Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 65
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
kolumna
Povratak na članak

Ne mogu Štrumfovi govoriti kao Šprajc

Ima li pravo strana na kojoj bi se rado zaplesalo na grobu hrvatskog jezičnog standarda ili pak ona koja bi se radikalno obračunala s narječjima?

Komentari 40

DR
Drivo
12:50 06.09.2011.

Gospodine Pavicicu, sto Vam znaci pojam \"rodjeni Zagrecanec\" te pojam \"rodjena Zagrepcanka\"? Najmanje jedno od navedenih nije \"rodjeni Zagrepcanec\" vec je - rodjen u Zagrebu, najvjerojatnije oboje.

VL
DU
Deleted user
13:06 06.09.2011.

G. J. Pavičić, svaka čast. Ja sam kao i moja mama, deda rođen u Zagrebu, pola familije mi je porijeklom iz Zagorja, a pola iz Slavonije. Gledao sam prije mjesec, dva film \'Kako ukrotiti zmaja\' i dok nisam počeo čitati o štrumfomi i slično, nisam obraćao pažnju da je ovaj crtić sinkroniziran na hrvatski nekim dalmatinskim slengom (ne dijalektom, nego slengom, kao i Štrumfovi zagrebačkim slengom). Znači, nije problem u nama, ljudima koji nisu nikakvi jezični stručnjaci, nego je očito riječ o nekim kojima iz tko zna kojih razloga paše naša podvojenost i sukobi. A ovaj ispo \'Drivo\' ne kuži bit vašeg članka.

VL
DU
Deleted user
13:30 06.09.2011.

Još nešto, ovaj crtić \'Kako ukrotiti zmaja\' crtić je o Vikinzima (i moreplovcima), pa je logično da je to neki dalmatinski sleng, jer mu to daje na ljepoti i uvjerljivosti (film je inače odličan). A književni jezik moramokoristiti, u Njemačkoj (Austriji, Švicarskoj) govore se različiti dijalekti, ali standardni Njemački je jezik TVa, novina. Preko sinkronizacije koja je prožeta narječjem mislim da se bolje upoznajemo. Svakako, tu treba imati mjeru i ne forsirati samo jedno narječje. Meni puno više smeta kad na TV čujem sinhronizacija, holesterol i slično.

VL
ZV
zvjezdoznanac
13:46 06.09.2011.

Idite na portal Slobodne, tamo svi pišu mandrilo sleng (mandrilo izvorno spličanin, tovar pogrešno), i svi se na tom slengu zalažu za upotrebu hrvatskog književnog standarda. Pa tko je tu lud?

VL
OB
-obrisani-
13:51 06.09.2011.

Oni koji bi rado zaplesali žikino kolo na grobu hrvatskog standardnog jezika, rado bi zaplesali i na grobovima Hrvata svih nariječja. Hrvati su skupo platili slobodu i borbu za svoj jezik, a da bi dopustili pojedinim bezglavim smušenjacima da sijuju razdor i dijele Hrvate po svim pravcima - istok-zapad, sjever-jug, regija ova, ona.... Ne smijemo dopustiti tim ostacima bivšeg režima da nas dijele ili da svojataju čokavštinu kao srpsku - štokavština je tisućama godina također i hrvatski dijalekt, a kajkavština i ca/čakavština su izvorni dijalekti prahrvata, čiji ostaci su sačuvani u obliku arhaizama naših bodula, istrana, kajkavaca oko Bednje i dr.

VL
DE
deoderi
14:14 06.09.2011.

Sinkronizacije crtanih filmova su sjajne i usudio bih se reći da po mom mišljenu dojam o filmu dignu još 20-tak posto. Stvarno mi nije jasno da ljudi nemaju pametnija posla nego vode ovakve glupe rasprave. Slavonac sam, imam malu djecu i već 15-tak godina pratim sinkronizirane crtane filmove ( još od Stuarta Malog) i nikada me nisam primjetio da je djecu ili bilo koga meni poznatog zasmetao dijalekt na kojem je crtić sinkroniziran.

VL
OB
-obrisani-
15:00 06.09.2011.

O Štrumpfovima piše Pavičić koji ne zna ispravno napisati njihovo ime jer su za ovoga nadrinovinara oni \"Štrumfovi\". O Šerbedžiji piše Dujmović koji njegovo prezime transkribira kao \"ŠerbeĐija\". Nastavak slijedi...

VL
OB
-obrisani-
15:07 06.09.2011.

