Drugi program Hrvatskog radija ove je jeseni prošao veliku promjenu. Predstavili su "Novi drugi", koncept u kojem su predstavili nove emisije i voditelje. Mnogima je posebno zanimljiv bio prijelaz ekipe jutarnjeg programa brava!, koja sada na Drugom svakog jutra ima svoj show. Kako su najavili, uz još snažnije iskorake u kreativnom i tehnološkom smislu, HR2 se sada priprema za proslavu stote obljetnice Hrvatskog radija kao predvodnik u digitalnom i multimedijalnom okruženju. Novi v. d. urednika Drugog programa Zlatko Turkalj-Turki u razgovoru nam je otkrio sve planove za Drugi.
Postali ste vršitelj dužnosti urednika Drugog programa Hrvatskoga radija. Kolika je to odgovornost za vas osobno, ali i profesionalno? Odgovornost je velika jer sam prije 40 godina kao tinejdžer gostovao na Radio Zagrebu II, danas HR2 – Drugom programu, i to kao mlad diskofil, tako su me predstavili. To je bio moj prvi pravi susret izbliza s radijem i radijskom tehnologijom. Kao osnovnoškolac prije i poslije nastave uvijek sam slušao Radio Zagreb, posebno Dvojku. Još u osnovnoj školi znao sam što želim biti kad završim školovanje, i to zahvaljujući odličnim novinarima, voditeljima i glazbenim urednicima s Radio Zagreba II. Oni su tada postavili visoke standarde radijske produkcije, novinarstva i zabave jedne od najzahtjevnijih voditeljsko-uredničkih formi. Nakon što sam ove godine dobio važno priznanje "Ivan Šibl", nagradu za životno djelo, velika mi je čast voditi radijski tim Drugog programa. To je za mene veliko priznanje vodstva HRT-a jer su uz moj dugogodišnji novinarski rad prepoznali i moje organizacijske sposobnosti u važnim projektima HRT-a te u radu s ljudima.
Drugi program sada dobiva najmoderniji radijski studio i režiju. Kako će ta nova tehnologija promijeniti način rada i doživljaj radija? Ono što je na radiju najvažnije je glas, voditeljska i novinarska osobnost koju imaš ili nemaš. To ostaje isto, jer Drugi program ima takvu ekipu. Novi koncept Drugog programa i dalje će s jednakom strašću njegovati tradiciju svih novinarskih formi, kao i svojega prepoznatljivog sadržajnog stila. Zahvaljujući najmodernije opremljenom studiju i režiji, svi naši programi (informativni, glazbeni i sportski) bit će još dostupniji slušateljima tijekom izravnog linearnog emitiranja, ali i naknadno, kad to njima bude odgovaralo. Sadržaji će se moći pratiti putem Facebooka i YouTubea, a sada i novootvorenih profila na Instagramu i TikToku. Publika će sva događanja u studiju, zanimljive razgovore, koncerte i omiljene voditelje sada moći pratiti i na svim društvenim mrežama. Slušatelji će tako u izravnom kontaktu sa svojim omiljenim sportašem, glazbenikom i voditeljima imati priliku vidjeti pravu reakciju kad gostima ili ekipi HR2 postavljaju pitanja, kad s njima izravno razgovaraju u programu.
Koliku važnost ima taj tehnološki iskorak za HRT i njegovu multimedijsku budućnost? Veliku, jer dobre radijske emisije uvijek su trajale i živjele u eteru samo onoliko koliko je trajalo njihovo emitiranje uživo. Upravo je nova tehnologija odlična za radio, jer se sada svi sadržaji nakon radijskog emitiranja mogu u bilo koje vrijeme slušati na podcastu emisija, u našoj slušaonici, HRT-iju ili na već spomenutim profilima na društvenim mrežama.
Prvi put HR2 ima isti jutarnji program. Kako je došlo do te ideje i angažmana ekipe s brava? Danas je teško naći mlade ljude kojima je radio zanimljiv ili bolje rečeno koji osjećaju radio; koji vole komunicirati, vole čuti što im netko drugi govori, koji imaju poštovanja prema ljudima kojima se obraćaju, koji slušaju radio. Marko i Dora imaju tu strast prema radiju, veliki su radnici i to što rade, rade odlično. A Hrvoje je joker ekipe! Svima se pod kožu uvukao Kazo iz "Bitanga i princeza". Kako su oni bili slušatelji Drugog programa, a u svojim su životima željeli napraviti profesionalni korak naprijed, dolazak na Drugi bio je logičan.
