Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 116
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
VEČERNJI BREVIJAR

Čija smo Crkva?

09.02.2008.
u 19:18

Jučer smo proslavili blagdan bl. Alojzija Stepinca, koji inače pada na današnji dan. Pomak proslave uvjetovali su liturgijski razlozi u kojima prednost ima prva korizmena nedjelja. Ovdje ipak o jučerašnjoj proslavi i oko nje.

Za proglašenje Stepinca blaženim nije bitno to da je bio nadbiskup i kardinal, a kamoli to da je bio Hrvat. Odlučujuće je bilo to da je Crkva u njegovu životu prepoznala mučeništvo zbog vjere u Isusa Krista. Upravo su mučeništvo i krepostan život bili ključ njegova proglašenja blaženim. Sve ostalo bi u usporedbi s tom činjenicom trebalo biti manje važno. Što vrijedi za sve svece vrijedi i za bl. Alojzija: nisu svi čini u njihovu životu bili sveti i stoga nisu vrijedni nasljedovanja i slavljenja.

Ono osobito i herojski kreposno Crkva prepoznaje kao svjedočanstvo njihova života, što je ujedno i milosna Božja snaga dana im u tim časovima, te to preporučuje vjernicima u pobožnost i nasljedovanje. Od časa kada netko postane blažen i svet, on pripada hagiografiji i liturgiji.

Vrijeme bi bilo da i bl. Alojzija Stepinca počnemo prihvaćati najprije i najvećma u njegovome svetačkome značenju, da mu se više molimo, u liturgiji zajedno zahvaljujemo Bogu i utječemo mu se, a da se s njega skinu naslage crkveno-političke interpretacije. Na žalost, ovo potonje ne uspijeva nam osobito dobro. I posljednja konferencija za novinare kardinala Bozanića, za koju se može reći da bi inače bila dobrodošla, čini se da je potvrdila da se od spomenute interpretacije nije odustalo, ali i to da se Crkvi i dalje "lijepe" političke etikete.

Sva izvješća u medijima to svjedoče. Štoviše, na konferenciji, osim političkih pitanja, ponavljani su izrazi poput "stepinčevska Crkva" i "stepinčevsko katolištvo". Smiju li se Crkvi davati takve interpretacije? Kad je to ne bi guralo u klimavu ekleziologiju, o čemu su prijepori postojali između dvaju ratova, možda bi se takva interpretacija mogla razumjeti kao figurativni, a nikako kao sadržajni izraz.

Crkva može biti samo Kristova i zato je i ovaj ponovni pokušaj ekleziologije, u kojoj je poredak takav da najprije dolazi "vjernost svome narodu", pa onda "vjernost svome Bogu", zaista anakron. Kao da se nije dogodio II. vatikanski sabor.

Uostalom, u Prvoj poslanici Korinćanima Pavao prigovara vjernicima kako se dijele tvrdeći: "Ja sam Pavlov", "A ja Apolonov", "A ja Kefin", "A ja Kristov" (1 Kor 1, 12). Teško je vjerovati da je kardinal Bozanić želio vratiti taj koncept Crkve i da je to bila nakana te konferencije  prve prigodom blagdana bl. Alojzija  ali sad je tako kako je.

Želite prijaviti greške?