Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

Tinejdžeri uz jeans sada nose Bućana, Knifera i Kipkea

U sigurnim rukama modne kreatorice i dizajnerice Lidije Fištrek, 20-ak polaznika tinejdžerske dobi izrađivalo je svoje majice u sklopu prve radionice pod naslovom Umjetnost za odjenuti.
10. siječnja 2010. u 16:21 0 komentara 11 prikaza
MSU
Foto: Antonio Bronić / Pixsell

Tko ne bi poželio nositi majicu sa svojim crtežom ili slikom? Onu bijelu T-shirt majicu na kojoj je otisnuta osobna kreacija ili poruka? Takvo je prvo iskustvo kreiranja vlastitih majica doživjelo protekloga vikenda u novom zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti dvadesetak polaznika tinejdžerske dobi pokazujući kako suvremena umjetnost može biti inspirativna za nove kreacije.

U sigurnim rukama modne kreatorice i dizajnerice Lidije Fištrek, mladi kreativci izrađivali su svoje majice u sklopu prve radionice pod naslovom Umjetnost za odjenuti (Art 2 Wear). Cijeli se program pedagoških radionica održava u ciklusu Edukacije koji se, prema riječima više kustosice Nade Beroš otvorenjem nove zgrade duhovito naziva Kod kuće je najgore, kako je to satirički izrekao čuveni književnik Ephraim Kishon.

Dok su u subotu razgledali dio stalnoga postava MSU “Zbirki u pokretu“ i temperom oslikavali svoj rad koji je kasnije voditeljica Lidija Fištrek fotografirala, računalno skenirala i priredila putem folije preslikača za tiskanje na majicama, u nedjelju nije bilo kraja oduševljenju kad se slika pojavila na bijeloj podlozi majice koju je svatko sebi donio da bi je u Muzeju pretvorio u umjetničko i modno autorsko djelo. A obično glačalo pomoglo je u finalizaciji slike i njezinu fiksiranju na pamučnoj podlozi.

- Naša je ideja spojiti doživljaj muzejskoga djela s ready-made predmetom, u ovom slučaju s običnom nosivom majicom. Nismo išli na novi rad, već su polaznici obišli MSU, zapamtili radove primjerice Borisa Bućana, Julija Knifera, Josefa Beuysa, Brace Dimitrijevića, Željka Kipkea, Marina Tartaglie i oslikali svoj motiv. Vidimo da suvremena umjetnost ne mora biti bauk, radovi se mogu slobodno reinterpretirati crtežom, slikom, sloganom. Sve oko nas je fluidno, kao i sama moda, kaže Lidija Fištrek.

Da majice budu najbolje, pomogle su i volonterke Iva Divić, Tina Bačić, Mirna Šaban i Tihana Puc.

Samobor: Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio tvrtku Nord Product
SVE POZNATIJI HRVATSKI PROIZVOĐAČ
Hrvatske mobilne kuće izdrže na -25°C, a izvoze ih i u Skandinaviju: 'Sve je domaći proizvod'
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.