Naslovnica Lifestyle Putovanja

Eko prihvatljiva putovanja u 2018.

Istraživanje koje je proveo Booking.com otkriva da je svijest o ekološki prihvatljivim opcijama smještaja sve veća jer putnici diljem svijeta traže ekološki prihvatljiv smještaj te im dodatni troškovi nisu problem ako to znači da je njihovo putovanje održivo
17. travnja 2018. u 14:18 259 prikaza
Eko prihvatljiva putovanja u 2018.
Foto: Promo
Pogledajte galeriju 1/2

U povodu Dana planeta Zemlje 22. travnja, Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, objavljuje izvješće s rezultatima svog najnovijeg istraživanja o održivim putovanjima (Sustainable Travel Report).*

Izvješće pokazuje da je trend ekoloških prihvatljivih putovanja sve popularniji jer većina putnika diljem svijeta (87%) tvrdi da želi putovati održivo, a gotovo četvero od 10 (39%) potvrđuje da u tome često ili uvijek i uspijeva. Međutim, 48% kaže da nikada, rijetko ili samo ponekad uspije održivo putovati, što pokazuje da unatoč tome što je ovaj trend sve popularniji, još ima mnogo prostora da se takve mogućnosti realiziraju.

Održivost počinje ondje gdje boravite

„Održivo putovanje“ je subjektivan pojam koji za različite ljude ima različite konotacije. Međutim, za gotovo polovicu putnika (46%) „održivo putovanje” znači boraviti u ekološki prihvatljivim smještajnim objektima, što je na prvom mjestu popisa asocijacija putnika kada čuju pojam održivog putovanja. Najvažniji razlozi zbog kojih putnici biraju ekološki održive objekte su da žele pridonijeti smanjenju utjecaja na okoliš (40%), žele doživjeti lokalno relevantno iskustvo (34%) i žele se dobro osjećati zbog svog odabira smještajnog objekta (33%).**

Što se tiče budućnosti, više od dvije trećine (68%) putnika namjerava boraviti u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu u 2018., što je više od 65% u 2017. i 62% u 2016. Također, postotak putnika koji nisu uzeli u obzir boravak u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu jer nisu bili ni svjesni njihova postojanja i dalje pada pa je ove godine na 31%, u usporedbi s 39% i 38% u 2017. i 2016. godini.***

Ekološka inspiracija

Kad je riječ inspiraciji putnika za održiva putovanja, čini se da je samo putovanje najveća motivacija. Šest od deset (60%) putnika kaže da su im inspiracija za održiva putovanja predivni krajolici s prošlih putovanja, dok više od polovice (54%) kaže da ih inspiriraju vidljive posljedice utjecaja koji turizam može imati na odredišta.

Faktori koji daju inspiraciju za održiva putovanja

Postotak inspiriranih globalnih putnika

Oduševljenost prirodnim znamenitostima tijekom vlastitog putovanja (npr. koraljni grebeni, kišna šuma)

60%

Primjećivanje vidljivog utjecaja koji turizam ima na posjećena odredišta

54%

Opažanje pozitivnih posljedica koje održivi turizam može imati na lokalne stanovnike

47%

Opažanje posljedica neodrživog turizma u vlastitoj zemlji

42%

Osjećaj krivnje zbog posljedica koji je njihov godišnji odmor imao na okoliš

32%

 

Svladavanje ekoloških barijera

Iako percepcija dodatnih troškova ostaje najveća barijera putnicima koji žele da njihovo putovanje bude održivo, dvije trećine putnika (67%) spremno je potrošiti barem 5% više na svoje putovanje kako bi osigurali da će ono imati što je moguće manji utjecaj na okoliš. Najviše putnika iz Indije (njih 32%) tvrdi da su spremni platiti 15% ili više, a zatim slijede putnici iz Brazila (21%) i Kine (18%).

Istraživanja pokazuju da manjak informacija i nedostatak vjerodostojnih certifikata predstavlja značajnu prepreku za održiva putovanja (32%), osobito u Indiji, Kini i Japanu, u kojima su to putnici naveli kao veću prepreku nego dodatne troškove.

Najveće globalne prepreke za održiva putovanja

Troškovi – nemogućnost putnika da si priušte dodatne izdatke

42%

Informacije / nedostatak certifikata – nepoznavanje načina na koji bi se putovanje učinilo održivim

32%

Vrijeme – održiva putovanja oduzimala bi previše vremena

22%

Odredište – biranje održivih putovanja ograničilo bi odabir na manje privlačna odredišta

22%

Luksuz/udobnost – održiva putovanja ne ispunjavaju razinu luksuza/udobnosti na koje su putnici navikli

20%

 

S porastom zanimanja za održiva putovanja, putnici i dalje traže načine na koje jednostavnije mogu ispuniti te ambicije. Njih 40% kaže da bi pomoglo kad bi stranice za online rezervaciju smještaja nudile opciju za filtriranje održivog ili ekološki prihvatljivog smještaja, a 32% ih poziva da se uvede međunarodni standard za prepoznavanje ekološki prihvatljivog smještaja.

