Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Novo istraživanje: Napokon smo otkrili lijek za ćelavost!

Znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta pokusom na miševima otkrili su novi način koji potiče rast kose
28. kolovoza 2017. u 12:49 17 komentara 32938 prikaza
ćelav
Foto: Shutterstock

Iako tvrde kako je ćelavost odraz muškosti, gubljenje kose za muškarce može biti vrlo traumatično iskustvo. Tada ih ne tješe ni istraživanja kako su ćelavi muškarci inteligentniji od onih s kosom. Nova studija mogla bi zauvijek riješiti taj problem s kojim se susreće čak polovica muškaraca.

Pranje kose frizer slavnih Što će se dogoditi ako svaki dan perete kosu? Evo ovo...

Naime, čak 50 posto muškaraca u jednom je životnom razdoblju počelo ćelaviti, a razlozi su razni, od starenja do genetike, bolesti ili hormona. Većina muškaraca počinje gubiti kosu tek nakon pedesetih, no mnogo je onih koji se s tim problemom susreću već u svojim dvadesetima.

Znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta sada su pokusom na miševima otkrili novi način koji potiče rast kose. Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature, a otkriveno je kako su stanice kose mnogo drukčije od ostalih stanica kože na tijelu.

Istraživanje je pokazalo kako se povećanjem proizvodnje laktata u stanicama kose folikule vlasi regeneriraju i ponovno počinju rasti. Te stanice proizvode spoj koji se zove piruvat, što je zapravo glukoza koja, ako se pošalje do mitohondrija stanice, zapravo može pomoći rastu kose.

– Naša zapažanja o metabolizmu matičnih stanica folikula vlasi potaknula su nas da ispitamo smanjuje li se genetski ulazak piruvata u mitohondrije te bi li povećana proizvodnja laktata u stanicama kose potaknula brži rast – rekla je Heather Christofk, jedna od autorica istraživanja.

Istraživanje su proveli na miševima od kojih su jedni proizvodili laktate, dok drugi nisu. Grupa miševa koja je imala manjak laktata imala je problema s rastom dlake, dok se onoj s laktatima rast dlake povećao.

Znanstvenici su na osnovu toga proizveli dva različita lijeka koja pomažu pri proizvodnji laktata, no oni još nisu testirani na ljudima.

Thymuskin Thymuskin preparati Pobijedite ćelavost! Njemački znanstvenici imaju rješenje Gubitak simbola snage I poznati muškarci prestrašili su se ćelavosti i ne srame se priznati da su bili na transplantaciji kose Muškarac e, da... Ćelavi muškarci su uspješniji i privlačniji ženama. Razlog je jednostavan...
mutni poslovi državne tajnice
USKOK godinu dana prisluškivao kako Rimac tvrtkama sređuje dozvole i poticaje
Renault Zoe
U POTRAZI
Od Samobora do Ivanić Grada: Kako smo tražili najbolje jagode?
  • IvicaKerempuh:

Kad ćete Vi Novinari početi razmišljati prije nego počnete pisati?? Taj naslov je novinarski jedna katastrofa. ZA ćelavost sigurno ne, ona dolazi sama. Ako već onda PROTIV ćelavosti!!

• zgrada_bez_parkinga:

Ja bih rado ulozio 3 miliona eura u ovu investiciju ... jer ako se ovo pokaze ispravnim onda imamo i rjesenje za "sijede kose" ... a mnogi kupci bi bili zadovoljni ... a povrat bi bio jedno 50 miliona eura ... prikaži još!ra uz maloprodajnu cijenu od 80 kuna.

• Vito:

mkc: ... Otkrili su lijek protiv ćelavljena?