U sklopu projekta predstavljate još tri emisije koje će oblikovati prepoznatljivo lice HR2. Kako ste njih zamislili, što nas očekuje u njima? Prema statistikama, svaki osmi čovjek na svijetu ima neki mentalni problem, a visok postotak mladih ne dobije pomoć ili je ne traži. U emisiji Ettera doktor Hrvoje Handl, doktor medicine, specijalist psihijatar i subspecijalist psihoterapije Klinike za psihijatriju "Sveti Ivan" u Zagrebu sa slušateljima će na svoj osebujan način razgovarati o mentalnom zdravlju, na topao i otvoren način. Urednica emisije je Ivana Radaljac Krušlin. U svakoj emisiji bit će i Etta, terapijski pas, koja sada ima tri mjeseca. Za dvije godine njezino će školovanje završiti. Ettinu ulogu u emisiji otkrit će dr. Handl. U emisiji BlablaOna četiri voditeljice (Zlata, Jelena, Luce i Monika) u svojim će emisijama razgovarati o svakodnevnim izazovima suvremenih žena, ali i o aktualnim temama. Emisiju će realizirati sa slušateljicama Drugog, i to u razmjeni mišljenja i iskustva o pojedinim problemima i životnim situacijama. Vjernim slušateljima Drugog dobro je poznata emisija Drugi dio dana, koja se emitira od ponedjeljka do petka od 15 do 18 sati u prime timu prometnih gužvi, kad se ljudi vraćaju s posla. Riječ je o emisiji čiji je fokus promet, ali i dobro društvo u vožnji, opuštanje nakon stresnog radnog dana. Puno dobre glazbe, kontakta sa slušateljima, koji će ujedno biti i prometni reporteri.
FOTO Nekad najskandalozniji Hrvat bio je u zatvoru pa se pokajao, a evo kako danas izgleda i što radiKako zamišljate novi identitet Drugog programa – što će ga izdvajati od ostalih na radijskom tržištu? Na prvom mjestu, to su konkretni sadržaji i emisije. Vrhunski gosti i intervjui u emisijama: Homo sapiens, Music Pub, Sportski mikrofon, Andromeda, Avantura promjena, Hula hop i Sunčani sat. Glazbeni i sportski prijenosi. Specijalizirana emisija za profesionalne vozače Druga brzina. I ono što je najvažnije – osobnost voditelja i prepoznatljiv stil i način vođenja te stalna interakcija uživo sa slušateljima. Drugi program sada ima i svoj audio identitet, audio opremu jinglova i 'špica' koje su producirali Baby Dooks i Hrvoje Prskalo.
Drugi program uvijek se povezivao s glazbenim sadržajem. Hoće li glazba i sada imati središnje mjesto u programu i u kojem smjeru će ići? Da. Glazba je uvijek primarno pripadala radiju. Bez dobre glazbe nema dobrog radija. Prema mojoj informaciji, naša fonoteka ima oko 25.000 vinila i 50.000 CD-ova; to je ukupno oko 650.000 naslova. Kakvo je to glazbeno radijsko bogatstvo! Sve je digitalizirano i svaka je pjesma dostupna još dok se upisuje u našoj tražilici. Važno je napomenuti da svi hrvatski diskografi nova izdanja premijerno predstavljaju na Drugom programu. Na to smo posebno ponosni. Drugi program tako ostaje radio s najboljom i raznovrsnom glazbom.
Kad se osvrnete na vlastitu dugogodišnju karijeru na radiju – koliko se promijenio način na koji ga doživljavaju i slušatelji i radijski profesionalci? Pojavom internetskih stranica za besplatno 'skidanje' pjesama, nastala je velika pomutnja u glazbenom svijetu, pa tako i u radijskom. Sve je bilo dostupno, svatko je mogao sam kreirati svoj CD, poslije USB, s glazbom koju voli. Nakon nekog vremena, slušajući svoj izbor iz dana u dan, nestalo je glazbeno uzbuđenje, taj trenutak iznenađenja koji može postići samo radio. Kad smo u vožnji, na poslu ili kod frizera, s radija se može čuti pjesma koju dugo nismo čuli, koju smo možda i zaboravili, ona nas može podsjetiti na ljude ili događaje, na neko vrijeme. A može se čuti i neka nova koju nismo čuli a sviđa nam se. To je i jedan od glavnih razloga zašto su ljudi voljeli i vole radio. Osim toga, radio se pokazao i kao jako važan u kriznim situacijama, u vrijeme rata, pandemije, potresa… Također je važno reći da je radio medij uz koji se ljudi vežu, vole ga slušati. Koliko je važan, najbolje pokazuje i automobilska industrija koja i dalje ugrađuje radio.
Drama Plave kamenice, Mandarić objavio da je on vlasnik žigova: Vidimo se na Adventu ili javnom WC-u