Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 115
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
U POVODU

Buliću, saslušajte i kritičare!

22.10.2008.
u 16:36

Ovih dana krema domaćeg turizma, pojačana gostima iz inozemstva, u Opatiji na tradicionalnim Danima turizma bistri kako dogodine pobijediti gospodarsku krizu u svijetu i na naše plaže dovesti berem malo više Europljana nego ove i proteklih sezona. Dežurnih optimista ne manjka, ali jasno je da će to biti teži posao nego posljednjih godina. U svakoj krizi prvo otpadaju stvari bez kojih se može, pa se putovanja po prirodi stvari nameću kao stavku koja se među prvima križa. Čak i kad nije tako – kao na primjer u slučaju Njemačke tijekom prvih mjeseci ove godine , kada se čak i nešto više Nijemaca otisnulo na putovanje izvan zemlje nego godinu prije – turizam ipak bude okrznut.

Ti su isti Nijemci, koji su ponajveći svjetski putnici, s četrdesetak milijuna putovanja godišnje u inozemstvo, na putu ostajali kraće i trošili manje. Nijemce ne spominjemo slučajno. Osim što su najveći svjetski putnici, najbrojniji su gosti i hrvatskog Jadrana, s neusporedivo najviše ostvarenih noćenja, a ove su godine za devet mjeseci bili desetak tisuća malobrojniji u nas nego lani. Ni proteklih godina iz te zemlje nisu knjiženi “plimni valovi” pa je podosta razloga da se to tržište nađe na prvom mjestu među zemljama kojima je plan turističkih vlasti dogodine posebno se posvetiti. Kako će to biti izvedeno, trebalo bi biti detaljnije predstavljeno upravo u Opatiji.

Ministar Damir Bajs, u svjetlu gospodarske krize u svijetu, najavio je aktivniju i promišljeniju promidžbenu politiku. Ne kao kritiku čelnika nacionalne promidžbene organizacije Nike Bulića i njegova dosadašnjeg rada, nego više kao odgovor na izazove 2009. godine. Kritičara Hrvatske turističke zajednice, Glavnog ureda i Nike Bulića, inače, ne manjka. HTZ za oko zapinje svojom relativnom neovisnošću (pogotovo do povratka samostalnog ministarstva turizma, u bivšem mamutskom ministarstvu Kalmetina nadređenost bila je praktično pro forma), milijunskim budžetom, općenito atraktivnim opisom posla, mogućnošću putovanja i slično.

Kritičari koji se nešto više bave biti HTZ-ovih aktivnosti prigovaraju da je taj sustav okoštao, da radi previše općenitu i premalo fleksibinu promidžbu hrvatskog turizma, da su HTZ-ovi direktori u inozemstvu pretvoreni u administrativce, umjesto operativce, da s njima Glavni ured rijetko kontaktira i nedovoljno koristi...

Jedno je sigurno, Bulić nije čovjek koji trči ususret promjenama, ali u turizmu je ipak stari mačak. Na Bajsu je lakši dio – samo da amenuje najbolja rješenja za turističku promidžbu 2009. No, upravo od Bulića zahtjevnost turističke 2009. traži više. Pa možda i da bez predrasuda posluša prijedloge svojih kritičara.


Ključne riječi

Želite prijaviti greške?