Kupci su već navikli na sve trikove trgovaca kojima će se poslužiti samo da nešto prodaju. No, kriza, mala platežna moć i navika da kupuju samo ono nužno, natjerali su kupce da postanu osjetljiviji i oprezniji u šopingu. Ne računajući na sve bolju informiranost potrošača, prodavači namjerno ili slučajno često prekrše zakon!
– Odabrala sam cipele ispred kojih je bila jasno istaknuta cijena od 220 kuna. No, na blagajni je prodavačica tvrdila da su cipele su snižene 20 posto i koštaju 300 kuna, a cijena od 220 kuna koja je bila izložena, ostala je tamo slučajno jer ju je kolegica zaboravila maknuti – požalila nam se M. L. iz Zagreba.
Svoje pravo da cipele kupi po izloženoj cijeni nije uspjela ostvariti.
– Prodavačica je samo rekla kako mi se može ispričati, a ona mora naplatiti cijenu koja je njoj u kasi ili ne moram kupiti cipele.
Ista situacija dogodila se i E. V. koja je u izlogu trgovine ugledala torbu s jasno istaknutom cijenom od 225 kuna.
– Već sam došla na blagajnu kad prodavačica kaže da je torba 290 kuna! Upozorila sam je da u izlogu stoji 225 kuna. No, ona je izvukla etiketu iz torbe i pokazala mi kako na etiketi piše 290 kuna, a da je u izlogu ostala stara cijena – ispričala je E. V.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, trgovac se mora pridržavati istaknute cijene.
– U ovim slučajevima čitateljice su trebale inzistirati da im se proda artikl po cijeni koja je izložena. U svakom od tih slučajeva može se nazvati Državni inspektorat i prijaviti se trgovca, a to mogu i naknadno napraviti. Problem je što je potrošaču teško dokazati da se to dogodilo, a i u trgovinama je zabranjeno snimanje što znači da niti ne mogu dokumentirati to – ističe Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača i napominje kako bi sve bilo lakše da u trgovinama postoje knjige žalbe, ali trgovci po zakonu još uvijek nisu dužni imati ih.