Štrumpfovi ne bi trebali govoriti kao Šprajc jer čovjek ne razlikuje \"č\" i \"ć\", riječi \"premijerka\" i \"kancelarka\" neispravno naglašava (ispravno je na drugomu slogu)... Oni bi trebali govoriti hrvatskim standardnim jezikom koji je poput svečanog odijela. Na standardni jezikik djecu treba prilagođavati od malena, a ne da ih se u 4. godini uči engleskomu jer, rekli bi zlobnici, robovi trebaju znati jezik svojih gospodara.

VL
OB
-obrisani-
15:07 06.09.2011.

Inače, glavni problem u ovoj banana-državici jest zatezanje konopca na potezu između Zagreba i Splita. Stoga i ne čudi da se oko sinkronizacije digla tolika halabuka. Činjenica jest da slavonski, istarski, izvorne kajkavske govore Zagorja i Podravine, dubrovački govor u u crtićima možeš čuti svake prijestupne. Forsira se purgerski kajkavski, a riječ je o nakaradnomu jeziku bez ikakve ljepote, tu i tamo ubaci se neki dalmatinski izraz. A svi ostali hrvatski krajevi potpuno su zapostavljeni, osobito oni čiji je govor blizak standardu. Taj jezičine šoviniste iz metropole podsjeća na Bosnu i Hercegovinu koja im smeta kao da se radi o nekoj pacifičkoj državi s kojom Hrvati nemaju nikakva dodira. Jasno, hrvatski standard usvaja se do kraja života, a to ove lovce na brzu zaradu nikada nije zanimalo. Dakle, u crtićima mora biti ili isključivo hrvatski standard, ili ravnomjerno (koliko je to moguće) zastupljena većina hrvatskih dijalekata.

VL
DR
Drivo
17:26 06.09.2011.

Pa naravno kako Drivo ne shvaca bit ovog tekstuljka. Jednostavno mi nije jasno kako je njegova kcer \"rodjena Zagrepcanka\" kad on sam nije rodjen u Zagrebu vec je \"dotepenec\" kao i cetiri petine \"zagrepcanaca\". Pa onda te cetiri petine necega svoj sleng doslovno namece ostatku Hrvatske jer onaj mali broj \"Zagrepcanaca\" ne govori tako. Prijevodi i titlovi svih serija i svih filmova su doslovno polupismeni iscjedak kvaziprevoditelja i - nista vise. I to na bilo kojem narjecju i, jos gore, ulicnom slengu. I to jeste tako jer niti jedna televizijska kuca nema lektora, nemaju doslovno nikoga tko bi branio osnovni hravtski jezicni standard. To ljudi koji se iskljucivo zele svidjeti nekome (moj unuk, moja kcer su rodjeni.....) tesko mogu shvatiti. Pardon - kuziti.

VL
VI
vidimškoj
17:41 06.09.2011.

ja ovde nekaj ne kužim.Kak bi purgerska deca kužila risani filmček na Viškom narječju ili Hvarskom.Bum jadnici gledali kak tukci u dalekovidnicu. Oču da kažem,ono šta prenosi ili emitira državna tv triba bit na književnom jeziku a lokalne tv kuće neka rade kako hoće jer njih i tako gleda lokalno stanovništvo.Kada purgeri budu plačali pretplatu i za nas u Dalmaciji,Istri ili Slavoniji onda neka prikazuju šta god hoće. Ma meni nije bitno to narječje na tv jer ako mi se ne gleda ja okrenem program ali me zabrinjava i čudi tolika mržnja pavičića koji odma poziva i priziva ples na grobu HR jezika i stvara i povečava opet nepotrebni jaz između juga i sjevera. Mislim da je to od jednog intelektualca prenisko i podlo.

VL
GB
gojko boric
18:40 06.09.2011.

Standardni jezik je jezik sveopćeg komuniciranja, to je službeni jezik države, to je jezik medija, jezik škola, jezik i književnika koji žele da ih svi razumiju . Narječja su intimni jezici, jezici pokrajina i gradova, nekima razumljivi i dragi, drugima tuđi . Treba ih njegovati, ali ne smij se koristiti u medijima namijenjenima svima . A književnici pišu onako kako žele, služe se standardnim jeezokom, narječjima i ako žele svaki nekim svojim posebnim jezikom . Hrvatski standardni i književni jezik obogaćeni su samo našim narječjima, to je njihovo bogastvo. Druga je stvar trebali bi svima govoriti i pisati samo jednim narječjem . Mislim da ne . Ali i to je istvar dogovora . Ima tema koje traže dalmatinska narječja, ima koja traže zagorska, zagrebačka, neka istarska, neka slavonska itd. Ali ako autori žele da neki njihovi sadržaji budu napisanina narječjima, to spada u njihovu umjetničku slobodu. No ako žele da ih svi prihvate moraju se držati standarda . Velika umjetnička dijela u svjetskim lliteraturama napisana su na standardnim jezicima s nekim posebnostima svojih autora . Gdje su tu problemi ? Nema ih .

