom na rampu prelazi u suparništvo. Iako se za vrijeme utrke zna dogoditi poneki nesmotren potez, među ljudima koji žive ovaj sport nema tenzija ni povišenih tonova. Oni su međusobno svi prijatelji, sportaši i nadasve veliki ljudi. Hrvatski quadcross u europskim okvirima kotira prilično visoko i moglo bi se reći da je trenutačno najjači u ovom dijelu kontinenta.
– Došli smo na razinu da možemo konkurirati Italiji i Francuskoj. Uz domaće, dolaze nam vozači iz Bugarske, Srbije, Mađarske i Slovenije, gdje smo jako popularni. Stvorili smo bazen koji je trenutačno možda i najjači u ovom dijelu Europe – zaključio je Nožinić.