Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 3
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
HPB

Prvo su zatvorili račune i prodali potraživanja svojih klijenata, a sada im nude oprost manjih dugova i ukidanje naknada

HPB
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
1/2
02.03.2017.
u 11:51

Klijente još jednom pozivamo da što prije otvore račune kako bismo ubrzali isplate – stoji u priopćenju.

Hrvatska poštanska banka (HPB) u četvrtak je pozvala klijente čija su potraživanja prodana, a računi zatvoreni, zbog čega nekima nije moguće isplatiti mirovinu preko te banke, da u najbližoj poslovnici HPB-a ili u poštanskom uredu još danas otvore tekući račun kako bi im se omogućila isplata mirovine što prije, a najkasnije do 10. ožujka. 

"U povodu poteškoća nastalih u isplati mirovina i drugih primanja klijentima čija su potraživanja prodana, a računi zatvoreni, HPB poziva te klijente da u njima najbližoj poslovnici HPB-a ili u poštanskom uredu još danas otvore tekući račun. Banka će, prema dogovoru s Hrvatskim zavodom za mirovinsko osiguranje (HZMO), isplatu mirovina i drugih primanja na novootvorene račune omogućiti u najkraćem roku, najkasnije do 10. ožujka", navodi se u očitovanju HPB-a nakon informacija da neki građani u toj banci ne mogu doći do svojih mirovina jer su im, nakon što je banka prodala svoja loša potraživanja, zatvoreni svi redovni računi u HPB-u. 

Iz HPB-a najavljuju da svim klijentima koji su u postupku ovrhe, odnosno čiji su računi blokirani, ta banka neće naplaćivati naknade za vođenje računa. 

"Građani čije je potraživanje prodano fondu, a čiji je ukupni dug manji od 200 kuna, prema HPB-ovu dogovoru s fondom, bit će oslobođeni plaćanja duga", kažu u HPB-u.    

Izražavaju i žaljenje što je "došlo do nemogućnosti isplate mirovina nekim korisnicima prvog u mjesecu, kako je to uobičajena praksa HPB-a", unatoč tome što su, kako tvrde, "klijente obavijestili o prodaji njihovih potraživanja".   

"Klijente još jednom pozivamo da što prije otvore račune kako bismo ubrzali isplate", zaključuje se u objavi HPB-a.

Udruga Blokirani: Problemi s isplatom nekoliko tisuća mirovina

Udruga Blokirani upozorila je na problem mnogih korisnika koji su u blokadi, a koji su "ostali zatečeni jer nisu mogli podići novac sa svojih zaštićenih računa, uz obrazloženje da su im računi ugašeni".

Prema informacijama dostupnima toj Udruzi, Hrvatska poštanska banka sva svoja loša potraživanja prodala je tvrtki B2 Kapital i "bez obavijesti pogasila sve redovne račune blokiranih klijenata, tako da mirovinsko nije imalo gdje uplatiti novac, a Fina sukladno ovršnom nalogu transferirati ga na zaštićeni račun".

Korisnici su u banci dobili upute da otvore nove račune u bankama po izboru kako bi se mogla uspostaviti redovna isplata mirovina, navode iz te udruge.

U priopćenju, koje potpisuje glavni tajnik Udruge Blokirani Mario Strinavić, kaže se da im nije poznato o kojem je broju mirovina u ovom trenutku riječ, ali su gotovo sigurni "da se radi o nekoliko tisuća mirovina, što znači da će biti potrebno otvoriti i toliko novih računa, a za to je potrebno vrijeme".

Strinavić kaže kako se u ovom trenutku ne usudi "ni misliti koliko će se to vremenski odužiti, a novac je blokiranim građanima potreban jer je tu riječ uglavnom o umirovljeničkoj populaciji i svi oni žive s tisuću i nešto kuna, a neki i s manje".

"Zaprepašten sam činjenicom da se ovako nešto uopće može dogoditi i da blokirane građane u ovoj zemlji nitko ne štiti nego se, naprotiv, prema njima ponašaju kao prema kontejnerskim mačkama", zaključuje Strinavić u priopćenju.

I vijećnica u Gradskom vijeću Grada Vukovara Slavica Jelinić u četvrtak je upozorila da veliki broj građana ne može doći do svojih mirovina i invalidnina te drugih primanja jer im je HPB "zatvorio račune i prodao njihove dugove češkoj tvrtki koja namjerava zaposliti nekoliko desetaka ljudi u Hrvatskoj koji bi se bavili utjerivanjem i naplatom tih otkupljenih teže naplativih dugova".

Jelinić nadalje navodi kako se, iznenađeni ovim postupkom najveće banke u domaćem hrvatskom vlasništvu, koja je dobila suglasnost Hrvatske narodne banke (HNB-a), građani "s pravom pitaju je li moguće da im se bez njihove suglasnosti kao korisnika i vlasnika računa, bez ikakvog upozorenja ili najave ugasi račun, za čije otvaranje je potpisani dvostrani ugovor".

"Naime, iako nam nije nepoznato da su na hrvatskom tržištu već dulje vrijeme prisutne tvrtke koje se bave otkupom dugova i preuzimaju sva potraživanja od klijenata banaka (dužnika), kod građana se javlja neizvjesnost što mogu sutra očekivati i na koji način će biti zaštićeni od maltretiranja utjerivača dugova! S kojim će se to instrumentima naplate tvrtka koja je otkupila dugove pokušati naplatiti kada već banka ili njezini odvjetnici nisu uspjeli?", pita Jelinić u priopćenju i zaključuje: "Koje i kakve će biti posljedice ove prodaje dugova, teško je procijeniti, međutim, iskreno se nadam da će naše društvo u cjelini znati prepoznati krajnju granicu kako se prodajom dugova ljudi ne bi dogodilo da se prodaju i neki ljudski životi."

>> Vujčić: Banke će moći oprostiti dug i prije bankrota klijenta

>> Krajem 2016. u blokadi 327 tisuća građana i 30,9 tisuća tvrtki

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Azriel
Azriel
14:21 02.03.2017.

nije mi jasna ta fora sa zatvaranjem računa. Koliko znam račun je privatno vlasništvo, čak i ide u ostavinski raspravu. Kako banka onda bez pitanja može zatvoriti račun?

BM
branko.mihalic1
15:42 02.03.2017.

Eto kakvi ljudi vode banku nesposobni i još hrvatsku uzas

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije