Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Šoping: Zagrepčani imaju dobar razlog za put u Brežice
Povratak na članak

Hrvatski proizvodi jeftiniji u Sloveniji

Iako su neki proizvodi osjetno jeftiniji, ispred većih prodavaonica, poput Sparovih i Lidlovih, opazili smo tek nekoliko zagrebačkih registracija. Upravo kada smo parkirali ispred Lidla, zapazili smo starijega gospodina kako puni prtljažnik automobila zagrebačkih registracijskih oznaka netom kupljenom robom.

Komentari 7

ML
mlado
23:18 04.10.2009.

mikrogrizzly - teorija ti baš ne drži vodu. Po toj logici bi Milka bila skuplja u Austriji, Lavazza i Barilla u Italiji. A ti su proizvodi u matičnim zemljama osjetno jeftiniji u Hrvatskoj. Kod nas je obrnuto. Domaći proizvodi susu jeftiniji u inozemstvu. Žalosno, ali istinito.

VL
OB
-obrisani-
13:41 05.10.2009.

Godinama Hrvatski trgovci kradu i pljačkaju narod i nabijaju cijene usluga,koji god trgovac propadne nije mi ga žao jer ostalo je ono staro razmišljanje hrvatskih trgovaca koji misle da se mogu obogatit preko noći na maržama - e pa mislim da če se ova praksa morati mjenjati jer narod dolazi pameti u svim pogledima života!

VL
RA
rackizel
07:40 05.10.2009.

Zar ste zaboravili da je identično bilo i u bivšoj državi? Jugo proizvode smo išli kupovati u Austriju, Italiju Nejmačku, gdje su bili nekoliko puta jefitiniji. Onda netko kaže da smo promjenili vladu i državu. Ostali smo identični, samo što su političri izbrisali ispred republika Hrvatska riječ socijalistička i uporno nas uvjeravaju da smo u kapitalizmu. a u stvarnosti smo u izvornom fašizmu gdje stranac na fini način izvlači novac i bogatstvo iz okupirane tzv samostalne i suverene države. Samostalni su komunjare na vlasti i suvereno nas pljačka uvjeravanjem da je to za naše dobro. Kao i u bivšoj državi - drugovi, a drugo mi . političari.

VL
ML
mlado
14:12 05.10.2009.

mikrogrizzly - hvala na odgovoru Da, ovo što si napisao mi je logično. Multinacionalne kompanije brutalo gaze. To vjerojatno jest veliki problem. Tome se treba oduprijeti konkurentnošću od čega smo još, čini mi se, daleko. Spominješ domaćeg proizvođača slatkiša čijaja čokolada od 200g košta brutalnih 20 kn. Ista, kvalitetnija, čokolada u Lidlu uvezena iz Njemačke dođe 13 kn (niti spominjati da pak ta ista čokolada u njemačkom Lidlu dođe manje od 10 kn). Razlog zbog čega je to tako sigurno nije jednostavan. Vjerojatno se radi o nizu faktora. Ali gledano iz pozicije kupca, stvar je jednostavna. Imamo skupe proizvode.

VL
DU
Deleted user
22:36 04.10.2009.

U ovakvim usporednim analizama se često ne informira čitateljstvo o različitim poreznim opterećenjima na pojedine proizvode u susjednim državama. Konkretno, u SLO postoji polovična stopa poreza na dodanu vrijednost na sredstva za higijenu, živežne namirnice i energente. U HR pak imamo nultu stopu na samo par artikala iz ponude živežnih namirnica (mlijeko, jogurt, kruh) i na sve ostalo ide 23 %. Kad postoji razlika u % poreza, onda nije ni čudo što postoji razlika u krajnjoj cijeni između susjednih država, zar ne? Osim toga, u člancima se redovito govori o tome da su \"domaći\" proizvodi jeftiniji u susjednim državama i da je to znak da se \"odiru\" potrošači. Pa to nije slučaj samo s hrv. proizvodima jer svugdje u svijetu su domaći proizvođači znani sa svojim brandom u domaćem dvorištu, a u inozemstvu spuštaju cijenu jer tamo nailaze na lokalne konkurentske brandove i moraju pojačano ulagati u marketing zato (pa onda jednostavnije spustiti cijenu da proizvod privlači pozornost). Ukratko, HR ima samo regionalne brandove (eventualno \"Vegeta\", \"Jana\" i još par artikala bi mogli imati prođu i po svijetu) i logično da su njihove cijene najviše tamo gdje potrošačima to zvuči kao znak pouzdane i provjerene kvalitete. Kad idu u izvoz, moraju proporcionalno spuštati cijene jer ih mnogo potrošača ne zna... I naposljetku, kad se isključe ta 2 faktora (brand i % poreza) - uvijek postoje zanimljive cjenovne razlike između susjednih država među nekim proizvodima, ali je prošla epoha masovnog vikendaškog shoppinga HR preko granica i to je više ciljana, sitna nabava onih koji žive uz granicu i koji točno znaju što je tamo jeftinije nego u nas. Masovnu shopping psihozu vikendima je dokinuo \"Getro\" početkom ovog desetljeća, a onda je pristigao i niz inozemnih lanaca iz sfere maloprodaje koji se nadmeću u akcijama (na radost potrošača).

VL
DU
Deleted user
23:00 04.10.2009.

nisu samo jeftiniji u Deželi već i u Bosni, a ono što izgube tamo debelo nadoknade guleći VLASTITI NAROD!!!

VL
DU
Deleted user
23:26 04.10.2009.

Re: mlado - dakle, ne miješati globalne brandove s regionalnim (nejakim!). Milka je samo jedan od proizvoda čuvene multinacionalke koja kao i sve druge multinacionalne kompanije segmentira tržišta. A što znači da istupaju na određenim tržištima s točno određenom paletom proizvoda i cijenama koje su odvagnute prema konkurenciji na dotičnom tržištu i kupovnoj moći stanovništva. Takvu segmentaciju tržišta ne mogu raditi hrv. firme jer ne mogu preživjeti da na nekim tržištima čak i trenutno gube, a da na drugim masno zarađuju. A multinacionalke idu i s tim diverzijama, dok ne unište lokalnu konkurenciju. Ukratko, kava slov. proizvođača je jeftinija u HR nego u SLO - tamo je pak kava HR proizvođača jeftinija. Baš zbog tog \"domaćeg dvorišta\". U Makedoniji je cijena proizvoda našeg najvećeg proizvođača slatkiša i više nego upola manja od cijene na hrv. policama jer je kupovna moć vrlo slaba i procijenili su da je bolje istrpjeti nego se ponovo vraćati na tržište kad se oporavi Makedonija. Nemamo mi velikih igrača!

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.