Sinners, HBO Max
Skoro smo promašili pojavljivanje ovog lma na HBO Max, što bi bila velika šteta. Grešnici su značajan lm iz barem nekoliko razloga. Jedan je od njih što se radi o lmu o kojem se vjerojatno najviše priča ove godine, pogledate li razne komunikacijske platforme pronaći ćete gomilu komentara u kojem je vidljiva i podjela publike oko ovog lma gdje je, ipak, dosta razvidna uobičajena neinformiranost većine. Režiser je Ryan Coogler, istaknuti crni lmaš nove generacije koji je ime stekao serijalom Crni panter pa onda i Rockyjevom franšizom Creed. Već iz tih lmova vidi se što Cooglera zanima. To je crna povijest Sjedinjenih Država, odnosno teška sudbina i naslijeđe Afroamerikanaca u koje spada teški i poguban rasizam, razdvajanje obitelji, gubitak članova crnih obitelji kroz povijest, praktično u svim periodima do kasnog 20. stoljeća. U Grešnicima se bavi postprohibicijskim razdobljem na američkom jugu kamo se vraćaju braća blizanci Elijah i Elias Moore iz ni manje ni više nego Chicaga gdje su radili za Al Caponea. Puni su para i irskog piva s čime namjeravaju pobjeći od svoje teške prošlosti i otvoriti bar u napuštenoj pilani koju su kupili od nekog bijelog rasista. No, ne ide sve kako treba, kao što bi se i očekivalo od crnaca koji pokušavaju pokrenuti biznis na američkom jugu 30-ih godina prošlog stoljeća. Samo, Coogler ne ide u klasičnu rasnu dramu i borbu za očuvanje, ne neka pokušavaju već crnačka – već vampiri. verzija u spriječiti horor. I Rodriguezovog ovdje Jer, uobičajeni dvojicu lm postaje braće Od rasisti, sumraka obračuna do prizore kojem gdje iskaču dolazi još do neki općeg Cooglerovi uobičajeni motivi poput borbe crnih Amerikanaca za svoju imovinu ali i slobodu gdje su predci današnjih Afroamerikanaca uvijek negdje na umu. Kao što je jak motiv i glazba koju je posložio već sada izuzetno uspješni švedski producent Ludwig Göransson koji je napravio glazbu i za prvog Crnog pantera. Naravno, je Cooglerov u dvostrukoj omiljeni glavnoj Michael ulozi B. Jordan koji, na neki način, i sam utjelovljuje teško probijanje Afroamerikanaca, jer je često bio osporavan, pa i zbog imena koje dijeli s najvećim košarkašem u povijesti. Film je značajan i po tome što je dobar dio svoje publike privukao živom riječi jer je marketinški budžet bio relativno skroman za današnje velike blockbustere, jednostavno zato što ga je producirao sam Coogler. Društvene mreže i visoke početne ocjene napravile su dosta i izvukle Grešnike iz okruženja isključivo afroameričke publike. Što je dobro jer se radi o dobrom lmu koji otprilike i zaslužuje ocjenu koju ima, pogotovo kod onih s adekvatnim predznanjem o Coogleru i njegovim lmovima.
Pa dobro jel netko čita ove tekstove prije objave?! Ovaj tekst kao da je AI prevađao sa japanskog..