Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Lana Kos zna kako se pjeva i kako se umire na opernoj pozornici

Publika u zagrebačkom HNK bila je do suza dirnuta tužnom sudbinom Puccinijeve Mimi
25. listopada 2011. u 15:57 2 komentara 17 prikaza
'kos3_nnn_kul_251011'
Foto: 'Sasa A.Novkovic '

Primadone na pozornici često umiru, a uspjeh ovisi i o tome koliko se za njima plače. Kad se umire uz glazbu Puccinija, čije note znaju otključati emocije, zadatak se može činiti i lakim. Krivo! Glazba je samo ključanica, a ključ je u glasu i glumi umiruće heroine. Malo što u kazalištu toliko frustrira kao operna smrt koja nikoga ne dirne.

Triput umrla

Ove sam godine tri put gledao kako na pozornici umire Lana Kos: u Mariboru kao Guonodova Julija, u veronskoj Areni kao Verdijeva Violetta Valéry i preksinoć, u ponedjeljak, napokon i na pozornici zagrebačkog HNK, kao Puccinijeva Mimi. S još uvijek svježim sjećanjem na riječku Luciju di Lammermoor, usuđujem se napisati: ova mlada, samosvjesna, snažna i rasna umjetnica prava je gospodarica opernog života i smrti.

Naša sredina još uvijek ima predrasude prema muškim, a još više kritičarskim suzama, pa ću izaći iz prvog lica, pozvati se na publiku oko sebe i reći da je Mimi preksinoć u gledalištu HNK bila dostojno oplakana. To je, naravno, u prvom redu zasluga uvjerljivosti Lane Kos i njena moćnog i zdravo postavljenoga glasa. Njezine su glazbene rečenice žive, a značenje i djelovanje im pojačava na pravim mjestima pravim bojama i drhtajima. Ali, treba pohvaliti i čitav ansambl predstave "La Boheme", koja ne blijedi u prvom redu zato što to ne dopušta dirigent Josip Šego održavajući na visini orkestar. Rodolfa je junački iznio Stjepan Franetović, Luciano Batinić i Alen Ruško već su prokušani Colline i Schaunard, a odlični su gosti stigli i iz Beograda: Snežana Savičić-Sekulić, čiju Musettu pamtimo još od 2007. iz Splita, te mladi bariton Marko Kalajanović kao Marcello.

Dostojno posvete

Sve skupa, a osobito Mimi Lane Kos, bilo je dostojno posvete ove predstave 90. rođendanu velike Sene Jurinac, koja je upravo kao Mimi 1942. debitirala na zagrebačkoj pozornici.

Hrvatski ratni brod nove generacije
STOŽERNI BROD HRM-a
Ekskluzivno: Kako će izgledati hrvatski ratni brod nove generacije
Rovinj: U Grand Park Hotelu održan 8. Susret guvernera i bankara
ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
HUB otvorio natječaj za programe financijske pismenosti: Nagrade do 10.000 kuna
  • dinosaurxx:

    Čim dotični kritičar spominje da je već tri puta ove godine gledao kako na pozornici umire dotična sopranistica, odmah cijela priča dobiva sumnjivi okus. Uostalom, zašto nije izašla kritika o premijernoj, nego o trećoj postavi?! Sramota da se na ovakav ... prikaži još! način odaje \"počast\" Seni Jurinac.

  • Alfonz:

    Evo jednog srcedrapajučeg članka Pufuka novinara....Nastavlja se melodramatizam pisanja, bez ikakve želje da nas takozvani kritičar uvede u meritum opernog događanja....Nadam se da Pufuk novinar neće doči na ideju da razgovara s Senom Jurinac, jer bi naša najveća operna pjevačica ... prikaži još! svih vremena odmah pobjegla od njegovih glupih pitanja...Što ovo večernjem listu treba