Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 14
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
nevjerojatno domišljato

Ako ste ih svjesni, lakše ćete ih izbjeći: Trikovi kojima se služe trgovci da u kupnji što više potrošite

Shutterstock
20.06.2022.
u 12:30

Akcije se stavljaju na kraj prolaza kako bi privukli kupce, pilići su sniženi nakon što su bili izloženi četiri sata, a pečene je najbolje kupiti na kraju dana.

Kako troškovi života rastu iz dana u dan, stručnjaci upozoravaju kupce na trikove koje trgovci koriste kako bi vas naveli da kupite skuplje i potrošite više; ali i savjetuju kako ih izbjeći. Stručnjakinja za potrošnju Jo Abi rekla je tako za Daily Mail da se proizvodi na akciji gotovo uvijek nalaze na kraju prolaza gdje privuku najviše kupaca, neko meso nakon par sati u izlogu bude jeftinije, a gotovu je hranu najbolje kupiti na kraju dana.

Ona preporučuje i da; kako biste izbjegli kupnju nepotrebnih igrački ili slastica;' djecu ostavite kod kuće i da se strogo držite svog popisa za kupnju.

Pozicioniranje

Iako većina kupaca vjeruje da u kupnji slijede svoju slobodnu volju, to zapravo nije posve točno, a prema nedavnom se istraživanju u trgovinama diljem svijeta koriste strategije slične onima u kockarnicama.

Naime roba u svim trgovinama složena je tako da vlasnici velikih brendovi mogu što više kontrolirati izbor svojih kupaca. Oni koji su zaduženi za pozicioniranje proizvoda često ljude čak usmjeravaju u smjeru suprotnom od kazaljke na satu jer je istraživanje pokazalo da predmeti s lijeve strane prije privuku našu pažnju nego oni s desne. Na desnoj su strani zato izloženi upadljivi i oku ugodniji proizvodi; kako bi kupce privukli i u tom smjeru.

Konobari poručuju: Nemojte ovo raditi, od toga nam se diže kosa na glavi!

1/8

Mlijeko, jaja i kruh

Osnovni su artikli smješteni daleko jedan od drugog pa često da biste došli do svih morate obići cijelu trgovinu; a tako će kupci imati priliku vidjeti i kupiti i nešto što nisu planirali. 

Pult s mesom

Istraživanje je pokazalo da je pozadina pulta s mesom obično obojena tako da se što bolje ističe crveno svježe meso.

'Promo' i 'akcija'

Znak 'promo' ili 'akcija' obično se stavlja između sniženih artikala i stvari koje nisu na sniženju jer ljudi tako proizvode s punom cijenom povezuju s onima na sniženju.

Glazba

U najprometnije doba dana trgovci puštaju bržu glazbu kako bi se kupce potaklo da se što brže kreću kroz trgovinu i tako smanjila gužva.

Najbolje mjesto je kraj prolaza

Trgovci to smatraju najboljim mjestom, a istraživanje je pokazalo da su veliki brendovi spremni mnogo platiti kako bi im proizvodi bili izloženi na kraj prolaza; jer je tako vjerojatnost da će ih se kupiti čak osam puta jer se ističu i lakše ih je uočiti.

Kolica za kupnju

Veća kolica ljude potiču da kupuju više jer s njima zapravo mislimo da kupujemo manje. 

Blagajna

Istraživanje je otkrilo da u većini trgovina nema praznog prostora između prostora za kupnju i blagajne, što je strategija koja vam otežava da se u zadnji tren predomislite i riješite se nekih proizvoda.

Multi-senzorno iskustvo

Dizajneri interijera trgovina danas znaju iskoristiti prednosti svih osjetila i slijede mnoga načela iz kockarnica. To znači da je u njima da biste zaboravili na vrijeme prirodno svjetlo ograničeno, kao i prozori ako ih uopće ima, te izloženi satovi. Uz to, osjetila su 'bombardirana' ugodnim prizorima i mirisima; poput cvijeća ili pekarskih proizvoda..

Odvažne boje proizvoda naglašene su posebnim osvjetljenjem zbog čega se oni zapravo brže kvare ali izgledaju svježije. Prethodna studija otkrila je da su supermarketi zabilježili povećanje prodaje od 38 posto ako su puštali glazbu. Sva su ta pozitivna iskustva stvorena da funkcioniraju zajedno kako bismo bili dobro raspoloženi dok kupujemo.

Probijanje do izlaza

Najbolji planeri znaju da prvi dojmovi traju i usredotočuju se na ono što vidimo čim uđemo, a tamo trgovci obično stavljaju svježe gotove proizvode. Isto tako, trgovine česti imaju jedan ulaz koji je ujedno i izlaz, da kupcima otežaju brzi odlazak; a čak ako i ne prođu kroz svaki, kupci će proći barem kroz jedan prolaz gdje se proizvodi prodaju osam puta brže...

Majka (32) ima 12-ero djece: 'Bila sam trudna četiri godine za redom'

Ključne riječi

Komentara 3

CR
crocro
18:00 20.06.2022.

Ako u market uđe radnik s 3.500 kuna plaće, a u džepu ima 50 kuna na raspolaganju da kupi najosnovnije za svoju obitelj, koje tehničke manipulacije trgovaca mogu utjecati na njegovu trasu kretanja, zadržavanja i biranja proizvoda? Njega ne zanimaju takve manipulacije i on ima svoju trasu kretanja, kruh, mlijeko, ribice, pašteta, 2 mrkvice, list peršina, lizaljka i pravac blagajna. Dnevni bonus je iskorišten. Svaka čast iznimkama koje ispred sebe svakodnevno guraju velika kolica. Oni imaju drugu trasu kretanja. Pa bi zato trgovci trebali označite dugački i kratke trase, ovisno o dubini džepa kupca.

DU
Deleted user
19:03 20.06.2022.

Većina "finti" se odnosi na tzv. ambijentalne kupce, dakle oni koji prvenstveno traže "doživljaj" kad kupuju. U slučaju diskontera, imate pojavu da je roba još uvijek na paletama i čeka kupca, koji nerijetko mora otrgnuti i plast. ovojnicu da se dočepa proizvoda, ali je cijena osjetno niža nego u trgovinama s velikom "dodanom vrijednosti", kako tepaju velikim maržama. I znate što, baš diskonti grabe sve veći i veći udio na tržištima maloprodaje mnogih država EU, iako i oni imaju svoje "finte". U Hrvatskoj mislim da je DM najveći "macher" za ambijentalne kupce, dakle stavio muški izraz jer tako jezikoslovno diktirano, ali zapravo su žene koje se tamo "raspištolje" i pokupuju i ono što im treba i ono što im ne treba. A na bočici šampona je razlika i po 5 kn, tako svejedno da li kupili u DM ili nekom trg. lancu jer dolazi iz iste tvornice.

DU
Deleted user
12:39 20.06.2022.

Topla voda je odavno otkrivena, a metode opisane u članku, nisu otkrivene jučer. Psihologija, navike i mnoge druge stvari će djelovati čak i kod ljudi svjesnih manipulacija trgovaca i markentigaša.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije