Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Glazba

Lana Kos zna kako se pjeva i kako se umire na opernoj pozornici

Publika u zagrebačkom HNK bila je do suza dirnuta tužnom sudbinom Puccinijeve Mimi
25. listopada 2011. u 15:57 2 komentara 12 prikaza
'kos3_nnn_kul_251011'
Foto: 'Sasa A.Novkovic '

Primadone na pozornici često umiru, a uspjeh ovisi i o tome koliko se za njima plače. Kad se umire uz glazbu Puccinija, čije note znaju otključati emocije, zadatak se može činiti i lakim. Krivo! Glazba je samo ključanica, a ključ je u glasu i glumi umiruće heroine. Malo što u kazalištu toliko frustrira kao operna smrt koja nikoga ne dirne.

Triput umrla

Ove sam godine tri put gledao kako na pozornici umire Lana Kos: u Mariboru kao Guonodova Julija, u veronskoj Areni kao Verdijeva Violetta Valéry i preksinoć, u ponedjeljak, napokon i na pozornici zagrebačkog HNK, kao Puccinijeva Mimi. S još uvijek svježim sjećanjem na riječku Luciju di Lammermoor, usuđujem se napisati: ova mlada, samosvjesna, snažna i rasna umjetnica prava je gospodarica opernog života i smrti.

Naša sredina još uvijek ima predrasude prema muškim, a još više kritičarskim suzama, pa ću izaći iz prvog lica, pozvati se na publiku oko sebe i reći da je Mimi preksinoć u gledalištu HNK bila dostojno oplakana. To je, naravno, u prvom redu zasluga uvjerljivosti Lane Kos i njena moćnog i zdravo postavljenoga glasa. Njezine su glazbene rečenice žive, a značenje i djelovanje im pojačava na pravim mjestima pravim bojama i drhtajima. Ali, treba pohvaliti i čitav ansambl predstave "La Boheme", koja ne blijedi u prvom redu zato što to ne dopušta dirigent Josip Šego održavajući na visini orkestar. Rodolfa je junački iznio Stjepan Franetović, Luciano Batinić i Alen Ruško već su prokušani Colline i Schaunard, a odlični su gosti stigli i iz Beograda: Snežana Savičić-Sekulić, čiju Musettu pamtimo još od 2007. iz Splita, te mladi bariton Marko Kalajanović kao Marcello.

Dostojno posvete

Sve skupa, a osobito Mimi Lane Kos, bilo je dostojno posvete ove predstave 90. rođendanu velike Sene Jurinac, koja je upravo kao Mimi 1942. debitirala na zagrebačkoj pozornici.

Advent u Zagrebu
Adventska karta
Gdje je najbolje partijati s ekipom, koja mjesta kriju najbolju zabavu za klince, a doznajte i gdje počastiti poslovne partnere
  • dinosaurxx:

    Čim dotični kritičar spominje da je već tri puta ove godine gledao kako na pozornici umire dotična sopranistica, odmah cijela priča dobiva sumnjivi okus. Uostalom, zašto nije izašla kritika o premijernoj, nego o trećoj postavi?! Sramota da se na ovakav ... prikaži još! način odaje \"počast\" Seni Jurinac.

  • Alfonz:

    Evo jednog srcedrapajučeg članka Pufuka novinara....Nastavlja se melodramatizam pisanja, bez ikakve želje da nas takozvani kritičar uvede u meritum opernog događanja....Nadam se da Pufuk novinar neće doči na ideju da razgovara s Senom Jurinac, jer bi naša najveća operna pjevačica ... prikaži još! svih vremena odmah pobjegla od njegovih glupih pitanja...Što ovo večernjem listu treba