VL
KU
kukuriku
19:01 06.09.2011.

Simultana-sinhronizacija u Crtanim-filmovima, bi tribala biti sa glasovima Politicára iz Sabora i od Livih i od Desnih..!!

VL
DU
Deleted user
19:57 06.09.2011.

Dobar članak. Slažem se da naša izvorna narječja trebamo ostaviti u crtićima, i čakavštinu i kajkavštinu, i odlična je komparacija s voditeljima dnevnika; crtići bi bili suhoparni, točno. (premda, nije mi baš Šprajc idealan za ovu usporedbu-Šprajc izvrsno govori književnivni jezik, ali, u istoj rečenici sa suhoparnošću-Šprajc ne ide jer je sve, samo ne suhoparan :D ) Kaj se tiče prepucavanja ******, preporučujem Spužvu Boba-tamo ima i čakavaca, i kajkavaca, a čujemo i ercegovački naglasak, i to sve skup\' bude jako simpatično, obzirom da je riječ o-crtiću.

VL
OB
-obrisani-
20:53 06.09.2011.

06.09.2011. u 17:41h vidimškoj je napisao/la: ----------------------- E dragi \"roditelju\", ti si sam jadnik, ŽALOSNO.

VL
OB
-obrisani-
20:55 06.09.2011.

Opet kampanja protiv Hrvatstva, majmunska posla.

VL
OB
-obrisani-
22:43 06.09.2011.

Čovječe, priberi se, Šprajc ne razlikuje \"č\" i \"ć\", naglasci su mu nestandardni, a ti ga hvališ!? --- 06.09.2011. u 19:57h 5533 je napisao/la: Dobar članak. Slažem se da naša izvorna narječja trebamo ostaviti u crtićima, i čakavštinu i kajkavštinu,u, i odlična je komparacija s voditeljima dnevnika; crtići bi bili suhoparni, točno. (premda, nije mi baš Šprajc idealan za ovu usporedbu-Šprajc izvrsno govori književni jezik, ali, u istoj rečenici sa suhoparnošću-Šprajc ne ide jer je sve, samo ne suhoparan :D ) Kaj se tiče prepucavanja ******, preporučujem Spužvu Boba-tamo ima i čakavaca, i kajkavaca, a čujemo i ercegovački naglasak, i to sve skup\' bude jako simpatično, obzirom da je riječ o-crtiću.

VL
OB
-obrisani-
23:14 06.09.2011.

Šprajc bi bio presretan kad bi Štrumfovi govorili njegovim jezikom.Taj ljubitelj SDPa bi rado usadio hrvatskoj djeci svoj politički SDP svijetonazor. Dragi Zoran kad je već mijenjap prezime mogao si je uzeti prezime Štrumf, super bi mu pristajalo još ii da Štrumfovima uvali crvenu petokraku i nitko sretniji od njega.

VL
DU
Deleted user
23:18 06.09.2011.

DŠ, u redu, može biti kaj se tiče Šprajca i njegovog \"č i ć\", moram priznati da sam subjektivna kad je Šprajc u pitanju, jer je pokupio moje (i ne samo moje) simpatije svojim duhovitim (no itekako konkretnim i objektivnim) \"istupima\" tijekom dnevnika (mali Ivo, tuneli-HAC itd), i ne može se nikako reći da je dnevnik koji Šprajc vodi-suhoparan. Kaj se tiče tvoje izjave \"...Forsira se purgerski kajkavski, a riječ je o nakaradnomu jeziku bez ikakve ljepote...\" to je također subjektivna izjava, i, svakako se mogla reći i na ljepši način.

VL
OB
-obrisani-
23:30 06.09.2011.

Šprajc je najneprofesionalniji novinar HTVa kojeg ne može smisliti preko 80 % gledatelja jer je subjektivan prema svojim srpskim korjenima i politici SDPa. A DŠ ne voli Zagreb jer je potomak stare orjunaške prosrpke obitelji s Hvara. Pitajte DŠa kolikoo mu fali Beograd? Nadam se da će Zoran Šprajc vratiti svoje srpsko prezime a ne predstavljati se za Hrvata i ceriti se s TV ekrana hrvatskim gledateljima. Ionako je poput Azrijela ili Gargamela.Tužan,pretužan za gledati.

VL
« 1 2 »
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.