Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
obratite pažnju

Popravak može biti skup: Ovih devet mirisa i zvukova u automobilu nikada ne biste trebali ignorirati!

Shutterstock
10.07.2024.
u 16:30

Osim što može biti skupocjeno, može biti i opasno...

Kad je sve u redu, automobil je stroj koji glatko radi. Ali čim počnete čuti neočekivane zvukove ili osjetiti neželjene mirise, trebali biste obratiti pozornost –– jer vam vaš automobil šalje upozorenje na ono što slijedi. "Naši su automobili postali vrlo dobri u svojevrsnom samoprilagođavanju problemima, što znači da ne znamo uvijek odmah kad nešto nije u redu. ... Ali to znači da dok nešto nanjušite ili čujete ... ili vidite kapljice na prilazu, već je postalo loše", rekla je Bogi Lateiner, glavna tehničarka iz Phoenixa. 

Nemojte ignorirati te stvari. Te stvari su vaš automobil koji vam pokušava reći da nešto nije u redu. Ovo su najčešći mirisi i zvukovi za koje automehaničari kažu da ih nikada ne smijemo zanemariti, piše Huffpost.

VEZANI ČLANCI:

Mirisi zapaljenog ulja: Mirisi zapaljenog ulja imaju industrijski "tvornički miris" i mogu dovesti do niza različitih potencijalnih rizika, rekla je Lateiner. Ako ovo osjećate unutra ili ispod haube automobila, to vjerojatno znači da vam ulje curi iz nečega poput motora ili servo upravljača, a zatim curi na nešto vruće, rekao je Lateiner. Curenje ulja je loše iz dva glavna razloga. "Ako postane dovoljno loše, zapravo može izazvati požar. To je definitivno rizik koji preuzimate kada ga pustite predugo. Malo vjerojatno neće izazvati požar, ali mnogo toga bi moglo", kaže Lateiner. Mogu postojati i vidljivi znakovi curenja ulja. Primjećivanje boje curenja može pomoći vašem mehaničaru da dijagnosticira problem. Ako je tvar crvenkasta, na primjer, curenje ulja vjerojatno dolazi iz vašeg sustava servoupravljača ili prijenosnog sustava, dok je motorno ulje općenito smeđe boje, dodaje Lateiner.

Miris spaljene gume: Chad Cantrell, mehaničar u Forest Brook Automotiveu u Lynchburgu, Virginia, rekao je da biste mogli osjetiti ovaj miris kada postoje problemi s kočionim čeljuustima. Kočione čeljusti su hidraulički stezni mehanizam koji pritišće kočione pločice uz rotore kako bi usporio vaš automobil kada pritisnete papučicu kočnice. Dakle, kada zakažu, rekao je Cantrell, mogu se blokirati, što zauzvrat može blokirati vaš kotač i uzrokovati da guma uhvati za asfalt jer se ne okreće kako treba. “To je vjerojatno nešto zbog čega morate odvesti auto u servis jer ćete uništiti gumu, a auto neće voziti ravno”, rekao je.

Mučno slatki mirisi: Uobičajena pritužba zbog koje klijenti dovoze svoj automobil je "mučno sladak, kiseo" ili "miris vrućeg sirupa" koji osjete u ventilacijskim otvorima ili izvan automobila, rekla je Lateiner. To općenito znači da rashladna tekućina ― koja održava vaš automobil u radu na idealnim temperaturama ― curi i ulazi u nešto što je vruće. Rashladna tekućina nije zapaljiva, tako da nemate opasnosti od požara, ali ćete imati skuplji račun što duže budete odgađali ovaj popravak. Ako ostanete bez rashladne tekućine, vaš će se motor pregrijati, a popravak toga "može koštati tisuće i tisuće dolara", dodaje Lateiner. Stoga, ako osjetite ovaj miris, što prije otiđite kod automehaničara. “Popravak curenja rashladne tekućine relativno je jeftin. Ali učinci ignoriranja općenito su vrlo skupi”, kaže Lateiner.

GALERIJA: Mehaničari otkrivaju 5 automobila s kojima nećete prijeći ni 160 tisuća kilometara! 

1/7

Miris zapaljene plastike: Miris zapaljene plastike mogao bi jednostavno značiti da ste vozili preko plastične vrećice i da vam je ona uhvaćena u ispušni sustav, što nije velika stvar jer ga možete ignorirati i pustiti da izgori, rekao je Lateiner. Ili to, primjerice, može značiti da se kabel ili žica olabavio i dodiruje vaš ispušni sustav. Ne želite zanemariti električni problem, zbog čega biste trebali što prije dovesti automobil na pregled, za svaki slučaj. "Mogla bi biti potpuno nevažna stvar poput spaljene plastične vrećice, ili bi mogla biti nešto značajnije jer je električno", objašnjava Lateiner.

