Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 95
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kako do dijabetologa u pandemiji?

KBC Osijek prvi u Hrvatskoj po broju online konzultacija

Doc. dr. sc. Silvija Canecki-Varžić, dr. med., specijalist interne medicine, endokrinolog – dijabetolog, predstojnica Klinike za unutarnje bolesti KBC Osijek
Foto: Agencija 2020
1/3
13.11.2021.
u 08:00

Redovne dijabetološke kontrole doprinose poboljšanju regulacije šećerne bolesti, a samim time i smanjenju rizika razvitka odnosno progresije kroničnih komplikacija. Stoga su virtualne ambulante definitivno vrijedan i komplementaran oblik liječenja i praćenja pacijenata

S doc. dr. sc. Silvijom Canecki-Varžić, specijalistom interne medicine, endokrinologom - dijabetologom i predstojnicom Klinike za unutarnje bolesti KBC Osijek razgovarali smo u Zavodu za endokrinologiju, KBC-a Osijek o virtualnoj dijabetološkoj ambulanti, koju je pokrenula za vrijeme prvog lockdowna u ožujku 2020., kako bi dijabetološka skrb bila dostupna pacijentima i u vrijeme pandemije COVID-a 19. Da bi oboljeli od dijabetesa imali što bolju skrb u vrijeme pandemije, KBC Osijek jedan je od pionira inovativnog modela rada, koji su prigrlili dijabetolozi kao i liječnici obiteljske medicine kako bi pacijenti imali što bolju liječničku skrb.

Možete li nam objasniti što je to virtualna dijabetološka ambulanta i kako funkcionira?
U virtualnoj dijabetološkoj ambulanti konzultacije s dijabetologom rade se bez fizičkog prisustva pacijenta. Virtualnu dijabetološku ambulantu pokrenuli smo u KBC-u Osijek u ranoj fazi lockdowna odnosno u ožujku 2020. godine. Osnovne pretpostavke za ovakav oblik rada već su tada postojale, naime, sam je sustav putem A5 uputnica omogućavao pregled bez prisustva pacijenata. Također, i CEZIH sustav je takav način rada omogućavao, dok je naš bolnički informacijski sustav zahtijevao manju nadogradnju što smo u kraćem vremenskom periodu uspjeli riješiti.

Kako je KBC Osijek postao prvi u Hrvatskoj po broju obavljenih online konzultacija?
Jedan od ključnih elemenata uspjeha bilo je prihvaćanje ovakvog modela rada od strane liječnika obiteljske medicine. Na taj smo način, u biti, u ovim izazovnim vremenima uspjeli održati redovitu komunikaciju i kontinuitet dijabetološke skrbi za naše pacijente. S druge strane, omogućeno im je da se dijabetološki pregled ostvari bez potrebe putovanja, što je kod nas naročito značajno, s obzirom na to da pokrivamo područje od čak pet županija. Pacijenti  zahvaljujući ovakvom modelu rada. nisu morali izostajati sa svojih radnih mjesta, tako da su online konzultacije odlično prihvatili i sami pacijenti.

Koji su najčešći razlozi zbog kojih Vam obiteljski liječnici upućuju svoje pacijente u virtualnu ambulantu i što se sve može obaviti  u virtualnoj ambulanti?
Najčešći razlozi zbog kojih liječnici obiteljske medicine traže konzultaciju dijabetologa putem virtualne ambulante su nepostizanje adekvatne regulacije šećerne bolesti kod pacijenta, uz postojeću medikamentoznu terapiju, dakle, kada postoji potreba za korekcijom te terapije. Zatim kad liječnici obiteljske medicine uoče da je kod njihovih pacijenta došlo do značajne progresije odnosno napretka kroničnih komplikacija šećerne bolesti i treće, ja bih rekla, kad je potrebna preporuka specijaliste za preskripciju određenog lijeka ili nabavku pomagala za praćenje glikemijske kontrole.

Imate li povratne informacije od pacijenata? Jesu li zadovoljni, s obzirom na to da mnogi od njih u vrijeme pandemije teže dolaze do dijabetologa, a na ovaj način im on ipak postaje dostupan?
Rekla bih da su oboljeli od dijabetesa zadovoljni što smo im omogućili jedan komplementaran način dijabetoloških kontrola, no definitivno im nedostaje kontakt i mogućnost postavljanja pitanja, odnosno razgovor sa svojim dijabetologom. Upravo zato, planiramo unaprijediti rad naših virtualnih ambulanti. Do kraja godine, nadam se, imat ćemo mogućnost direktnog uključivanja pacijenata tijekom samog pregleda, koji bi bio u stvarnom vremenu, a korištenjem jedne od platformi omogućili bi pacijentima prisustvo tijekom pregleda, razgovor kao i postavljanje pitanja, što bi svakako unaprijedilo kvalitetu ovakvog oblika komuniciranja

Doc. dr. sc. Silvija Canecki-Varžić, dr. med., specijalist interne medicine, endokrinolog – dijabetolog, predstojnica Klinike za unutarnje bolesti KBC Osijek
Foto: Agencija 2020

Jesu li ovakvim načinom komunikacije zadovoljni obiteljski liječnici?
Kolege, liječnici obiteljske medicine, prigrlili su ovakav način komunikacije. U prvom redu, zato što praktički odgovor, odnosno konzultaciju, mogu realizirati unutar nekoliko radnih dana. Zato smo i oformili posebne virtualne ambulante u našem bolničkom informacijskom sustavu. Ono što je s jedne strane ograničavajuće je da liječnik obiteljske medicine za ovakvu vrstu konzultacije treba malo više vremena za pripremiti adekvatnu dokumentaciju. Prilikom slanja elektronske uputnice, moraju se pridružiti svi potrebni nalazi i rezultati dijagnostičkih pretraga tako da je s te strane ovaj oblik rada za liječnike obiteljske medicine, zahtjevniji.

Jesu li Vam se zahvaljujući virtualnoj ambulanti smanjile liste čekanja i jesu li bolesnici bolje regulirani?
Osnivanje virtualnih dijabetoloških ambulanti omogućilo nam je da povećamo kapacitete rada našega centra, a ono što bih izdvojila kao značajan uspjeh jest da smo ovakvom organizacijom rada uspjeli postići to da se postojeće liste čekanja ne produljuju. Smatram to zaista velikim uspjehom, s obzirom na sve izazove vezane uz COVID-19 pandemiju i činjenicu da internisti svojim radom značajno pridonose borbi protiv pandemije. Ono što je, također, bitno za naglasiti je da i moderne tehnologije za praćenje glikemijske kontrole omogućavaju i podupiru ovaj oblik rada. Redovne dijabetološke kontrole svakako doprinose poboljšanju regulacije šećerne bolesti, a samim time i smanjenju rizika razvitka odnosno progresije kroničnih komplikacija, tako da smatram da su virtualne ambulante definitivno vrijedan i komplementaran oblik liječenja i praćenja naših pacijenata. U povodu obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti, 14. studenog, iskoristila bih prigodu i za upućivanje čestitki svim našim pacijentima, a i svima nama koji se za njih skrbimo.

Sadržaj nastao u suradnji s Novo Nordisk Hrvatska.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije