Objavljeno vijesti danas: 4
Predstavljen program

U 7 pulskih dana prikazat će 14 domaćih igranih filmova

68th Cannes Film Festival - Zvizdan PhotocallDalibor Matanic, Nives Ivankovic, Tihana Lazovic, Goran Markovic and Dado Cosic, attending the Zvizdan - The High Sun photocall taking place during the 68th Festival de Cannes held at the Palais des Festivals,
11.06.2015.
u 15:23

U selekcijskim kriterijima možda najbolje govori podatak da u program nije uvršten dugometražni igrani film "Otok ljubavi" Jasmile Žbanić

Mislim da je prošlogodišnja odluka da u selekciju uvrštavamo sve vrste dugometražnih filmova bila pun pogodak i da zato ove godine imamo, prema mojem mišljenju, najbolji program u posljednjih deset godina – izjavio je Hrvoje Pukšec, predsjednik Umjetničkog savjeta (uz članove Mikea Downeyja i Tanju Miličić), na jučerašnjem predstavljanju nacionalnog i međunarodnog programa 62. filmskog festivala u Puli.

U Hrvatskom programu prijavljeno je 28 dugometražnih filmova, a izabrano je njih 14: igrani filmovi „Zvizdan" Dalibora Matanića, „Ti mene nosiš" Ivone Juke, „Takva su pravila" Ognjena Sviličića, „Svinjari" Ivana Livakovića, „Ljubav ili smrt" Daniela Kušana, „Imena višnje" Branka Schmidta, dokumentarci "Djeca tranzicije" Matije Vukšića, „Goli" Tihe Gudac, „Potrošeni" Boruta Šeparovića, „Rakijaški dnevnik" Damira Čučića i drugi.

Na opasku o relativno malom broju premijernih naslova, Pukšec je izjavio da pulski festival ne inzistira na ekskluzivitetu jer je jasno da redatelji igranih filmova radije love svjetske premijere na nekim od stranih festivala (kao lani Sviličić, a ove godine Zrinko Ogresta koji nije prijavio svoj najnoviji film „S one strane"), dok je shvatljivo da dokumentarci imaju jako dobru odskočnu dasku u ZagrebDoxu.

Od 47 prijavljenih kratkih filmova izabrano je 16 naslova: „Da je kuća dobra, i vuk bi je imao" Hane Jušić, „Soba s kosim pogledom" Davora Žmegača, „Šake" Jasne Nanut, „Vrlo kratki izlet" Igora Bezinovića, „Pura" Ivana Veljače i drugi.

O selekcijskim kriterijima možda najbolje govori podatak da u program nije uvršten dugometražni igrani film „Otok ljubavi" Jasmile Žbanić, film koji doista nije na razini dobitnice Zlatnog medvjeda, ali bi prethodnih godina s obzirom na to da je riječ o hrvatskoj produkciji sigurno bio uvršten u program zbog popunjavanja kvote i poštovanja prema autorici.

U međunarodnom programu bit će prikazano 14 dugometražnih filmova: ovogodišnji dobitnik canneske Zlatne palme „Dheepan" Jacquesa Audiarda, dobitnik Kristalnog globusa iz Karlovyh Vary „Corn Island" Georgea Ovashillija, pobjednik berlinskog festivala za najbolji debi „600 Miles" Gabriela Ripsteina i drugi. Ovogodišnji festival trajat će od 18. do 25. srpnja – sveden je, dakle, na sedam dana, za razliku od dosadašnja dva tjedna, a organizatori će naknadno objaviti satnicu te koji će naslovi otvoriti i zatvoriti festival.

>> Matanićev 'Zvizdan' osvojio nagradu žirija u programu 'Un Certain Regard'