Miris plijesni: Ako osjetite miris "prljavih čarapa" u svom automobilu, to najvjerojatnije dolazi iz filtera zraka zbog plijesni u klimatizacijskoj kutiji ispod ploče s instrumentima, rekla je Lateiner. Napomenula je da filtri zraka postaju "stvarno odvratni, pogotovo ako ste u vlažnoj klimi." "Mnogi ljudi imaju tendenciju ne poduzimati ništa u vezi s njima dok ne postane stvarno smrdljivo,” kaže Lateiner. Dobra vijest je da se filteri kabine obično "vrlo lako mijenjaju". 

Miris po pokvarenim jajima: Ako osjećate miris sumpora koji dolazi iz ispušnih plinova, to je znak da imate loš ili zastarjeli katalizator, koji se obično nalazi između motora i prigušivača i odgovoran je za čišćenje ispušnog sustava vašeg automobila. Lateiner tvrdi da će ovaj miris obično biti popraćen drugim alarmima poput lampice za provjeru motora ili oštrijeg ubrzanja.

VEZANI ČLANCI:

Zvukovi kočnica: Budući da su kočnice ključne za zaustavljanje ili pokretanje vašeg automobila, nikada ih ne treba zanemariti. Neki cvileži ili cvrkut mogu se lako riješiti i ne predstavljaju opasnost. Lateiner je dala primjer visokog zvuka kočnica koji čujete samo kad ujutro zaustavite automobil: "Možda imate posla s malo površinske hrđe na rotorima", što su veliki metalni diskovi koji se nalaze unutra svakog kotača i pomoći vašem automobilu da se sigurno zaustavi kada pritisnete papučicu kočnice. No neki bi mogli predstavljati veću opasnost ako ih se zanemari. "Ako prilikom okretanja čujete zvuk poput mitraljeza to bi mogla biti CV osovina koja se pokvari i mogla bi vas ostaviti na cjedilu ako se pogorša", napominje Lateiner. Osovina stalne brzine prenosi snagu na kotače vašeg automobila i održava ga u kretanju naprijed dok vi skrećete. A škripanje vaših kočnica je "najgori" zvuk koji možete čuti, jer vjerojatno znači da se vaš problem pogoršao i "metal na metal ne zaustavlja vaš automobil baš dobro", dodaje Lateiner. Ako nastavite ignorirati škripanje kočnice, na kraju ćete "izgubiti sve kočnice i vaša će papučica otići ravno na pod", upozorio je Cantrell.

 

Zvukovi zveckanja: Zvukovi zveckanja mogu biti uzrokovani kvarom čahura, kuglastog zgloba ili poluge za njihanje, rekao je Cantrell. Čahure su jastuci koji apsorbiraju vibracije i buku automobila, dok fleksibilni kuglični zglobovi automobila pomažu vašem ovjesu da se pomiče gore-dolje dok vaš automobil prelazi preko neravnina. Sway bars su stabilizatori u obliku slova U koji drže vaš automobil ravno u brzim zavojima. Ukratko: ovo su svi vitalni automobilski dijelovi za nesmetano kretanje vašeg vozila. “Stariji automobili počet će lupkati, pucati, škripati i proizvoditi razno razne druge zvukove baš kao što rade naša tijela. I to je općenito zato što se jedan od zglobova, jedna od čahura ili jedna od stvari čiji je posao omogućiti kretanje, ali ne previše, istrošio i dopušta pogrešnu vrstu kretanja”, objasnila je Lateiner. 

Zvukovi klepetanja: Cantrell je rekao da klepetanja može biti mali problem poput "ispušne ploče ili nosača koji su se olabavili i sada zveckaju, ali mogu biti i veći problem poput problema sa zatezačem razvodnog lanca." Razvodni remeni i lanci razvoda održavaju ispravnu sinkronizaciju vašeg motora, tako da klipovi i ventili vašeg automobila rade ispravno. Dakle, kada se ovi dijelovi automobila "pokvare, to može blokirati vaš motor", rekao je. "Ako čujete tu buku u odjelu motora, vjerojatno trebate pozvati mehaničara da provjeri trebate li novi razvodni remen ili lanac razvoda", upozorava Cantrell.

Ove stvari izvadite iz automobila kad je velika vrućina. Mogu eksplodirati!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije