Naslovnica Lifestyle

U Zaprešiću cvate proizvodnja originalnih kišobrana

Obitelj Rogić planira nastaviti suradnju s dizajnerima izradom kabanica- od funkcionalnih i svjetlećih dječjih do jednokratnih te pravih modnih poslastica
29. siječnja 2015. u 15:29 2 komentara 17721 prikaza
Rogić kišobrani
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Gdje god da se pojavimo s kišobranima iz Hrvatske, sve što ponesemo, čak i dekoracije, razgrabi se. Da prodajem na revijama i sajmovima, morali bismo putovati tegljačima, toliko su traženi svi modeli koje predstavljamo – zadovoljno nam i s puno optimizma kaže Marin Rogić, predsjednik uprave tvornice kišobrana u Zaprešiću.

Antirecesijski proizvod

– Priča o kišobranima i njihovoj proizvodnji kod nas počela je u najgore moguće vrijeme, upravo kada je recesija zakucala na vrata. Nismo se dali obeshrabriti i zapravo smo s puno entuzijazma, pozitive i ideja krenuli u projekt koji smo interno nazvali – antirecesijski kišobran. I doista se pokazao dobrom zaštitom od recesije, i to ne samo za nas, nego i za 23 zaposlena u ovoj, kako se pokazalo u ovih pet godina, jedinoj hrvatskoj tvornici kišobrana – dodaje Rogić te naglašava:

– Neka mi ne zamjere manufakture i radionice s tradicijom kojima skidam kapu na zanatu i vještini.

Marin i njegova supruga poslovali su s Kinom i ondje zapravo upoznali tehnologiju proizvodnje kišobrana.

– Kinezi su sjajan narod. Bez oklijevanja odveli su nas u svoje pogone i pokazali kako rade. Prvi pokušaji da to ponovimo u Hrvatskoj loše su prošli, no, eto, nismo se dali – prisjeća se Rogić.

– Trebali su nam radnici koji bi se primili takvih “pipkavih” poslova pa smo s kaznionicom u Lipovici dogovorili da krojenje i šivanje bude dio rehabilitacijske terapije. Iako je u prvo vrijeme bilo otpora, nismo imali krojače ni razvijenu tehniku, a bilo je i komentara poput: “Ma šivat ću, ali nemojte da mi to žena dozna”, sve je nekako ispalo dobro. Bila je to sjajna suradnja – prisjeća se mladi poduzetnik iz Zaprešića.

Ponukani iskustvom iz zatvorske radionice, u kojoj su radili ljudi različitih struka koji su riješili neke praktične stvari vezane za konstrukciju, odlučili smo pozvati sve koji žele sudjelovati u projektu Hrvatski kišobran – dizajnere, slikare, majstore, kreativce s dobrim idejama...

Među prvima su se odazvali Ivana Popović i Juraj Zigman, a najsnažnija podrška stigla je iz lanca drogerija DM. Sve ostalo napravili su kišobrani sami za sebe i, dakako, vrijedne ruke zaposlenica.

Hrvatski kišobrani danas se izvoze u desetak zemalja svijeta, od Srbije i Bosne do Njemačke, Češke, Poljske, Slovačke...

Ivana Popović osmislila je kišobrane koji su ekskluzivan modni detalj kakav bi svaka dama poželjela, bogati, raskošni, nadahnuti estetikom prošlog stoljeća i suncobranima kojima su se dame štitile za ljetnih šetnji, a k tome izrađeni su od recikliranog materijala. Doslovno su “okićeni” volanima i dolaze u dvije serije te u nekoliko boja.

Kišobrani | Autor : Robert Demo Foto: Robert Demo

Juraj Zigman, čiji je dizajn prepoznatljiv po raskošnom koloritu, osmislio je liniju kišobrana koja obiluje bojama, motivima Mediterana, tartan-uzorkom i njegovim prepoznatljivim grafikama te potpisuje liniju – Tartan, Strip i Nar.

– Podupirem hrvatsku proizvodnju i drago mi je kada mogu pomoći jačanju domaćih proizvođača. Ono što me najviše potaklo na dizajniranje kišobrana je moj grad – Rijeka, najkišovitiji grad u Europi. Svakodnevno sam gledao ljude s uvijek istim kišobranima i shvatio da je sve oko nas sivo. Morao sam iskoristiti kolorit i napraviti proizvod koji će mijenjati ne samo vizuru kišnih ulica, nego i raspoloženje ljudi – priča Zigman.

Kišobrani | Autor : Robert Anić/PIXSELL Foto: Robert Anić/PIXSELL

Foto: Robert Anić/Pixsell

Tisuću komada na dan

Iz tvornice u Zaprešiću dnevno izađe od 800 do tisuću kišobrana, a dogovorenih poslova ima napretek. Najnovija linija kišobrana, nježnih, prozračnih i ženstvenih s originalnim oslikanim motivima gradova i cvijeća, napravljena je u suradnji sa slikaricom Anitom Krolo. To su ručno oslikani kišobrani, a potražnja je nevjerojatna. Da rade dobar posao, uvjerili su se Marin i supruga mu Nataša na prošlotjednom sajmu mode u Milanu.

– Štand nam je bio zatrpan ljudima koji su se raspitivali odakle proizvodnja u Hrvatskoj, kako smo uspjeli te tko nam dizajnira kišobrane, a htjeli su i kupiti izloške. K tome nam je prišao Talijan, inače vlasnik tvornice koja čitavo stoljeće proizvodi drške za kišobrane, i to za najzvučnija dizajnerska imena. Osim što smo, nadam se, dogovorili suradnju, rekao nam je da misli kako smo, prema njegovim spoznajama, jedina europska tvornica kišobrana – kaže Rogić.

– I, što je najbolje, cijena našeg kišobrana gotovo se ne razlikuje od onog proizvedenog u Kini, odnosno stoje do 200 kuna.

>>Jedini hrvatski obrt koji je emigrirao u Aziju

Ručni rad obitelji Cerovečki ovjekovječen i na filmu

Stogodišnju kišobranarsku tradiciju, točnije od davne 1912. godine, njeguje obitelj Cerovečki iz čije radionice, koju su naslijedili od majstora Mire Cepanca, izlaze jedinstveni šestinski kišobrani. Majstor Gabrijel Cerovečki izradio je kišobrane za izložbu u Londonu 1936. godine, gdje je osvojio prvu nagradu – Zlatnu plaketu i Grand Prix Londona. Izrađivali su i damske suncobrane za film i kazalištâ, replike modela iz 18., 19. ili s početka 20. stoljeća... Jednom riječju, njihovi su radovi već obišli svijet. Krešimir Cerovečki, nasljednik obiteljskog posla, i danas potpisuje popularne “šestince”, a odnedavno izlog u Ilici krasi i jedinstvena kabanica, dakako – šestinska.

VIP izdvaja za Vas