Nije lako, ali je ipak moguće objasniti kako koreograf i redatelj Leo Mujić "sklapa" svoje velike narativne balete, kako ih on sam zove. On do najsitnijeg detalja prouči priču kojom se bavi, a zatim istinski uđe pod kožu svakom važnom liku u toj priči, ali i epohi kojom se bavi. To znači da je na početku svog posla povjesničar umjetnosti, književni kritičar i psiholog, jer njemu je važno (možda i najvažnije) ono neizrečeno, nenapisano. On promišlja svaku emociju, motiv, potez... svaki suodnos likova kojima se bavi. Kada sumira sve to, svakom svom liku pronađe jedinstveni plesni jezik, onaj koji očara gledatelje u solo točkama i duetima, a zatim ugođaj, atmosferu, čak i društveni značaj priče sumira u velikim ansambl plesnim scenama. Zbog toga su njegovi veliki narativni baleti, poput "Ane Karenjine", "Glembajevih", "Ponosa i predrasuda" i "Hamleta", da spomenemo samo one koji su nastali u Baletu HNK Zagrebu, svi od reda veliki hitovi za čije se izvedbe traži ulaznica više. Njegova je reputacija danas takva da su ulaznice za sve izvedbe "Hamleta", baleta koji je prvi put radio 2023. godine u Zagrebu, rasprodane prije premjere. A zbog scene baletne smrti Ofelije ili pak načina na koji je barunica Castelli smotala Leonea među svoja koljena mora mu se priznati da je stanju nadigrati dramske izvedbe tih djela, ma koliko besprijekorne one bile.
U baletu nam ne trebaju teorije zavjere, stvari su onakve kako izgledaju
Koreograf i redatelj velikih narativnih baleta za čije se izvedbe traži ulaznica više, poput 'Ane Karenjine', 'Glembajevih', 'Ponosa i predrasuda', 'Hamleta', s kojima osvaja i svjetske pozornice, s Baletom HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci postavlja balet 'Pepeljuga', čija se premijera očekuje 26. travnja
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.