Pandemija je potrošačima dala priliku da razmisle o svojoj potrošnji, ali i načinu na koji potrošnja utječe na druge, društvo u cjelini i okoliš. Naš je život u proteklih godinu dana izgledao u potpunosti drukčije nego prije, promijenio se način na koji trošimo, a briga o zdravlju te sigurnosti postali su sve značajniji faktori.
Ovo je razdoblje fokus stavilo na različite trendove: bilježili smo smanjenje potrošnje, veći volumen košarice uz smanjenu učestalost kupnje, veći značaj promotivnih akcija, podršku lokalnim trgovinama i favoriziranje odgovornih i ekološki osviještenih brendova te onih koji ulažu u zajednicu.Ujedno se nepovratno promijenio način na koji kupujemo. Uslijed pandemije, potrošači su ubrzano usvajali nove navike plaćanja. Sve se više odmiču od gotovine i odlučuju za beskontaktna i digitalna plaćanja te kupuju online – i ne očekuju povratak na staro. U takvom je okruženju prijelaz s tradicionalnih na digitalne procese neizbježan.