Eko prihvatljiva putovanja u 2018. | Autor : Promo Foto: Promo

Kao dio njegova nastojanja da poboljša načine za otkrivanje i dijeljenje postupaka za poboljšavanje održivosti koje provode njegovi partneri, Booking.com je sklopio partnerstvo s organizacijama kao što je Green Key, međunarodno priznata organizacija s eko-oznakom koja se prema strogim kriterijima dodjeljuje onima koji na pozitivan način upravljaju okolišem. Booking.com namjerava na svojoj stranici istaknuti kao „održive” smještajne objekte koji su nagrađeni oznakom Green Key. 

Ekološki prihvatljive opcije donose brojne prednosti

U prilog tome da mjere održivosti ne moraju nužno biti povezane s neugodnostima ide i činjenica da su brojni putnici diljem svijeta naveli da se trude putovati na održiv način jer sama aktivnost doprinosi pozitivnom doživljaju na njihovu putovanju.

Održive aktivnosti na odmoru koje doprinosu uživanju u odmoru

Postotak globalnih putnika koji ovo prakticira

Kupovanje lokalnih proizvoda umjesto masovno proizvedenih turističkih suvenira

53%

Korištenje javnog prijevoza umjesto taksija

52%

Pronalaženje lokalnog restorana koji koristi samo lokalne namirnice

41%

Preskakanje popularnih turističkih znamenitosti u korist manje poznatih znamenitosti u kojima posjetitelji nerijetko više uživaju

40%

Odabir jedinstvenog smještaja koji je certificiran kao eko-smještaj umjesto tradicionalnog hotela

30%

 

„S obzirom na to da putnici sve više žele istraživati i otkrivati svijet na ekološki održiv način, naš je cilj pronaći načine kako im to možemo što više olakšati, bilo isticanjem ekološki prihvatljivih smještajnih objekata ili omogućavanjem filtriranja rezultata pretraga na Booking.com-u s obzirom na blizinu postaje za punjenje električnih vozila,” kaže Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela marketinga u Booking.com-u. „Značajne promjene mogu se dogoditi samo kao rezultat suradnje na nekoliko razina u ekosustavu održivog turizma. Upravo zato nastojimo poticati inovacije u području održivog turizma putem naše inicijative Booking Booster, kojom podržavamo izvanredne startup tvrtke i sve one koji žele doprinijeti promjenama u tom području. Današnje istraživanje potvrđuje da su održiva putovanja dostupna svima, što je ohrabrujuće jer svi zajedno možemo doprinijeti održivoj budućnosti.”

*Istraživanje je proveo Booking.com na neovisnom uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih 12 mjeseci/planiraju otići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno su sudjelovala 12.134 ispitanika s 12 tržišta (više od 1.000 iz Australije, Brazila, Kanade, Kine, Njemačke, Francuske, Indije, Italije, Japana, Španjolske, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država). Ispitanici su ispunili online anketu u veljači i ožujku 2018. godine.

**Ovi se postoci odnose na 4.768 ispitanika koji su barem jednom boravili u ekološki održivom objektu tijekom 2017. godine.

***Ovo je treća godina u kojoj se provodi Booking.com-ova anketa o održivim putovanjima. Iako su metodologija kao i niz ključnih pitanja ostali isti, uključena su dodatna pitanja, a povećao se i uzorak ispitanika tijekom godina. U anketi za 2017. godinu sudjelovalo je ukupno 11.069 ispitanika (više od 1.000 iz gore navedenih zemalja, ne uključujući Indiju, koja je prvi put uključena u 2018. godini). U anketi za 2016. godinu sudjelovalo je 10.025 ispitanika (više od 1.000 iz gore navedenih zemalja, ne uključujući Španjolsku, Francusku i Indiju, ali uključujući Novi Zeland.)

O Booking.com-u:
Booking.com B.V. osnovan je 1996. godine u Amsterdamu te se od male nizozemske startup tvrtke razvio u jednu od najvećih online tvrtki na svijetu. Booking.com je dio Booking Holdings Inc (NASDAQ: BKNG) i broji više od 17.000 zaposlenika u 198 ureda i 70 zemalja diljem svijeta.

Naša je misija omogućiti ljudima da proputuju cijeli svijet. Stoga ulažemo u digitalnu tehnologiju kojom im nastojimo olakšati putovanja. U Booking.com-u nudimo najveći izbor nevjerojatnih smještajnih objekata, uključujući apartmane, kuće za odmor i obiteljske objekte s doručkom pa sve do resortova s 5 zvjezdica, kućica na drvetu pa čak i iglua. Booking.com stranica i mobilne aplikacije dostupne su na 43 jezika, uključuje ukupno 27 milijuna registriranih smještajnih jedinica, i nude više od 130.000 odredišta u 227 zemalja i teritorija diljem svijeta.

Na našoj se platformi svaki dan rezervira više od 1,5 milijuna noćenja. Bez obzira na to putuju li poslovno ili privatno, putnici mogu brzo i jednostavno rezervirati savršen smještaj, bez naknada za rezervaciju i uz jamstvo vraćanja razlike u cijeni. Uz naš tim korisničke službe, korisnici mogu kontaktirati Booking.com 0-24 i zatražiti podršku na 43 jezika, u bilo koje doba dana ili noći.

Pratite nas na Twitteru i Instagramu, lajkajte nas na Facebooku, a za novosti, podatke i ostalo posjetite naš global media room.