Doživimo li ga kao pokušaj oslikavanja stanja psihički poremećenog pojedinca i njegovih halucinacija uzrokovanih jednogodišnjom nesanicom koja je pak posljedica grižnje savjesti zbog počinjenog zlodjela, "Nestajanje" možemo ocijeniti zanimljivom psihološkom dramom dobro pogođenog očajničkog ugođaja paranoidnog beznađa i bezizlaznog sivila u koje se pretvorio svijet usamljenog, zastrašujuće mršavog tvorničkog radnika Trevora Reznika nastanjenog u neidentificiranom industrijskom gradu.
S druge strane, tu je svojevrsna krimi-priča utemeljena na zagonetnosti otkrivanja događaja koji su dotičnog doveli do takvog stanja poluegzistencije. Nakon što se njezini končići raspetljaju, može nam se učiniti da je sve što smo vidjeli isprazna konstrukcija koja je sama sebi svrhom. U tom svjetlu, nesimpatično će odzvoniti i povremeno oslanjanje na klišeje među kojima je i onaj s prostitutkom zlatna srca.
Ipak, odlučimo li donekle zanemariti logiku, što film djelomično dopušta pa i traži, te cjelinu prihvatiti kao vizualizaciju noćne more na javi jednog neispavanog hodajućeg kostura, u "Nesanici" ćemo pronaći podosta razloga za zadovoljstvo. Ponajprije u iznimno uvjerljivoj izvedbi i pojavi Christiana Balea koji je za potrebe filma smršavio na jezovitih "kost i koža" izgled od 54 kg, zatim dobrom izboru i glumi ostalih glumaca, dosljednom i vještom zamućivanju granice između stvarnosti i zamišljaja te uspješnom konačnom dojmu naglašene neugode prouzročene manje izravnim prikazom gadosti, a više sklopovima slike, zvuka i sadržaja.