Naslovnica Kultura Glazba

Ratni Zagreb učinio me pravim dirigentom

Sa samo trideset godina 1990. preuzeo je kormilo našeg orkestra, a danas je direktor tokijske nacionalne opere
09. studenoga 2018. u 09:17 0 komentara 254 prikaza
Kazushi Ono
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Maestro Kazushi Ono stari je prijatelj i zauvijek jedan od najomiljenijih bivših šefova-dirigenata Zagrebačke filharmonije. Zato je svaki njegov ponovni dolazak pravo veselje za publiku i orkestar, pa tako i večerašnji koncert, 9. studenog, u Lisinskom u filharmonijskom Crvenom ciklusu.

Veliki pothvat Mahlerovu Osmu simfoniju izvode samo najambiciozniji

Ali, uz uobičajeno zadovoljstvo ponovnim boravkom u Zagrebu, maestro Ono ovaj put nam je na poseban način otvorio dušu opisujući dubinu svoje veze s Hrvatskom.

Kazushi Ono | Autor : Jurica Galoic/PIXSELL Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Nije to samo zbog dragih prijatelja, lijepih uspomena i činjenice da je upravo ovdje prvim stalnom angažmanom prije trideset godina počela njegova karijera.

Iza njega su veliki orkestri, Metropolitan, Scala, dva Grammyja, a u međuvremenu je pozicijama muzičkog direktora Simfonijskog orkestra Barcelone i Tokijskog metropolitanskog simfonijskog orkestra dodao i dužnost umjetničkog direktora Tokijske nacionalne opere.

Zagrebačka filharmonija Zagrebačka filharmonija Prvoklasni nastup prvoklasnih umjetnika

- Naravno, svi ti uspjesi mene kao glazbenika čine sretnim, ali, svi moji ideali i ideje koje sam oduvijek kao umjetnik želio dati svijetu povezani su zauvijek sa Zagrebom i svime što sam ovdje doživio, osobito u onim teškim ratnim godinama. Ljudi su tada hrlili na koncerte kao nikada ranije, dvorana je uvijek bila puna, a emocije i ovacije glasnije nego inače. Ljudi su u glazbi i koncertima tražili i nalazili potvrdu svog ljudskog dostojanstva, a posebna energija strujala je između orkestra i publike. Bilo je to pravo stvaralačko ozračje i taj osjećaj mene i dan danas nosi, gdje god bio. Zbog svega toga kažem da je Zagreb mjesto mog umjetničkog porijekla, grad u kojem sam se kao glazbenik i dirigent rodio i bio stvoren – ispričao nam je maestro Ono.  

Doista, u ovom crnilu koje često zna prevladati ne samo oko nas, nego i u nama, lijepo je pogledati Zagreb i Hrvatski očima ne stranca, nego nekog našeg koji nam se redovito vraća iz svijeta.

Gabi Novak Dva glasa i dva klavira Bila je to posveta radu Arsena Dedića, Kornelija Kovača, Đorđa Novkovića...

Silno iznenađenje za maestra Onoa ovaj put je predstavljalo već samo slijetanje u Zagreb jer nije imao pojma da je u međuvremenu izgrađena nova zračna luka. Podjednako je sretan s napretkom pomlađene Zagrebačke filharmonije, a osobito povećanjem broja članova orkestra.

- U svijetu je to danas vrlo rijetko da se orkestri šire i razvijaju, jer posvuda se kapaciteti i materijalne mogućnosti samo smanjuju – pohvalio je maestro Ono Zagreb i Zagrebačku filharmoniju, istaknuvši dobru atmosferu za ozbiljan rad i sjajne soliste, vođe dionica.

Maestro Ono je rado prihvatio prijedlog da ovaj put dirigira Beethovenov Peti klavirski koncert s mladim sjajnih hrvatskim pijanistom Ivanom Krpanom, a onda mu se učinila dobrom kombinacija brojeva pet i deset, pa je za drugi dio odabrao Desetu simfoniju Dmitrija Šostakoviča, skladanu nakon Staljinove smrti.  

- Šostakovičev život i djela obilježena su temeljnim pitanjima: što je umjetnost, što je ljudski život i u kakvom su međusobnom odnosu. To se osobito odnosu na Desetu simfoniju koju sam baš zato ovaj put odlučio izvesti u Zagrebu, zbog svih tih dubokih stvari koje će me zauvijek čvrsto povezivati s ovim gradom, orkestrom i publikom – zaključuje maestro Ono poziv na koncert.

Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.