Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

U temi o tisućama života pronašla se i Sanja Iveković

Ovogodišnji Gwangju bijenale mladi je talijanski selektor Massimiliano Gioni koncipirao kao priču o ljudima i slikama ljudi u glavnoj temi s naslovom “10.000 života”.
19. rujna 2010. u 22:00 0 komentara 13 prikaza
'Sanja Ivekovic - Na barikadama, 2010, slideshow od 545 fotografija na 10 monitora '
Foto: 'Terry Fincher'

Među 140 likovnih i medijskih umjetnika iz trideset zemalja svijeta, djela kojih su izložena na 8. Gwangju bijenalu u Seulu, i zagrebačka je umjetnica Sanja Iveković. Na toj najvećoj smotri suvremene umjetnosti u Aziji publika će idućih mjeseci moći vidjeti njezin rad “Na barikadama” sastavljen od 545 fotografskih portreta ljudi kojih se lica kao slideshow projekcija vrte neprestano na čak deset monitora. Kako je rekla Sanja Iveković, dala je radove za bijenale, no žao joj je što nije mogla ići na otvaranje te važne svjetske izložbe.  

Ovogodišnji Gwangju bijenale mladi je talijanski selektor Massimiliano Gioni koncipirao kao priču o ljudima i slikama ljudi u glavnoj temi s naslovom “10.000 života”. Slike su tu materijal za studije različitih slučajeva. Tema je izgrađena prema epskom književnom djelu “Maninbo” (Ten Thousand Lives) najpoznatijega korejskog pisca 20. stoljeća Co Una. On je od 1980. godine za dvogodišnjega boravka u zatvoru (zbog optužbi za sudjelovanje u revoluciji), da prikrati vrijeme, počeo opisivati sebi bliske ljude. Poslije je u 30 knjiga stvorio više od 5600 portreta. Opisao je svaku osobu koju je u životu sreo, svoje djetinjstvo i najbliže, pa i mnoge povijesne ličnosti.

 

Od poznatijih suvremenih autora na ovoj izložbi posvećenoj ljudima bit će, među ostalima, izložena djela slavnoga Amerikanca Jeffa Koonsa, Carstena Höllera (čiji je Tobogan u MSU), Cindy Sherman, Laurie Simmons, Dietera Rotha, Marie Lassnig, Brucea Naumana, Haruna Farockog, Jeana Fautriera, Leonarda Katza, Rabiha Mroue, Toula Slenga i brojnih azijskih autora i grupa te cjeline koje su izabrane iz brojnih fotografskih studija. Među fotografijama bit će izložena ona Paula Fuscosa koja prikazuje ljude koji stoje uza željezničku prugu u stavu mirno ili mašu dok se vlakom prevozi mrtvo tijelo ubijenoga američkoga predsjednika Bobbyja Kennedyja. Tu je i rad Teddy Bear Project Kanađanke Ydesse Hendeles koja je stvorila seriju s više od tri tisuće fotografija ljudi koji drže “medeke”, a među njima će biti i crno-bijela fotografija zaigranog filozofa Waltera Benjamina.

 

– Izložba pokazuje zbog čega volimo slike, zašto ih stvaramo i ostavljamo iza sebe, kaže Massimiliano Gioni, umjetnički direktor 8. Gwangju bijenala. Pokazuju se te slike poput tradicionalnih galerija portreta, ali i kao višefunkcionalni obiteljski albumi. To je ujedno i priča o slikarima koji slikaju, o stvaralaštvu, o slici koja je moguća u beskrajnim metamorfozama: od nadgrobnog spomenika, sve do marketinga i religijskih ikona, te slike koja je ogledalo nas samih i projekcije naših želja.

 

– Zaklada Gwangju bijenala kao organizator izložbe dala je Massimilianu Gioniju povjerenje kao jednom od istaknutih mladih kustosa koji imaju potencijal i mogu prekrojiti međunarodni umjetnički krajolik u 21. stoljeću. Gioni pokazuje inventivnost u obje ustanove koje vodi – Trussardi Foundation i The New Museum (NY). Ta je inventivnost na ovoj tematskoj (genre) izložbi Gwangju bijenala okupila autore iz najrazličitijih zemalja svijeta, komentirao je Yongwoo Lee, predsjednik Uprave Gwangju bijenala. A upravo je Yongwoo Lee, autor dviju monografija o Nam June Paiku, ocu videoumjetnosti, veliki prijatelj Hrvatske koji sve više poziva hrvatske umjetnike na tu prestižnu svjetsku smotru suvremene umjetnosti. Među 140 likovnih i medijskih umjetnika iz trideset zemalja svijeta, djela kojih su izložena na 8. Gwangju bijenalu u Seulu, i zagrebačka je umjetnica Sanja Iveković. Na toj najvećoj smotri suvremene umjetnosti u Aziji publika će idućih mjeseci moći vidjeti njezin rad “Na barikadama” sastavljen od 545 fotografskih portreta ljudi kojih se lica kao slideshow projekcija vrte neprestano na čak deset monitora. Kako je rekla Sanja Iveković, dala je radove za bijenale, no žao joj je što nije mogla ići na otvaranje te važne svjetske izložbe.

