Nova komedija Teatra Rugantino

Knjigovođe su kroničari današnjeg svijeta, a nekima su knjige čisti horor

"Pustolovine kreativnih knjigovođa"
Igor Kralj/PIXSELL
06.02.2025.
u 10:31

Teatar Rugantino u nedjelju izvodi svoju novu komediju autora Ivana Vidića, “Pustolovine kreativnih knjigovođa”, a uloge tumače Gordana Gadžić i Filip Vidović, prvi put zajedno na kazališnoj sceni

Lako se nasmijati naslovu nove komedije Teatra Rugantino, koja će premijeru imati u nedjelju, 9. veljače, u Maloj dvorani Lisinski. Autor Ivan Vidić u “Pustolovinama kreativnih knjigovođa” naš svijet predstavlja kroz ekonomske teorije, a svoju je priču izgradio na krilima dvoje likova, majke, doktorice ekonomije i njezina sina koji silom prilika radi s njom u knjigovodstvenom servisu. Glume ih mama i sin, Gordana Gadžić i Filip Vidović, a režira Slađana Kilibarda.

– Knjigovođe su kroničari današnjeg svijeta – kaže Ivan Vidić i objašnjava:
– Neke istine koje su tajne ili se takvima nama predstavljaju, riješe se kopanjem po knjigama. Iz knjige računa se lako i plastično može rekonstruirati stvarnost jer su one, osim za pokazivanje i idealno mjesto za skrivanje. One zapravo imaju razne žanrove, od onih u žanru realizma do onih u žanru fantastike, a horor je ukupni dojam. Iz naše bliže i daljnje povijesti poznato je da neki ugledni poduzetnici knjige vode kao dječje slikovnice, a neki drugi od njih rade neprobojnu matematiku. I tako kroz metaforu knjigovođa pokušavam objasniti svijet.

No, naš ugledni dramatičar u novom djelu progovara i o obitelji te kaže kako knjigovodstvo često i jest obiteljski posao u kojem se jedan “talent” prenosi kroz generacije. Da nam nije otkrio detalje priče, rekao je da je mlađi knjigovođa očito talent naslijedio od drugog roditelja pa je on tako u tu igru brojeva upisao i svojevrsnu genetiku. Zanimalo ga je rađaju li se ljudi pokvareni ili takvi postaju, kao i koliki je utjecaj društva na razvoj svakog od nas, kako mentalni tako i financijski. Dok govori o ekonomiji jasno je da ju je itekako proučio i da ga zanima, dok se Gordana Gadžić “žali” kako zbog toga ima stranicu teksta koju je jedva memorirala. To je priča o slavnim ekonomistima svijeta, o kojima njezin lik piše knjigu, dok mašta o tome kako će joj sin dobiti posao u Narodnoj banci jer to je, po njoj, prvi korak ka Svjetskoj banci i Međunarodnom monetarnom fondu.

Kako je režirati ekonomiju, pitali smo Slađanu Kilibardu, koja prvi put režira u Rugantinu, a ona kaže:
– Nije lako, pogotovo nije lako režirati Ivana Vidića. Njegovi likovi imaju specifičnu rečenicu, djelo je u specifičnom žanru i najviše smo se borili s time da ga dramaturški dovedemo u oblik koji će biti prijemčiv za putujući teatar, koji gleda različita publika i veliki broj ljudi. Ona djela Ivana Vidića zove pametnim komedijama u kojima treba čitati i ono što se nalazi iza rečenica koje likovi izgovaraju, a u kojima nema puno vremena za razvoj situacije i likova te se unutar jedne scene treba pokazati i metafora nečega što vodi prema kraju. Iako smo razgovarali samo pet dana prije premijere, redateljica je priznala da ne zna kako će publika primiti ovu komediju, ali i da je sigurna da će ona biti osvježenje na teatarskoj sceni. Otkrila je pri tome kako ovo, u odnosu na prošle Vidićeve komade, nije čisti realizam, već su likovi malo “pomaknuti”, a po njoj je kvaliteta upravo u toj pomaknutosti koja daje jedan novi svijet.

Na pitanje kako je biti knjigovotkinja, Gordana Gadžić spremno, i kroz smijeh, odgovara kako je ona doktorica znanosti, koja, eto, ima knjigovodstveni servis:
– Njezina ambicija je njezin sin i njegova velika, međunarodna karijera, kaže.
Naravno, svi je pitaju i kako je prvi put glumiti sa sinom i kaže da, iako svi očekuju neki spektakularni odgovor, da je njoj to sasvim prirodno. Za Filipa kaže da je tvrdoglav i da ima situacija u kojima se ne slože oko nekog rješenja, jer nije od glumaca koji će, kako kaže, “poslušati mamu”.

Filip Vidović na pitanje kako je raditi s majkom kao partnericom na sceni i pri tome biti tvrdoglav, odgovara:
– Divno, doma bih dobio po tamburi, ovdje ne mogu. No, on posve ozbiljno govori o ulozi kroz koju se otkriva kako danas žive mlade generacije, zagledane u društvene mreže i lažan svijet koji im se servira. Svi sugovornici kažu da publika neće dobiti rješenje za prazne novčanike, ali će se dobro zabaviti uz obitelj koja se igra tako da izračunava kamate.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije