Naslovnica Kultura Film

Filmaši moraju shvatiti da ne možemo igrati sve što postoji

Umjetnički direktor Dana hrvatskog filma Željko Luketić objašnjava kriterije po kojima je slagan ovogodišnji program
03. travnja 2015. u 13:51 0 komentara 704 prikaza
09.12.2014., Zagreb - Glazbeni producent Zeljko Luketic.  Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

Objava programa 24. Dana hrvatskog filma, koji će se od 23. do 26. travnja prvi put održati s novim produkcijskim i umjetničkim vodstvom, izazvala je komešanje u dijelu filmske zajednice jer selekciju nisu prošli neki od najuspješnijih recentnih dokumentaraca, od Factumovih filmova "Goli" Tihe K. Gudac i "Djeca tranzicije" Matije Vukšića do "Lijepo mi je s tobom, znaš" Eve Kraljević u produkciji Hulahopa.

– Podržavamo ih i raduju nas njihovi uspjesi, ali suočeni s pitanjem hoćemo li prikazati šest kratkometražnih dokumentaraca ili tri duga, od kojih su neki već imali distribuciju ili su prikazani na televiziji, odlučili smo se za prvu opciju. Vjerujem da to autorima nije drago, ali moramo poštovati želju publike da vidi i neke druge, dosad neprikazane stvari – kaže nam novi umjetnički direktor DHF-a Željko Luketić naglašavajući da je prošlo vrijeme u kojima su Dani mogli prikazati sve što je u jednoj godini snimljeno, pa će u novoj shemi prednost imati nova autorska imena i premijerni naslovi.

Sve veća produkcija

– Dani se trenutačno nalaze u nezahvalnom položaju između nacionalnog i komercijalnog festivala. Financiramo se putem javnih natječaja kao festivali poput ZagrebDoxa i ZFF-a, ali, za razliku od njih, ne naplaćujemo ulaznice. I dok je naš budžet još uvijek malen, domaća je produkcija posljednjih godina nabujala pa bismo morali trajati bar tjedan dana da prikažemo sve što je u jednoj godini snimljeno – objašnjava nam Luketić naglašavajući da su predstavnici filmskih udruga koje čine vijeće DHF-a donijeli jednoglasnu odluku da je baš njihov prijedlog razvoja te revije u format festivala sažetog programa najbolji te da su tako i dobili zeleno svjetlo za organizaciju Dana.

– Dio filmaša još ima romantičnu ideju o Danima kakvi su bili nekad, ali danas je u Hrvatskoj 55 festivala i siguran sam da će svaki film s minimalnom umjetničkom vrijednošću pronaći put do nekog od njih. Komercijalni festivali nisu nam konkurencija, naša je uloga da se nadopunjavamo – tvrdi Luketić.

Počeli su pregovori

Pitamo ga kakav je odnos Dana hrvatskog filma i Pule kao nacionalnog festivala, a on odgovara kako su počeli pregovore s Ministarstvom kulture da se regulira odnos ta dva festivala jer i Dani žele ući u sustav automatskog financiranja koji je zasad rezerviran za Pulu.

– Ne zaboravimo da je DHF osnovan s namjerom da se spasi tradicija Pule, koja se zbog ratnog djelovanja 1992. nije mogla održati. U međuvremenu se pojavom Motovuna dogodio bum nezavisnih festivala i vrijeme je da se stvori balans između Dana i Pule, da to budu dva nacionalna festivala, da Pula prikazuje dugometražnu igranu produkciju, a mi sve ostalo – najavio je Željko Luketić.

>> Dani hrvatskog filma ne žele najveće domaće dokumentarce

dostavljač
Zabavno i opasno
Iskustva hrvatskih dostavljača: 'Tražila je baš mene, imali smo što i vidjeti...'
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.