 

Ovogodišnji Gwangju bijenale mladi je talijanski selektor Massimiliano Gioni koncipirao kao priču o ljudima i slikama ljudi u glavnoj temi s naslovom “10.000 života”. Slike su tu materijal za studije različitih slučajeva. Tema je izgrađena prema epskom književnom djelu “Maninbo” (Ten Thousand Lives) najpoznatijega korejskog pisca 20. stoljeća Co Una. On je od 1980. godine za dvogodišnjega boravka u zatvoru (zbog optužbi za sudjelovanje u revoluciji), da prikrati vrijeme, počeo opisivati sebi bliske ljude. Poslije je u 30 knjiga stvorio više od 5600 portreta. Opisao je svaku osobu koju je u životu sreo, svoje djetinjstvo i najbliže, pa i mnoge povijesne ličnosti.

 

Od poznatijih suvremenih autora na ovoj izložbi posvećenoj ljudima bit će, među ostalima, izložena djela slavnoga Amerikanca Jeffa Koonsa, Carstena Höllera (čiji je Tobogan u MSU), Cindy Sherman, Laurie Simmons, Dietera Rotha, Marie Lassnig, Brucea Naumana, Haruna Farockog, Jeana Fautriera, Leonarda Katza, Rabiha Mroue, Toula Slenga i brojnih azijskih autora i grupa te cjeline koje su izabrane iz brojnih fotografskih studija. Među fotografijama bit će izložena ona Paula Fuscosa koja prikazuje ljude koji stoje uza željezničku prugu u stavu mirno ili mašu dok se vlakom prevozi mrtvo tijelo ubijenoga američkoga predsjednika Bobbyja Kennedyja. Tu je i rad Teddy Bear Project Kanađanke Ydesse Hendeles koja je stvorila seriju s više od tri tisuće fotografija ljudi koji drže “medeke”, a među njima će biti i crno-bijela fotografija zaigranog filozofa Waltera Benjamina.

 

– Izložba pokazuje zbog čega volimo slike, zašto ih stvaramo i ostavljamo iza sebe, kaže Massimiliano Gioni, umjetnički direktor 8. Gwangju bijenala. Pokazuju se te slike poput tradicionalnih galerija portreta, ali i kao višefunkcionalni obiteljski albumi. To je ujedno i priča o slikarima koji slikaju, o stvaralaštvu, o slici koja je moguća u beskrajnim metamorfozama: od nadgrobnog spomenika, sve do marketinga i religijskih ikona, te slike koja je ogledalo nas samih i projekcije naših želja.

 

– Zaklada Gwangju bijenala kao organizator izložbe dala je Massimilianu Gioniju povjerenje kao jednom od istaknutih mladih kustosa koji imaju potencijal i mogu prekrojiti međunarodni umjetnički krajolik u 21. stoljeću. Gioni pokazuje inventivnost u obje ustanove koje vodi – Trussardi Foundation i The New Museum (NY). Ta je inventivnost na ovoj tematskoj (genre) izložbi Gwangju bijenala okupila autore iz najrazličitijih zemalja svijeta, komentirao je Yongwoo Lee, predsjednik Uprave Gwangju bijenala. A upravo je Yongwoo Lee, autor dviju monografija o Nam June Paiku, ocu videoumjetnosti, veliki prijatelj Hrvatske koji sve više poziva hrvatske umjetnike na tu prestižnu svjetsku smotru suvremene umjetnosti.

Svečano otvorenje poslovnice Eurospina u Požegi
opoziv proizvoda
Zbog pesticida se s hrvatskih polica povlače popularne grickalice: Evo kako do povrata novca
Zaklada Novo Sutra
ONI MOGU SVE
Čudotvorna terapija pomoću konja odsad će biti moguća u svim vremenskim uvjetima
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.