Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 49
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Gledanost reality formata

1,700.000 Hrvata gledalo Big Brother i Farmu

04.09.2015., Beograd, Srbija - Druga vecer nove sezone reality showa Big Brother. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
1/4
08.09.2015.
u 10:18

Prvog vikenda prikazivanja Big Brother bio je gledaniji od Farme, a od svih sadržaja više gledatelja od ta dva showa privukao je nogomet

TV kritičari prognozirali su propast realityja, no četiri godine nakon posljednjeg Big Brothera, a pet godina nakon Farme, nakon što su se upravo ti formati proteklog vikenda vratili na ekrane, gledanost dokazuje upravo suprotno. Realityji su, očito, i dalje hit.

Prvu emisiju uživo Big Brothera na RTL-u u petak je gledalo 600 tisuća gledatelja, točnije njih 599.173, dok je u subotu drugu emisiju showa pratila 601 tisuća gledatelja. Svojim reality formatom – Farmom za naklonost gledatelja bori se i Nova TV, no njezinu prvu emisiju showa u nedjelju je pratilo 508.757 gledatelja. Istodobno smo Big Brother i Farmu posljednji put u Hrvatskoj gledali prije sedam godina, kada su podaci o gledanosti bili više u korist Farme. Te 2008. Farma je uživala veću popularnost i u prosjeku ju je gledalo 620 tisuća gledatelja, dok je Big Brother u prosjeku pratilo 420.600 gledatelja. Iz sezone u sezonu kandidati u realityjima sve su kontroverzniji te spremniji na golotinju i seks pred kamerama. Fizički obračuni i uživanje u alkoholu nisu im strani, a takav sadržaj, sudeći po gledanosti, privlači publiku. Zašto je tako, objasnio nam je redatelj Mario Kovač koji je bio tzv. story editor našega prvog Big Brothera 2004.

– Publika ima klasičnu želju – osjećati se boljom, moćnijom i pametnijom od onih koje gleda na malim ekranima – objašnjava Kovač i dodaje kako ovakve formate više voli mlađa publika, dok starija populacija, koja ima izgrađene stavove i kriterije, pomnije bira sadržaj koji će gledati.

Ide se u sve veći ekstrem

Svaku sezonu i koncept Big Brothera planski osmišljava produkcija, kaže nam Mario.

– Produkcije Big Brothera svugdje u svijetu imaju svoju produkcijsku "bibliju" prema kojoj biraju natjecatelje i smišljaju cijeli koncept koji će privući gledatelje. Prve sezone u većini Big Brothera, pa tako i u našem, natjecatelji su bili oni ljudi s kojima se publika mogla lako poistovjetiti. Druga sezona tražila je različitost pa je tako kod nas pobjedom nagradila Roma. U sljedećoj se pak sezoni odigrao i prvi seks u kući, a kasnije smo vidjeli da sam taj čin nije dovoljan pa se išlo i na pravu ljubav kandidata različitih nacionalnosti... Svaka sezona ide sve u veći ekstrem kako bi zadovoljila potrebe gledatelja, a sada se to pretvorilo u "freak show". No ovakav koncept nije izum 21. stoljeća, pa i kraljevi i kraljice plaćali su velike svote novca da bi gledali cirkusante i razne redikule koji su ih zabavljali – kaže Kovač.

Peticija protiv nemorala

Ovogodišnji regionalni format Big Brothera u Srbiji se prikazuje na dvije televizije, a osim njega i Farme, srpski gledatelji prate i reality show Parovi. Poplava takvog televizijskog sadržaja izazvala je čak i pobunu dijela publike jer smatra da takve emisije nemoralom zatupljuju gledatelje, pogotovo mlađu populaciju, te su zato pokrenuli potpisivanje peticije za ukidanje realityja u Srbiji.

Dosad je peticiju potpisalo oko 100 tisuća ljudi, što s obzirom na zemlju u kojoj je sedam milijuna građana i nije tako puno pa se čini da su protivnici nemoralnog TV sadržaja još uvijek u manjini.

Ipak, što god mi govorili o tome, podaci o gledanosti pokazuju da su domaćoj publici realityji privlačan format jer – proteklog je vikenda gledaniji od njih u Hrvatskoj bio samo nogomet.

>>Big Brother ili Farma: Koji ćete reality show vi gledati?

>>4 stanara brane hrvatske boje: Tko vam je najsimpatičniji?

Komentara 31

Avatar urbanjungle
urbanjungle
10:26 08.09.2015.

Ne vjerujem da taj kretenizam itko gleda.

DU
Deleted user
10:33 08.09.2015.

Žalosno da takvu debilanu itko gleda.

Avatar Neanderthalac
Neanderthalac
11:04 08.09.2015.

Dosta tih gluposti!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije