Novo šokantno istraživanje

Nećete vjerovati koje opasne bolesti možete dobiti od bakterija na novčanicama i kovanicama

Dubravka Petric/PIXSELL
03.10.2018.

Britanski znanstvenici došli su do zaprepašćujućih rezultata nakon što su proučavali novčanice i kovanice - bakterije na njima mogu uzrokovati virozu, probavne probleme, čak i sepsu te sindrom toksičnog šoka.

Beskontaktno plaćanje jednostavnije je nego uporaba gotovine, a čini se kako je i zdravije. Naime, istraživanja su pokazala da su novčanice i kovanice prekrivene s čak 19 vrsta potencijalno smrtonosnih bakterija, kažu stručnjaci.

Kovanice, novčanici i torbice prekriveni su sitnim bubama i bakterijama, a "povezani" su s ljudima koji nisu propisno oprali ruke nakon korištenja wc-a, tvrde stručnjaci sa Sveučilišta London Metropolitan.

Novčanice vrijednosti pet i 10 funti bile su zagađene, kao i one vrijednosti 20 i 50 funti, na kojima su pronađene bakterije opasne po život.

Profesor mikrobiologije dr. Paul Matewele i njegovi učenici proučavali su 36 slučajnih uzoraka novčanica i kovanica - kovanice su stavili u petrijeve zdjelice i gledali kako bakterija raste u laboratorijskim uvjetima u vremenskom razdoblju od osam tjedana.

Matewele je rekao:

- Jedna od najšokantnijih stvari koje smo otkrili je da tolika količina mikroorganizama raste i opstaje na metalu, a to nije element na kojem klice inače mogu preživljavati. Bube su se prilagodile okruženju, a to je rezultiralo da novčići postanu dobar teren za štetne bakterije. Ovo saznanje moglo bi imati ozbiljne posljedice.

Pronađena je bakterija Staphyloccus Aureus (MRSA), a nju je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila kao jednu od najvećih prijetnji. a može uzrokovati celulitis i sindrom toksičnog šoka.

Bakterija Enterococcus faecium također je jedna od opasnih bakterija prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, a može uzrokovati infekciju abdomena, kože, urinarnog trakta i krvi. Osobe sa slabijim imunitetom posebno su osjetljive na ovakvu vrstu infekcije.

Listeria isto predstavlja veliku opasnost, a ona se u organizam unosi kroz kontaminiranu hranu. Može doći do trovanja istom, a znanstvenici tvrde, čak i do spontanog pobačaja! U lipnju ove godine zabilježeno je 47 slučajeve listerioze, a od toga je bilo devet smrtnih slučajeva.

Bakterije, koje se inače mogu pronaći u izmetu, našle su se na površini novčanica, a to može uzrokovati infekciju urinarnog trakta, probavne probleme i sepsu.

Daily Mail piše kako bi britanske banke i trgovci mogli pozdraviti ovo zastrašujuće otkriće jer bi se time potaknula javnost da se prebaci na korištenje kartica i pametnih telefona, a to je za njih mnogo povoljnije. Iako istraživanja pokazuju da se plaćanje gotovinom smanjuje, većina ljudi još uvijek nije spremna odustati od stvarnog novca i preseliti se u bezgotovinski svijet.

>> Pogledajte video Simptomi koji će vam otkriti imate li problema sa srcem

12:52 03.10.2018.

Ne vjerujem i dalje, jedino što mi pada na pamet da je cijelo ovo seruckanje naručeno da se što više koriste kartice kako bi banke još više zaradile, a uhljebio oteli još više poreza... Živjela gotovina!

Avatar nekineki
nekineki
11:40 03.10.2018.

Ma samo da je što više takvih bakterija...brzo se razvije imunitet :D

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
08:14 04.10.2018.

Ne mogu vjerovati! U 46 godina bavljenja numizmatikom, već sam 5 puta umro!