Početak isporuke helikoptera Mi-171š, kojima Rusija rješava klirinški
dug bivšeg SSSR-a, trebao bi ujedno označiti i početak formiranja
višenamjenske helikopterske službe unutar Državne službe za zaštitu i
spašavanje, u sastavu koje bi se trebalo naći četiri od ukupno deset
letjelica koje stižu iz Rusije.
Tako je odlučila Vlada prije nešto više od dvije godine, kada je
poništila natječaj za davanje koncesije za VHS. Uzalud se tada struka
protivila, argumentirajući da vojni transportni helikopteri poput
Mi-171 nisu pogodni za hitan medicinski prijevoz, da zbog veličine i
potiska koji stvaraju ne bi mogli sletjeti na autocestu gdje se
dogodila nesreća te da se nijedna europska zemlja ne koristi takvim
tipom helikoptera za VHS.
Vlada je zaključila da je jeftinije četiri letjelice iz klirinškog duga
uvrstiti u DUZS nego plaćati 20 milijuna eura godišnje privatniku s
desetogodišnjom koncesijom. Govorilo se tada i da iza jedne od ponuda
stoji umirovljeni general Vladimir Zagorec.
Kako bilo, natječaj je poništen, a sada ostaje vidjeti hoće li Vlada
plan provesti do kraja i četiri ruska helikoptera uvrstiti u spasilačku
službu. Iako takvi helikopteri nisu pogodni za VHS, u nedostatku
civilnih letjelica morat će poslužiti, a spasilačka služba u Hrvatskoj
odavno je naučila funkcionirati po principu “bolje išta nego ništa”
RIJEČ - DVIJE
Bolje išta nego ništa