Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 12
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PROMO

Julius Meinl, dio hrvatske baštine građanskog ispijanja kave

Julius Meinl (1)
Foto:
1/8
PR
Autor
PR članak
24.08.2012.
u 08:30

Ime Julius Meinl i njegov zaštitni crveni logo, dječak s fesom na glavi, poznat je i na hrvatskim prostorima kao sinonim za građansku kulturu ispijanja kave.

Kava je u Europu stigla sredinom 17. stoljeća, a tada počinje i njeno širenje po okolnim zemljama koje nije zaobišlo ni Hrvatsku. Kava se u Hrvatskoj počinje konzumirati samo sedamdesetak godina nakon spomena o prvim kavanama u Beču, a u prilog tome govori i podatak kako je prva kavana u Zagrebu otvorena davne 1756. godine. Pili su je prvenstveno pripadnici viših slojeva društva, a tek između dva svjetska rata kava postaje dostupnija i ostalim dijelovima stanovništva.

Ime Julius Meinl i njegov zaštitni crveni logo, dječak s fesom na glavi, poznat je i na hrvatskim prostorima, ali manje je poznata intenzivna nazočnost na hrvatskom tržištu u prvoj polovici 20. stoljeća. Prvi Meinl shop otvoren je 1862. godine u Fleischmarktu u Beču, da bi 1905. godine bila otvorena prva prodavaonica u Zagrebu na Jelačić placu, a 1921. otvoren je centralni i proizvodni pogon za cijelu regiju - pod imenom JULIO MEINL u Vodnikovoj ulici.

U periodu od 1905. do 1939. samo u Zagrebu je otvoreno 16 prodavaonica u kojima se prodavala kava, čaj, rum, ulje, kakao, vino, šećer, džemovi, čokolade, keksi, surogati kave, praline, kompoti i druge namirnice koje se u to doba nisu mogle nabaviti nigdje drugdje na jednom mjestu. U istom periodu u ostalim područjima Hrvatske otvoreno je još 12 prodavaonica i to u: Crikvenici, Dubrovniku, Osijeku, Puli, Splitu, Karlovcu i Šibeniku . Početkom 1942. godine zatvara se proizvodni pogon u Vodnikovoj te Julius Meinl odlazi iz Hrvatske.

Julius Meinl na hrvatsko tržište ponovo ulazi 2000. godine, uz ostale robne marke iz portfelja: Bonfanti, Cremcaffe', Caffe' del Moro.
 
2012. godine Julius Meinl prerasta u vodećeg igrača na HoReCa tržištu s preko 25 % udjela što slavi obilježavanjem 150 godišnjice utemeljenja tvrtke uz veliku manifestaciju na glavnom zagrebačkom trgu 1. rujna ove godine i postavljanjem svjetskog Guinessovog rekorda u najvećem cappuccinu na svijetu 

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?